A Z-generációsoknak fontosabb, hogy papíron tervezzék meg céljaikat, mint a 45 feletti korosztálynak
Jobban fókuszálunk és sikeresebbek vagyunk az újévi fogadalmaink megtartásában, ha papíron látjuk őket – derült ki az Epson nemzetközi, reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek fele szerint a kinyomtatott motivációs üzeneteket nehezebb megkerülni, mint a digitális értesítéseket, épp ezért hatékonyabban támogatják a fejlődésünket.
Tízből hat embert jobban motivál a testedzésre egy kinyomtatott kép vagy motivációs idézet, mint egy applikációból jövő értesítés. Ennek okaként az Epson felmérésében résztvevők több tényezőt is megjelöltek: 50 százalékuk szerint a papíralapú üzenetek feltűnőbbek, 41 százalékukat jobban segítik a koncentrációban, 41 százalékuk pedig nehezebben hagyja őket figyelmen kívül, mint a digitális tartalmakat.
A megkérdezettek 23 százaléka úgy véli, hogy a telefonos értesítések görgetés közben elvesznek az online tér zajában. Érdekes módon a 25 év alattiaknak nagyobb szükségük van arra, hogy papíron is viszontláthassák a céljaikat, ezáltal kézzelfoghatóbbá tegyék őket. Az ebbe a korosztályba tartozó válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy használ valamilyen papíralapú motivációs eszközt, miközben a 45 felettieknek csupán 12 százaléka mondta ugyanezt.
Leanne Hall klinikai pszichológus és egészségügyi coach szerint jobban tudunk összepontosítani a céljainkra, ha kézzelfoghatóvá tesszük őket: „A terveink leírása és kinyomtatása egyrészt nagyobb elszámoltathatóságot biztosít, másrészt elégedettséggel tölt el, amikor kipipálunk vagy lehúzunk egy tételt a listánkról. Még jobb, ha látványos helyre tesszük a motivációs táblánkat, ahol a szeretteink is láthatják, mert így ők is segíthetnek az összpontosításban, és velünk együtt ünnepelhetik a sikereinket.”
Hall szerint könnyebben szem elől téveszthetjük a célunkat, ha csak digitális emlékeztetőkre hagyatkozunk. Az értesítéseket ugyanis egyszerűbb kikapcsolni, mint megsemmisíteni és kidobni egy nyomtatott listát. „A kézzelfogható vizuális táblák tartalmát könnyebben fel tudjuk idézni, amikor szükségünk van plusz motivációra, mert könnyebben hozzáférhetők és ezáltal hatékonyabbak, mintha a telefonunkon vagy más készülékünkön kellene keresgélnünk” – mondja a szakember.
„Érdekes, hogy komolyabban vesszük a saját céljainkat, ha nyomtatásban látjuk őket” – teszi hozzá Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője. „Szerencsére manapság már vannak olyan otthoni nyomtatási technológiák, amelyekkel sok időt és pénzt is megspórolhatunk, így teljes mértékben a tervünkre összpontosíthatunk.”
Az Epson EcoTank nyomtatója hatékonyan támogathatja céljaink megvalósítását, mert különösen gazdaságos és környezetkímélő módon nyomtathatunk vele dokumentumokat és fotókat is. Ezekkel a modellekkel a nyomtatási költségek akár 90 százalékát is megtakaríthatjuk, az újratölthető tartályok kezelése pedig jóval egyszerűbb, mint egy patroncsere.
Ha pedig egy kis inspiráció kell a célok megfogalmazásához, az Epson weboldalának Creative Corner felülete segíthet: https://creativecorner.epson.eu/ Az itt található sablonok között találhatunk útmutatót a céljaink körvonalazásához, a heti étrendünk megtervezéséhez vagy egy konkrét kihívás teljesítéséhez is. De egyéb hasznos tartalmakat is letölthetünk, például futók és kerékpárosok számára készült távolságmérőt és olyan tervezőt, amellyel fenntarthatóbbá alakíthatjuk a mindennapjainkat.
Forrás: A Prospectus Global felmérése 11 000 válaszadó bevonásával összesen 11 európai országban készül, köztük Magyarországon is, 1000 fős, reprezentatív mintával. Mintavétel: 2023 június
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Egyre több fotót gyártunk, de keveset teszünk el emlékbe
- Évente több százezer forint megtakarítást hozhat a piezotintás nyomtatás
- Az Epson új tintasugaras fotónyomtatókkal és nagy formátumú nyomtatókkal bővíti termékkínálatát
- Fenntartható divat debütált a párizsi Haute Couture divathéten
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- Rangos díjat kapott az Epson két nyomtatója
- Az új Epson SureColor nyomtatók kivételes minőséget és sokoldalúságot biztosítanak
- Nagy sebességű fekete-fehér multifunkciós nyomtató az Epsontól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Trendforce: A Kingston Digital vezeti a 2023-as viszonteladói SSD-listát
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy a TrendForce az első számú SSD-szállítónak nyilvánította a viszonteladói szegmensben a 2023-as év egészét tekintve. A TrendForce által közölt adatok alapján a Kingston termékei tették ki a 2023-ban összesen forgalmazott 118 millió SSD 34 százalékát.
Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week
A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.
Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról
A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók - több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
A vivo, a világ egyik legdinamikusabban növekvő okostelefon-márkája, most Magyarországra is megérkezett
A magyar piacra lépést a Dunán, a különleges atmoszférát biztosító River Diva rendezvényhajón ünnepelte meg a vivo, ahol a márka hazai partnerei és a vivo európai vezetői, köztük Changjun Li, a vivo európai vezérigazgatója, Daizhong Tian, a vivo ausztriai és magyarországi ügyvezetője, valamint Martin Wallner a vivo ausztriai és magyarországi alelnök, egyedülálló élmény keretében ismertették a vivo új terveit Magyarországon.