3 millió forintot érhet a következő nagy ötlet: ismét indul a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny
A CheckINN Turisztikai Innovációs HUB idén is meghirdeti népszerű innovációs versenyét, amelynek célja, hogy a hazai turizmus is megújulással válaszoljon a kihívásokra. A verseny keretében felsőoktatási hallgatók háromfős csapatai mutathatják be az olyan innovatív ötleteiket, amelyekkel a turizmus területén szeretnének változást hozni. A legjobb ötletek megvalósulását a CheckINN mentorálással és 3.000.000 Ft ösztöndíjjal is támogatja.
A korábbi évek sikertörténetei azt mutatják, hogy a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs HUB igazi platformot és kitörési lehetőséget biztosít a fiatal tehetségeknek pályázataival. Az elmúlt három évben több mint 250 csapat, összesen 750 hallgató vett részt, és a pályázatok között számos olyan ötlet született, melyek ma már a turizmus meghatározó elemei.
Az egyik legkiemelkedőbb és legfrissebb sikertörténet a "Vízi Mozi" projekt, mely egy újszerű mozi élményt kínál a látogatóknak, ahol a vízen csónakázva nézhetnek filmeket. Ráadásul az ötlet a 150. születésnapját ünneplő Budapest egyik különleges programelemeként valósult meg a Városligeti Csónakázótavon.
Egy másik emlékezetes projekt az "Illatok kalandjátéka”, mely egy érzékszervi kiállítás formájában valósult meg, először 2022-ben Kecskeméten. Az installációval a látogatók különböző illatpumpák segítségével ismerkedhetnek meg a szaglás izgalmas világával, így egy teljesen új, érzékszervi élményben lehet részük kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A projekt megvalósítása hosszútávon is folytatódik: az Illatkalandorok ötlete országos roadshow keretén belül, összesen 8 további nagyvárosba viszi el az egyedülálló ismeretterjesztő programot, köztük Keszthely, Paks, Tapolca és Orosháza érintésével.
Ahogy a korábbi évek példái is mutatják, a pályázaton tehát kifejezetten keresik és díjazzák a merész ötleteket, amelyeket a HUB a verseny után is támogat. A pályázók sikerességét már a verseny második körétől kezdődően folyamatos szakmai mentorálással támogatják a turizmus elismert szakértői. A legjobb ötletek kitalálói nettó 3.000.000 Ft ösztöndíjban részesülnek.
A versenyen két kategóriában: Szállodaipar-vendéglátás és Aktív turizmus területén várják azokat az ötleteket, amelyekkel a turizmusban a legjobb újításokat, fejlesztéseket lehet bevezetni. A szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a zöld innovációs megoldásokra, de lehet pályázni Digitális és IT innováció, valamint Szolgáltatás/termék- és Marketing fejlesztés témában is.
Mindeközben a CheckINN nem csak egy verseny, hanem egy közösség is. A pályázatban sikeresen résztvevők az Alumni program keretében további mentorálást és folyamatos támogatást is kapnak, ami kiemelten fontos a projektek sikeressége és a fiatalok fejlesztése szempontjából. A tagoknak rendszeresen szerveznek különleges helyszínbejárásokat és találkozókat, ahol megoszthatják egymással tapasztalataikat és új szakmai ismertségeket köthetnek.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.