Böngésző piac: a Chrome gyorsan tör előre
2010 a Chrome éve volt a böngészőpiacon, a Google böngészője tíz százalékra növelte a piaci részesedését, javarészt a még mindig domináns Internet Explorer rovására. Veszített valamelyest részesedéséből a Firefox is, míg a Safari a Chrome mellett a növekvő ágban van.
A Microsoft vígasza az lehet, hogy több hónapos piacvesztés után az elmúlt két hónapban újra enyhe emelkedés volt tapasztalható: az IE9 révén az Internet Explorer novemberben 0,4, decemberben 0,5% növekedést produkált. Ezzel együtt 2010-ben az IE tartóan 60% alá került, bár az 50% feletti pozíciót egyelőre biztosan őrzi, jelenleg 57 százalék körül mozog.
A Mozilla Firefox - bár szintén veszített néhány százalékot - maradt a második 22,8 százalékos piaci részesedéssel, a Chrome pedig feljött a harmadik helyre 10 százalékkal. Ugyancsak növelte részesedését az Apple Safari 5,6 százalékról 5,9 százalékra, és még az Opera is említést érdemel a maga a maga 2,2 százalékával.
Kapcsolódó cikkek
- A Firefox megelőzte az Internet Explorert
- Az Internet Explorer 9 nyújtja a legteljesebb védelmet a rosszindulatú kártevők ellen
- Nyomkövetés ellen is véd majd a Microsoft új böngészője
- Chrome – háromszor
- Google Chrome 8 PDF-olvasóval és letöltőoldallal
- Már a Firefox böngészőben is elérhetőek a NetLock új főtanúsítványai
- Javítást kapott az Internet Explorer 9 bétája
- Újabb mobil Firefox-béta, kisebb és gyorsabb
- Célzott támadások egy veszélyes Explorer-rés segítségével
- Chrome OS smartbook-ok még novemberben
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony új szintre emeli a zoomobjektívek világát
A Sony legújabb újdonsága, az FE 50-150mm F2 GM, a világ első olyan teleobjektívje, amely 150 mm-es gyújtótávolságot és állandó F2 rekeszértéket kínál. Az objektív 50 mm-es normál látószögű kezdőpontjától egészen 150 mm-ig zoomolható, mindezt rendkívül nagy fényerő mellett. A kiváló optikai teljesítmény és a nagy fényerejű rekesznyílás ötvözete a csúcskategóriás fix objektívek képminőségéhez hasonlítható. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi, hogy egyetlen objektívvel lefedjük a különféle fotós és videós helyzeteket, témákat.
Csúcson a nézettség: Rekordszezont hozott az új BL-formátum a Sport TV-n
A 2024–25-ös szezonban megújult Bajnokok Ligája kiváló nézettségi adatokat produkált a Sport1 és Sport2 csatornákon. Az új lebonyolításnak köszönhetően több mérkőzés és nagyobb rangadók kerültek képernyőre, amit a nézők is nagyra értékeltek.
Kiberbiztonság a kritikus infrastruktúrák védelmében
A Schneider Electric legújabb megoldása egyszerű és biztonságos hozzáférést kínál a távoli terminálegységekhez (RTU), ezzel tovább növelve a kritikus infrastruktúrák – például a víz-, olaj- és gázvezetékek – védelmét. Az új SCADAPack 470i és 474i modellek a szerepkör-alapú hozzáférés-szabályozás révén segítik a kiberbiztonsági előírások betartását is.
Megörökített pillanatok, megosztott élmények – HONOR 400 Lite
A HONOR 400 Lite telefon azoknak készült, akik intenzíven élik az életüket, és nem félnek rögzíteni a legfontosabb pillanatokat. Ők a valódi vibe shaperek – azok, akik nemcsak jelen vannak, hanem formálják is a pillanatot. Most pedig elindítjuk új közösségi videónkat is, amely látványosan mutatja be a HONOR 400 Lite forradalmi AI kameragombját és az okos AI Capture funkciót.
Digitális jövő: hogyan viszonyulnak a tinédzserek az MI-hez?
A mesterséges intelligenciára épülő technológiák ma már szinte minden területen jelen vannak, és alapjaiban formálják át a mindennapi életünket. Mivel ezek a megoldások a gyerekek életének is egyre természetesebb részévé válnak, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024 őszén kutatást indított annak feltérképezésére, hogyan viszonyulnak a 13 és 16 év közötti fiatalok az MI-hez.