Japán: már a szerelem is lehet virtuális

MTI Sajtóadatbank, 2001. február 14. 08:38
Japánban a flörthöz ma már nincs szükség arra, hogy egy hölgyet pohár italra vagy táncra meghívjunk. Nem kell egyéb, mint kapcsolatba lépni egy virtuális hölgy maroktelefonjával és megpróbálni e-mail révén elcsábítani - hiszen éppen erre vár.
A "koj site mail" (szerelembe esni mail révén) egyike azoknak a játékoknak, amelyek futótűzként terjednek a szigetországban, amióta egyre több maroktelefont csatlakoztatnak rá az internetre.

Ez a játék ügyesen elegyíti a valóst a virtuálissal, s létrehoz olyan személyt, aki él, eszik, dolgozik, fürdik vagy alszik, s teszi mindezt "a valós időben, párhuzamosan a játékossal" - magyarázta az AFP-nek Takahasi Jukiko, a Bandai Networks igazgatónője.

Ehhez az szükséges, hogy a jelentkező havi 300 jent (2,9 eurót) fizessen, majd a rendelkezésre álló kilenc hölgy közül egyet kiválasszon - egyetemistát, ápolónőt, légikisasszonyt, stb.

A három hónapon át tartó e-mail váltás során - hol csevegő, hol szenvedélyes hangon - a játékosnak az a célja, hogy "barátnője" életének minél több titkára rájöjjön.

Az e-maileket a nap bármely órájában el lehet küldeni. Némelykor várni kell a válaszra. Ilyenkor aztán bocsánatot kérő üzenet érkezik a virtuális "Lolitától": "Elnézést, de nem tudtam válaszolni, éppen fürödtem". Ha viszont a csábító egy napig vagy hosszabb ideig néma, akkor idegességet eláruló rövid e-mailt kap: "Mi van veled? Mire véljem ezt a hallgatást?"

Kilencven üzenet után - naponta legfeljebb három - aztán eldől a játszma: az igazinak minősített Don Juant a hölgy "nagyon szeretlek!" felkiáltással fogadja, míg a sajnálatra méltó szerető elbocsátást nyer azzal, hogy "csupán jó barát". Voltak olyan férfiak, akik egészen beleélték magukat a virtuális udvarlásba: egyesek sírtak csalódásukban, amikor a virtuális hölgy kirúgta őket, mások a románc meghosszabbítását kérték lejáratkor.

Az új virtuális játék 1999-ben indult hódító útjára Japánban. Azóta több mint 30 ezren fizettek elő rá, többségük 20 és 30 év közötti férfi.

A Bandai Networks tavaly decemberben elindította ugyanezt a játékot nők számára is, és az előfizetők száma már meghaladja a tízezret.

Megjelentek a piacon más játékok is. Húszezernél több előfizetője van már például az "első szerelem játéknak".

A gyorsan terjedő új virtuális játékok nyugtalanítanak néhány szakértőt. Például a híres pszichológust, Kavai Hajaot, aki így vélekedik: "Ezek a kis masinák egyszerre hasznosak és veszélyesek. Segítségükkel az ember otthon ülve mindent megismerhet, ugyanakkor azonban nem tudja, hogy mit gondol a párja, odahaza."

Kulcsszavak: játék Bandai

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36