Megvannak a Yettel fejlesztői verseny nyertes koncepciói
Több mint kétszázan regisztráltak a Yettel és a Crafthub első közösen szervezett kétfordulós fejlesztői versenyére, a ‘Hack it your way’-re. A 24 órás maratoni döntőt egy háromhetes online válogató előzte meg, ahonnan csak a legjobb 12 csapat juthatott tovább. A döntős projektek az energiaválságra, fenntartható közlekedésre és a kis- és középvállalkozások hatékony működésére dolgoztak ki előremutató megoldásokat. A döntős csapatok az ötmillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodhattak a Yettel szakértői, illetve mentorai által.
A fiatalokat, gondolkodókat, fejlesztőket és ötletembereket ösztönző verseny célja volt, hogy aktuális társadalmi kihívásokra hozzanak innovatív, újító technológiai megoldásokat. A kihívások között szerepelt a háztartások kiadásainak okoseszközökkel való csökkentése, a kis- és középvállalkozások hatékonyabb működésének elősegítése és a városi közlekedés környezetbarát, energiahatékonyabb újragondolása.
A szeptemberben meghirdetett verseny elődöntőjére november 1 éjfélig közel 30 országból, összesen 223 versenyző jelentkezett: többek között egyetemi hallgatók, startupok, és már komolyabb fejlesztői tapasztalattal rendelkező szakemberek mérettették meg magukat. A szakmai zsűri a versenykiírás szerint a három kihívásra egyenként a legjobb 4-4, összesen 12 csapatot választotta továbbjutóként. Ők a november 9-10-én megrendezett 24 órás, személyes részvétellel zajló fejlesztői versenyen, tapasztalt mentorok segítségével tökéletesíthették a versenyre nevezett ötleteiket. Ezt követően 4 perc állt a csapatok rendelkezésére, hogy prezentálják megoldásukat egy zsűri előtt.
A verseny abszolút győztese a Sheree csapat lett, akik az elérhető városi közösségi közlekedési eszközöket – mint elektromos roller, kerékpár, autó, stb. – egy applikáción belül kezelhetővé tennék, így támogatva a környezettudatos felhasználók szolgáltatófüggetlenségét. Jutalmuk 4500 euró.
A fődíjgyőztes projekt mellett továbbá minden kategóriában kihirdettek még egy-egy győztest, akik egyenként 2500 euróval lettek gazdagabbak. A „lakossági energiahatékonyságot célzó megoldások” kihívásban az UpWind csapat projektjét értékelte a legjobbnak a négytagú zsűri. A csapat megoldása lakáson belüli fényhatásokkal érné el, hogy a lakók hőérzete magasabb legyen, így komoly megtakarításokat érhetnek el a fűtésszámlán. A „fenntartható közlekedés” kihívás nyertes projektje a ShipD csapata, akik nagy kapacitású drónokkal biztosítanák a kórházak közötti létfontosságú eszközök és anyagok sürgősségi szállítását, amivel nem csak ezek szállítási ideje rövidülhet le, de az autóforgalomban tapasztalható nehézségeket is kiváltja. A „kis- és középvállalatok hatékonyságnövelése” kategóriában a TakeOff csapatának megoldását ítélték a legjobbnak, akik digitális szakmai közösségi hálót építenének a célcsoport számára, ahol az aktív tapasztalatcseréből adódó szinergiák juttatnák előnyhöz a résztvevő cégeket.
A főbb kategóriák mellett a zsűri egy 500 euró értékű különdíjat is kiosztott „cutting the edge” kategóriában a PartyBeast csapatnak, akik az éjszakai élet, szórakozás élményét tennék egyszerűbbé, és lehetőség szerint ezzel csökkentenék a szórakozás ökológiai lábnyomát: egyetlen alkalmazáson belül nyújtanának megoldást az eseménykereséstől a jegyvásárláson és barátok meghívásán keresztül a taxirendelésig, amelyre meglátásuk szerint ilyen komplexitással jelenleg egyetlen alkalmazás sem kínál lehetőséget.
Kapcsolódó cikkek
- A Yettelnél már előrendelhető az iPhone14 széria
- Kiskortól megy a kütyüzés, de fontos lenne az átmenet
- Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél
- Tudatos utazási tippeket ad a Yettel
- Yettel: Tudatos utazási tippek
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
- Így töltik az idei vakációt a gyerekek
- 5 hasznos tipp: így vigyázz a mobilodra nyáron
- 5G-s otthoni internetszolgáltatást indít a Yettel
- Ügyfélelégedettségi igazgatóságot alapított a Yettel
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A fiatalokat célzó digitális kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H
A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
A Neumann Társaság átadta az év informatikai szakembereinek és kutatóinak járó hagyományos díjait
Tizenhárom hazai informatikus szakember kiemelkedő munkásságát díjazta a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI a „Velünk élő robotok – a sebészrobottól a robotkutyáig” című konferencián. A rangos eseményen adták át a társaság hagyományos elismeréseit, amelynek keretében a hazai informatika kiemelkedő kutatóinak és oktatóinak tevékenységét ismerik el.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.