A médiatudatosságra helyezte a hangsúlyt az NMHH a Rákóczi Táborokban
Véget ért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Rákóczi Szövetség 2023 márciusában kötött együttműködési megállapodásának keretében indított nyári médiatudatossági programsorozat a Rákóczi Szövetség táboraiban. A tudományos és oktatási programokon a Kárpát-medencei oktatási intézmények diákjain kívül részt vetettek még tanulók és tanárok az Amerikai Egyesült Államokból, Kanadából, Mexikóból, Brazíliából, Ausztráliából, Spanyolországból és Észak-Macedóniából is.
A sátoraljaújhelyi Várhegy nyergében elhelyezkedő Rákóczi Tábor a magyar fiatalok egyik meghatározó találkozási helyszíne lett a nyár folyamán, ahová különböző tematikus táborokba 31 országból érkeztek a magyar fiatalok és pedagógusok. A táborok legfőbb célja az volt, hogy a programok keretében életre szóló barátságok alakuljanak ki, élményeket és emlékeket szerezzenek, de kiemelt cél volt a magyar kultúra és a magyar nyelv ismeretének és szeretetének a megerősítése is.
Az NMHH és a Rákóczi Szövetség közötti együttműködés eredményeképpen összesen kilenc nyári táborban valósult meg oktatás a médiatudatosság, médiaértés és médiaszakma témakörökben. A legfiatalabb korosztály számára három Összmagyar Anyanyelvi Táborban tartottak oktatásokat az NMHH Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ munkatársai, a középiskolás (14–18 év) korosztály számára pedig ugyancsak három táborban az NMHH Internet Hotline munkatársai, valamint az NMHH által felkért szakértők.
nmhh.hu
A fiatalok hasznos információkat kaphattak arról, hogyan érdemes használni a közösségi médiát, mire kell figyelni akár tizenévesként is, amikor valaki az okostelefonján keresztül híreket olvas, képeket oszt meg, vagy arról, hogy milyen veszélyeknek vannak kitéve a közösségi média használói. Az előadások mellett az egyetemisták táborában kipróbálhatták a drónozást, készíthettek rövidebb filmeket, így a szakemberek segítségével betekinthettek a média világába. A résztvevők felváltva dolgoztak riporterként és interjúalanyként is. A folyamat során megtapasztalták, hogy a kérdések, válaszok, vágóképek hogyan képesek hatni a befogadóra.
Az NMHH munkatársai, valamint a hatóság által felkért szakértők összesen 65 előadást tartottak mintegy 2300 tanulónak, hallgatónak és tanárnak.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés a médiahatóság és a sportújságírók szervezete között
- Húsz ország ötszáz frekvencia engedélyét felügyeli az NMHH
- Ausztria és Horvátország a magyarok nyári kedvence a külföldi mobilhasználat alapján
- NMHH-kutatás: A zenei platformok az új királycsinálók
- Postai küldeményeink átvétele a nyári szabadságok idején
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Mérsékelten, de Magyarországon is terjednek a veszélyes online kihívások
- Az NMHH az internet „vörös lámpás” negyedét elemezte
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.