Az árak és a szűkülő választék egyaránt nyomasztják a vásárlókat
A műszaki cikkek árai már hétről hétre érezhetően drágulnak, ráadásul az is tovább nehezíti a laptopok és PC-k beszerzését a családok számára, hogy chiphiány miatt egyre több ideig tart hozzájutni az új készülékekhez, illetve az alkatrészekhez. Vajon a jelen gazdasági körülmények között melyek a legfontosabb szempontok a vásárlók számára? Az árak vagy a szűkülő választék miatt aggódnak többen? A Laptophardware.hu több mint 3000 fő megkérdezésével a jelenlegi vásárlási szokásokat és preferenciákat kutatta felmérésében.
Hajlandóak vagyunk lemondani a minőségről az olcsóbb laptopokért cserébe
A válaszadók túlnyomó többsége, egészen pontosan 74% válaszolta azt, hogy meghatározó számára az ár a választás során, és mindössze 3% nyilatkozott arról, hogy nem veszi figyelembe ezt a szempontot. A kutatásban résztvevők 57%-a legfeljebb 100-150 ezer Ft-ot szánna jelenleg egy laptop vásárlására, és mindössze 6% válaszolta, hogy akár 300 ezer Ft-nál többet is hajlandó lenne elkölteni egy gépre. „Bár két évvel ezelőtt még egy jobb teljesítményű laptopot lehetett 150 ezer Ft-ért vásárolni, azonban manapság az olcsóbb, gyengébb teljesítményű gépek kerülnek ennyibe, ugyanis a gyártók az olcsóbb árkategóriákkal próbálnak versenyelőnyhöz jutni. Fontos azonban tudni, hogy a műszaki cikkek esetében is érvényes, hogy a minőséget meg kell fizetni. Ha valaki hosszú távon gondolkozik, és lehetőségei engedik, akkor érdemes drágább, nagyobb teljesítményű gépet vásárolni, amelyet rendszeres szervizelés mellett hosszú évekig tudunk használni” – mondta el Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív vezetője.
A memória legalább olyan fontos, mint a processzor
A megkérdezettek több mint fele válaszolta a legnagyobb arányban, hogy a laptop kiválasztása során nagyon fontos számára a gép memóriája. „Azért lényeges olyan laptopot választani, amelynek nagy kapacitású a memóriája – különösen abban az esetben, ha az nem bővíthető – mert ha elfogy a tárhely, akkor az lassítani fogja az operációs rendszert, ami használat során problémákat, bosszadalmat okozhat” – hívta fel a figyelmet a szakértő. Ezzel valószínűleg a válaszadók többsége is tisztában van, ugyanis mindössze 4%-uk válaszolta azt, hogy egyáltalán nem fontos számára a memória, és csak 2% azt, hogy nem fontos. Az, hogy milyen a választott laptop operációs rendszere 43% nagyon fontos, illetve további 22%-nak szintén fontos, és mindössze 2% válaszolta azt, hogy ez nem egy lényeges szempont.
Az áremelkedés és a szűkülő választék is aggodalomra ad okot
A kutatás során arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a választás és vásárlás során mitől tartanak leginkább. „A legtöbben arról nyilatkoztak, hogy azért aggódnak, hogy ugyanazért a pénzért gyengébb teljesítményű vagy felszereltségű gépet kapnak. A válaszadók 57%-a számolt be erről, ami teljesen érthető, hiszen nagyon látványosan, gyakorlatilag hétről hétre drágulnak az új laptopok, illetve a felújítás során használt alkatrészek is. Ráadásul mindkét esetben hosszú várakozási idővel kell szembenézniük a vásárlóknak” – mutatott rá a Laptophardware.hu operatív vezetője. Emellett az is aggodalomra ad okot, hogy a választék folyamatosan szűkül, ugyanis a chiphiány továbbra is nagy problémát jelent a műszaki cikkek piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Praktikus és könnyen mozgósítható társ rövidebb vagy hosszabb utakra
- Új XPS 13 és XPS 13 2 az 1-ben modell
- A szakértő szerint nem érdemes az olcsóbb árkategóriájú laptopokat választani
- Így gondolkodunk a távmunkáról
- Itthon is elérhető Alienware újdonságok
- Egyszerűen lecserélhető és újrahasznosítható bármilyen laptop a Dell segítségével
- Hasznos tippek a számítógép elajándékozása vagy eladása előtt
- A Dell bemutatta a világ eddigi legfenntarthatóbb laptopjait
- Új 14 colos Precision 5470 munkaállomás
- Már itthon is elérhetőek a legújabb XPS-ek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.