Az AOL a kínai piacra tör
MTI Sajtóadatbank, 2001. június 12. 07:28
A világ egyi vezető internetszolgáltatója, az amerikai AOL Time Warner célba vette a kínai piacot: vegyes vállalkozást hoz létre egy hongkongi székhelyű számítógépgyártó céggel Kínában. A kínai előírásoknak megfelelve 49 százalékos lesz részesedése - jelentette a Dow Jones.
A vállalkozáshoz mindkét fél egyelőre 100-100 millió dollárral járul hozzá. A partner a Legend Holdings, amely az American Online(AOL) támogatásával megerősítheti helyét a kínai PC-ipar vezető cégeként. Az AOL már belépett a Legend tőketulajdonosai közé, 40 százalékot szerezve meg, mivel az internetelérést is szolgáltat Hongkongban. A vezető kínai szolgáltatók és portálok között azonban nem jegyzik a nevét és Hongkongból nem tudják Kínát kiszolgálni.
A nagy ázsiai országban egyelőre komoly akadálya az internetes vállalkozások fejlődésének, hogy az internetes hirdetési piac fejletlen, az idén az itt képződő bevételek legfeljebb a 80 millió dollárt érik el a Merrill Lynch becslése szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: a pénzügyi stabilitáson volt a hangsúly
- SAP - távozik Vahl Tamás ügyvezető
- Új kereskedelmi vezérigazgató-helyettes a Montana Zrt-nél
- Kinevezték Hernádi Józsefet a Sun ügyvezetőjének
- AMD negyedév: veszteség, növekvő forgalom
- Eldőlt: 1 milliárdos Google befektetés és 300 millió dolláros kölcsön az AOL-nak
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
- A Google részesedik az AOL-ból, nem a Microsoft
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Egy gigászi identitászavar végjátéka avagy Requiem az AOL hőskorszakáért