Jelentős forgalomnövekedés a Rejoynál
Három országban egyetlen év alatt több mint 100 ezer ügyfelet szolgált ki a Rejoy és anyavállalata, a Flip: az, hogy ilyen sokan új készülék helyett felújított telefont választottak, jelentős, mintegy 2016 tonnányi megtakarítást eredményezett CO2e-kibocsátásban.
Több mint kétszer annyi felújított okostelefont értékesített a márciusban frissen lezárt, 2022-es üzleti évében három piacán (Románia, Bulgária és Magyarország) a Rejoy és romániai anyacége, a Flip, mint egy évvel korábban. A társaság 2022-ben több mint 100 ezer ügyfelet szolgált ki.
Az eMAG pénzügyi támogatását élvező startup éves tevékenysége során CO2-egyenértékben (CO2e*) számítva több mint 2016 tonnányi megtakarítást ért el üvegházhatású gázok kibocsátásában az elmúlt évben azáltal, hogy az említett százezer ügyfele új készülék helyett felújított okostelefont választott a Rejoy és anyacégének piacterein.
Ha ezek az ügyfelek új készüléket vásároltak volna, ezek karbonlábnyoma együttesen mintegy 3199 tonna CO2e-t jelentett volna. Ehhez képest a felújított készülékek használata 63 százalékkal alacsonyabb, 1183 tonna CO2e-kibocsátást eredményezett. A vásárlók számára további előny, hogy a felújított készülékek árával akár 40 százalékot is spórolhattak az új készülékhez képest.
“Bár a használt mobiltelefonok adásvétele évtizedek óta folyik, a Rejoynál a következő szintre emeltük ezt a tevékenységet azáltal, hogy specialistáink minden készüléket bevizsgálnak azt megelőzően, hogy az felkerülhetne a piacterünkre. Miután egy 30-lépéses ellenőrzőlista alapján átnézünk és javítunk minden beérkező telefont, gond nélkül tudunk legalább 12 hónapos garanciát biztosítani ezekre, kockázatmentessé téve a megvásárlásukat, és akár több évnyi új életet adni a készülékeknek” – kommentálta az éves CO2e-kibocsátási számokat Blaumann Bence, a Rejoy ügyvezetője.
A Rejoy anyavállalata, a Flip egy gyorsan növekvő startup, amelyet 2019-ben alapított három fiatal vállalkozó azzal a kizárólagos céllal, hogy demokratizálja az elektronikai eszközök körforgásos gazdaságát. A Flip egyik fő üzleti mozgatórugója a fenntarthatóság, működése három pillérre támaszkodik: a technológiai szakértelemre, a kiemelkedő ár-érték arányra és a készülékek élettartalmának garanciális meghosszabbítására. A cég mobiltelefonok felújítására összpontosít azzal a céllal, hogy megszüntesse a second-hand készülékek vásárlásával szemben fennálló dogmákat és – a tesztelésnek köszönhetően a mindennemű műszaki és jogi – kockázatot.
A Flip jelentős házon belüli know-how-t fejlesztett ki, bármilyen típusú támogatott mobiltelefont képes megjavítani, függetlenül annak látszólagos vagy mögöttes hibáitól: ezzel jelentősen növeli a javítható és felújítható termékek körét. A legmagasabb minőségű termékkínálata nemcsak a körforgásos gazdaságot, hanem megbízható beszerzési forrásként a használtpiac kialakulását is segíti. Indulása óta a Flip 8,3 millió euró értékű befektetést kapott, a vállalat jelenleg 160 alkalmazottat foglalkoztat három országban (Magyarországon, Romániában és Bulgáriában).
Saját karbontmegtakarításának kiszámításához a Flip Mauro Cordella cirkulárisgazdaság-szakértő és csapata 2021-es kutatásának eredményeit vette alapul. E szerint ha egy új okostelefont használt készülékkel váltanak ki, az 52-79%-kal csökkentheti a karbonkibocsátást. A tanulmány készítői szerint egy új okostelefon és annak használata évente átlagosan 17,2 kg CO2e-t termel 2 éves életciklus mellett. Ha felújított készüléket vásárolnak helyette, a szén-dioxid-kibocsátás körülbelül 52%-kal, évi átlag 8,2 kg CO2e-re csökkenhet. Akár 79 százalékkal is alacsonyabb lehet a használt készülék kibocsátása egy újnál, ha második forgalomba hozatalát megelőzően nincs szükség javításra, alkatrészcserére – az átlagos kibocsátás így akár 3,6 kg CO2e-re is csökkenhet.
_______________
*A CO2e a szén-dioxid egyenérték rövidítése, ami egy olyan mértékegység, amelyet arra használnak, hogy kifejezzék a különböző forrásokból az atmoszférába kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított okostelefonok új piactere fontos mérföldkőhöz érkezett
- Tippek az új telefon biztonságos és kényelmes beállításához
- Erőteljes 5G-s chipsettel és egy hosszú üzemidejű akkumulátorral jön a HONOR 70 Lite
- Kutatás: a letöltött okostelefonos appok fele nincs használatban
- Megváltoztak a telefonvásárlási szokások a Rejoynál
- 10 ezer amerikai dollárt nyerhetnek a Huawei XMAGE Awards fődíjasai
- 4 alkalmazás, amivel okosan használhatod telefonodat a természetben
- HONOR Magic5 Lite: luxus, strapabíróság és innováció
- „Élj sokszínűen!” üzeni a Xiaomi az új Redmi Note 12 sorozattal
- Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.