Jelentős forgalomnövekedés a Rejoynál
Három országban egyetlen év alatt több mint 100 ezer ügyfelet szolgált ki a Rejoy és anyavállalata, a Flip: az, hogy ilyen sokan új készülék helyett felújított telefont választottak, jelentős, mintegy 2016 tonnányi megtakarítást eredményezett CO2e-kibocsátásban.
Több mint kétszer annyi felújított okostelefont értékesített a márciusban frissen lezárt, 2022-es üzleti évében három piacán (Románia, Bulgária és Magyarország) a Rejoy és romániai anyacége, a Flip, mint egy évvel korábban. A társaság 2022-ben több mint 100 ezer ügyfelet szolgált ki.
Az eMAG pénzügyi támogatását élvező startup éves tevékenysége során CO2-egyenértékben (CO2e*) számítva több mint 2016 tonnányi megtakarítást ért el üvegházhatású gázok kibocsátásában az elmúlt évben azáltal, hogy az említett százezer ügyfele új készülék helyett felújított okostelefont választott a Rejoy és anyacégének piacterein.
Ha ezek az ügyfelek új készüléket vásároltak volna, ezek karbonlábnyoma együttesen mintegy 3199 tonna CO2e-t jelentett volna. Ehhez képest a felújított készülékek használata 63 százalékkal alacsonyabb, 1183 tonna CO2e-kibocsátást eredményezett. A vásárlók számára további előny, hogy a felújított készülékek árával akár 40 százalékot is spórolhattak az új készülékhez képest.
“Bár a használt mobiltelefonok adásvétele évtizedek óta folyik, a Rejoynál a következő szintre emeltük ezt a tevékenységet azáltal, hogy specialistáink minden készüléket bevizsgálnak azt megelőzően, hogy az felkerülhetne a piacterünkre. Miután egy 30-lépéses ellenőrzőlista alapján átnézünk és javítunk minden beérkező telefont, gond nélkül tudunk legalább 12 hónapos garanciát biztosítani ezekre, kockázatmentessé téve a megvásárlásukat, és akár több évnyi új életet adni a készülékeknek” – kommentálta az éves CO2e-kibocsátási számokat Blaumann Bence, a Rejoy ügyvezetője.
A Rejoy anyavállalata, a Flip egy gyorsan növekvő startup, amelyet 2019-ben alapított három fiatal vállalkozó azzal a kizárólagos céllal, hogy demokratizálja az elektronikai eszközök körforgásos gazdaságát. A Flip egyik fő üzleti mozgatórugója a fenntarthatóság, működése három pillérre támaszkodik: a technológiai szakértelemre, a kiemelkedő ár-érték arányra és a készülékek élettartalmának garanciális meghosszabbítására. A cég mobiltelefonok felújítására összpontosít azzal a céllal, hogy megszüntesse a second-hand készülékek vásárlásával szemben fennálló dogmákat és – a tesztelésnek köszönhetően a mindennemű műszaki és jogi – kockázatot.
A Flip jelentős házon belüli know-how-t fejlesztett ki, bármilyen típusú támogatott mobiltelefont képes megjavítani, függetlenül annak látszólagos vagy mögöttes hibáitól: ezzel jelentősen növeli a javítható és felújítható termékek körét. A legmagasabb minőségű termékkínálata nemcsak a körforgásos gazdaságot, hanem megbízható beszerzési forrásként a használtpiac kialakulását is segíti. Indulása óta a Flip 8,3 millió euró értékű befektetést kapott, a vállalat jelenleg 160 alkalmazottat foglalkoztat három országban (Magyarországon, Romániában és Bulgáriában).
Saját karbontmegtakarításának kiszámításához a Flip Mauro Cordella cirkulárisgazdaság-szakértő és csapata 2021-es kutatásának eredményeit vette alapul. E szerint ha egy új okostelefont használt készülékkel váltanak ki, az 52-79%-kal csökkentheti a karbonkibocsátást. A tanulmány készítői szerint egy új okostelefon és annak használata évente átlagosan 17,2 kg CO2e-t termel 2 éves életciklus mellett. Ha felújított készüléket vásárolnak helyette, a szén-dioxid-kibocsátás körülbelül 52%-kal, évi átlag 8,2 kg CO2e-re csökkenhet. Akár 79 százalékkal is alacsonyabb lehet a használt készülék kibocsátása egy újnál, ha második forgalomba hozatalát megelőzően nincs szükség javításra, alkatrészcserére – az átlagos kibocsátás így akár 3,6 kg CO2e-re is csökkenhet.
_______________
*A CO2e a szén-dioxid egyenérték rövidítése, ami egy olyan mértékegység, amelyet arra használnak, hogy kifejezzék a különböző forrásokból az atmoszférába kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított okostelefonok új piactere fontos mérföldkőhöz érkezett
- Tippek az új telefon biztonságos és kényelmes beállításához
- Erőteljes 5G-s chipsettel és egy hosszú üzemidejű akkumulátorral jön a HONOR 70 Lite
- Kutatás: a letöltött okostelefonos appok fele nincs használatban
- Megváltoztak a telefonvásárlási szokások a Rejoynál
- 10 ezer amerikai dollárt nyerhetnek a Huawei XMAGE Awards fődíjasai
- 4 alkalmazás, amivel okosan használhatod telefonodat a természetben
- HONOR Magic5 Lite: luxus, strapabíróság és innováció
- „Élj sokszínűen!” üzeni a Xiaomi az új Redmi Note 12 sorozattal
- Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Trendforce: A Kingston Digital vezeti a 2023-as viszonteladói SSD-listát
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy a TrendForce az első számú SSD-szállítónak nyilvánította a viszonteladói szegmensben a 2023-as év egészét tekintve. A TrendForce által közölt adatok alapján a Kingston termékei tették ki a 2023-ban összesen forgalmazott 118 millió SSD 34 százalékát.
Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week
A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.
Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról
A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók - több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
A vivo, a világ egyik legdinamikusabban növekvő okostelefon-márkája, most Magyarországra is megérkezett
A magyar piacra lépést a Dunán, a különleges atmoszférát biztosító River Diva rendezvényhajón ünnepelte meg a vivo, ahol a márka hazai partnerei és a vivo európai vezetői, köztük Changjun Li, a vivo európai vezérigazgatója, Daizhong Tian, a vivo ausztriai és magyarországi ügyvezetője, valamint Martin Wallner a vivo ausztriai és magyarországi alelnök, egyedülálló élmény keretében ismertették a vivo új terveit Magyarországon.