Történelmi magyar siker a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
A magyar diákcsapat mind a négy tagja érmes helyezést ért el a csehországi Brnóban rendezett régiós informatikai versenyen: a CEOI-n induló magyar középiskolások összesen két arany-, egy ezüst- és egy bronzérmet szereztek, ami a több mint harminc éve zajló megmérettetés történetében valaha elért legjobb eredmény.
Idén Csehországban, Brnóban tartották meg az 1994 óta minden évben megrendezésre kerülő Közép-Európai Informatikai Diákolimpiát (CEOI) június 23-29. között. A 31. CEOI-n induló diákok fejlett algoritmikus gondolkodást igénylő feladatok megoldásában mérték össze tudásukat a nyolc régiós alapító ország (Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Szlovénia, Szlovákia és Románia), a plusz egy hazai és az öt vendégország (Ausztria, Azerbajdzsán, Izrael, Ukrajna és Svájc) csapatai.
A feladatok között szerepelt többek között nagyszámú Covid-tesztek elvégzésének optimalizálása, valamint a haditengerészet admirálisának és a cseh adóhatóság bőrébe is belebújhattak a diákok az elképzelt szituációkon keresztül.
Elképesztő történelmi sikert aratott a magyar csapat
A több mint harminc éve zajló megmérettetés történetében valaha elért legjobb eredménnyel végeztek a magyar középiskolások. A 2024-es végeredmény alapján abszolút első lett és aranyérmet kapott Molnár István Ádám (Miskolci Földes Ferenc Gimnázium), valamint szintén aranyéremben részesült Görömbey Tamás (Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium). Ezüstérmet szerzett Czanik Pál (Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium), és bronzéremmel végzett Szilágyi Balázs (Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium).
Az első helyen végzett Molnár István Ádám már most komoly pályafutással büszkélkedhet: két éve a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (NTT) "Felfedezettjeink 2022" különdíjában részesült mint a programozás és a matematika mestere, és számos diákolimpián kiemelkedő eredményt ért el. Az idei Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián (IIOT) az aranyérem megszerzésében is kulcsfontosságú szerepet játszott.
A magyar delegáció csapatvezetője Erdősné dr. Németh Ágnes, a Neumann Társaság tehetséggondozásért felelős alelnöke, helyettese pedig Nikházy László, a Neumann Társaság Tehetséggondozó szakosztályának kitüntetett tehetséggondozója volt. A diákok a Neumann Társaság tehetséggondozási programjában készültek fel a versenyre, az ELTE Informatikai Karával szoros közreműködésben, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával.
“A fantasztikus teljesítmény a sok éven át tartó megfeszített munka eredménye. A sok nemzetközi versenyen edződött fiatalok tudásuk legjavát tudták nyújtani a versenyen. Nagyon örülünk az eredménynek és a felkészülés folytatódik az IOI-ra a fiúkkal.” – kommentálta az idei eredményeket Erdősné dr. Németh Ágnes, csapatvezető.
A diákolimpiai szezon csúcspontja idén is a Nemzetközi Informatikai Diákolimpia (IOI) lesz, amely szeptemberben zajlik majd Egyiptomban. A világversenyen a CEOI-n az imént bizonyított magyar csapatból három diákolimpikonnak is drukkolhatunk majd.
Kapcsolódó cikkek
- Eredeti, negyvenéves Macintosh számítógépet mutat be a Múzeumok Éjszakáján a Neumann Társaság
- Megújult a Neumann-emlékszoba a régió legkülönlegesebb Informatika Történeti Kiállításán
- Legendás magyar konstruktőrök nyitják meg a School-Computer kiállítást Budapesten
- Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
- Magyar űrkutató mesél a világ legjobb űrteleszkópjáról a Neumann Társaság online meetupján
- Leendő startupperként mérkőztek diákok a Neumann Társaság tehetségkutató versenyén
- Ezek a számítógépek hozták el a digitális kultúrát az iskolákba
- A robotikaversenyek növekvő jelentőségéről tart online meetupot a Neumann Társaság
- Több egyetem is pluszpontot ad a felvételizőknek az ICDL bizonyítványért
- Február 26-ig lehet jelentkezni a Neumann Társaság informatikai tehetségkutató versenyére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.