NMHH Podcast: médiatudatos szülő nélkül médiatudatos gyermek sincs
A gyermekek egyre korábban lépnek be a digitális térbe: a hét-nyolc évesek körében az elmúlt három év alatt megduplázódott a saját telefonnal rendelkezők aránya. A jó szülői minta és a tudatos médiahasználat fiatalkorban is egyre fontosabb, a gondviselők mégis hajlamosak magukra hagyni gyermekeiket az online világban. Egyebek mellett erről is szó lesz az NMHH Podcast második epizódjában.
Létezik tudatos médiahasználat a mesterséges intelligencia korában? Hogy legyek felelős digitális szülő, ha a gyermekem jobban ért a kütyükhöz, mint én? Deepfake, érzelmi zsarolás, tudatos digitális jelenlét. Az NMHH Podcast második adásának vendége Pelle Veronika kommunikációkutató, a Corvinus Egyetem egyetemi tanársegédje és Rab Árpád jövőkutató, az NMHH Innovációs Labor vezetője.
A beszélgetésből kiderül, hogy a közösségimédia-felületek használatában kiemelkedőek a magyar társadalom készségei, a média működésének mélyebb megértéséhez azonban még további információkra van szükség. Mindeközben a gyermekek egyre fiatalabb korukban kerülnek kapcsolatba a digitális térrel: az NMHH nagymintás felméréseiből az látszik, hogy a hét-nyolc évesek körében az elmúlt három év alatt megduplázódott a saját telefonnal rendelkezők aránya. Ez azt jelenti, hogy ma már egy akár csupán három évvel fiatalabb testvér is jóval korábban kaphat saját okoseszközt, mint a nála alig idősebb fivére, így pedig előbb is találkozhat azon keresztül számára káros tartalmakkal.
Mit tehet a szülő? A szakértők a szülői minta és a beszélgetés szerepének fontosságát hangsúlyozzák a gyermekek médiatudatosságának kialakításában, erősítésében. Az NMHH Podcastjából kiderül, hogyan lehet sikeresen megszólítani a videókat pörgető fiatalokat, de útmutatót kapunk arra is, milyen pontoknál kell óvatosabbnak lennünk az online térben.
Az NMHH Podcast műsorvezetője Kántor Endre. A második adás már elérhető a hatóság YouTube- és Spotify-csatornáján, valamint az Apple Podcast felületén.
Kapcsolódó cikkek
- Az NMHH a lakossági mobiltelefon-díjcsomagok kínálatának változásait vizsgálta
- Minden, amit tudni akarsz a mesterséges intelligenciáról – elindult az NMHH Podcast
- Újabb közösségi médiaszolgáltatók működési költségeihez járul hozzá a Médiatanács
- NMHH-elemzés nem csak gamereknek
- Így használjuk a mobilunkat külföldön
- Nyártól Net-Coach-ok segítik az NMHH céljait
- Górcső alatt a hazai online piacterek és a DSA-rendelet
- NMHH-kutatás: egyre szívesebben hallgatunk magyar előadókat
- Nem csak a húszéveseké az online világ
- Sztorik a zsebben: gyermeknapon debütál az NMHH új kiadványa
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.