Sikeres újraélesztés
Új BAANásmód
Két évvel később integrálták a termékbe az ügyfélkezelést (CRM) és az ellátásilánc-menedzsmentet (SCM), majd 1998-ban bemutatkozott az e-business alkalmazások első generációja. Az 1999-es integrált Baan nagyvállalati megoldásokat követően ekkor már köztudottak voltak a cég anyagi nehézségei a termékben mindvégig hívő szakemberek újabb fejlesztésekbe kezdtek. Immár az Invensys tulajdonában, de a megszokott márkanév alatt 2001-ben meg is jelent a rendelésorientált beszállítói láncokban az internet alapú együttműködést támogató iBaan termékcsalád.
2000 áprilisától a Németország, Ausztria, Svájc és Közép-Európa alkotta régió minden országában nyereségesé vált a Baan. Ráadásul az e-business és az SCM területén is folyamatosan növekszik forgalomrészesedése. A régióban az átvételt követően az új ügyfelek száma a 30-at is meghaladta, többek között a hallókészülékekkel foglalkozó Siemens Audiologie is a Baant választotta e-sales megoldásként.
A felhasználóknak adható gyors válaszok és a rendelésorientált gyártás lehetőségét megteremtő új termékcsaládjuk, az iBaan az Invensys Software Systems a gyártás területén a cég egészét átfogó internet alapú megoldás ajánlatába is illeszkedik. Az ERP, CRM, SCM és e-business területén továbbfejlesztett, integrált Baan-termékpaletta jól ütemezett piacra dobását az ARC és a Gartner előrejelzései is alátámasztják. Ezek szerint a gyártás területén várható 7-10%-os IT-kiadásnövekedésből 2001-ben az ERP-re 5-10%-kal, a CRM/SCM-re több mint 20%-kal, az integrált megoldásokra, a konzultációra pedig 20-30%-kal esik több a korábbiaknál. És persze a támogatást, továbbfejlesztést garantáló, háttérként szolgáló cég stabilitása is derűlátásra ad okot.
A Baan hagyományos piacának számító termelővállalatok ma gazdasági szükségből is szeretnék minél szorosabban az értékláncba integrálni vevőiket és beszállítóikat. Ugyanakkor az egyedi igények szerinti megrendelések könnyű kielégítését biztosító folyamatokban gondolkodnak. Ezt támogatja a három elemből álló iBaan termékcsalád Collaboration, vagyis webes alapon együttműködő, elektronikus kereskedelmet preferáló tagja. Mindezt a B2B-folyamatok vezérlésén túl a katalógusokat, az ajánlattételi folyamatokat és az aukciókat is lefedő funkcionalitással.
Az Information Portal a több helyről származó információk egységes megjelenítéséről, míg az OpenWorld a különböző szoftverek (CRM, SCM, e-Com, ERP, BIS) integrálásáról gondoskodik. Személyre szabható az üzleti partnerek, a beszállítók és a felhasználók együttműködésére szolgáló információmegjelenítő felület. Az új és régi szoftverek pedig platform, alkalmazás, üzleti folyamatok vagy adatok szintjén az OpenWorlddel integrálhatók. Felhasználóik közül a hollandiai székhelyű, 20 millió feletti ügyfélszámú európai kommunikációs vállalat, a KPN az iBaan OpenWorldön keresztül köti össze Baan-termékeit többi alkalmazásával, de azt használja. folyamatautomatizálásra és az alkalmazások gyors implementálására is.
A terméket az e-megoldások mellett elkötelezett IBM is felvette internet alapú alkalmazáskínálatába.
A piackutatók sem fukarkodnak az elismeréssel. Joh Moore, az ARC alelnöke például az új termékkel kapcsolatban így fogalmaz: "Úgy tűnik, az Invensys egy ékszert talált, és nekem abból, amit idáig az új termékcsaládból láttam, az a benyomásom, hogy ez így is van."
Kapcsolódó cikkek
- Deák Gábor a Megatrend Zrt. új vezérigazgatója
- Beérik az átalakítás Tele2-nél
- Amazon.com: közel négyszeres eredményjavulás
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Építőipari kiegészítő ERP a HostLogic-tól
- A HP megvásárolja az Opsware szoftvercéget
- Pannon: 18,494 milliárd forint EBITDA
- Telenor: 42,4 százalékkal nőtt a profit
- Kamera-specialistát vett a Google
- Pannon: a pénzügyi stabilitáson volt a hangsúly