Telekom mobilalkalmazás Pannónia motorra
Harmadik alkalommal vág neki két fiatalember, Bruckner György és Harsányi Csaba, az oldalkocsis Pannonia motor, Öreghölgy’59 társaságában, hogy Pannonia 3 keréken országjáró túrájuk során keresztül-kasul bejárják Magyarországot. A Telekom az idén kifejezetten erre az útra készített mobilalkalmazással támogatja a projektet, a megszemélyesített motor a modern technika segítségével tweetel, így az utazás végig valós időben követhető az interneten.
Gyuri és Csaba a leggyorsabb mobilhálózaton keresztül osztják meg élményeiket, kalandjaikat, képeiket, videóikat saját blogoldalukon és a nagyobb közösségi média site-okon. A gyönyörű, fekete-piros 1959-es Duna oldalkocsis Pannonia motor, vagy ahogy utasai hívják az Öreghölgy, még twitterezni is tud. A Telekom támogatásával egy okostelefonnal szerelték fel az út főszereplőjét, a motort, ami önállóan is képes online kommunikációra. Egy kifejezetten erre a túrára, csakis ennek a csapatnak programozott mobilalkalmazásnak köszönhetően nem csak a fiúk, de a motor is saját tweetekben mondja el az élményeit Öreghölgy ’59 név alatt. Az eszköz, az általa rögzített adatok alapján, mint pl. hely, sebesség, hőmérséklet, előre megírt panelekből felépített üzeneteket küld, azaz folyamatosan beszámol az útról. A két utazóval élőben is fel lehet venni a kapcsolatot, hiszen az alkalmazásnak köszönhetően mindig tudni lehet, hogy hol, merre járnak. Az online felületeken javaslatokat is várnak arra, hogy mely helyszíneket, látványosságokat vagy akár embereket keressenek fel, építsenek be az útvonaltervbe.
A csapat augusztus elsején indul az ország legdélibb pontjából (Beremend) a legészakibb pontba (Nagy-Milic), majd a legkeletibb pontból (Garbolc) eljutnak a legnyugatibba (Felsőszölnök). Egy hónapos útjuk során körülbelül 3000 kilométert tesznek meg és 510 települést látogatnak meg. Küldetésük felfedezni Magyarország számukra eddig ismeretlen értékeit. Útjuk során a legrejtettebb kincseket fogják keresni, legyen az természeti, épített, kulturális, gasztronómiai érdekesség, látványosság vagy furcsaság. Mivel a Magyar Telekom a környezetvédelem elkötelezett támogatója, a 3000 km távon a motor által kibocsájtott szénmonoxid szennyezést igyekszik közömbösíteni. Bruckner Györggyel és Harsányi Csabával közösen, a cég 11 db magyar őshonos diófa-csemetét ültet el a túra során érintett egyik településen, Bükkaranyoson. A választás azért is erre a falura esett, mert Bükkaranyos hamarosan a megújuló energiaforrások használatában mintatelepüléssé válik, és ennek a törekvésnek a jelképes elismerése a Magyar Telekom fenntarthatósági programjának, a hello holnap! keretében történő faültetés. Egy 50 éves fa évente 50 kg CO2-t köt meg, illetve a diófák adományozásával a településnek segítséget is nyújtanak, hiszen a dió szüretelése és eladása munkalehetőséget és bevételi forrást teremthet később a helyieknek.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
- Idén is a Telekom a Vivicittá Városvédő futás főtámogatója
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Sportklub a T-Home-nál
- Már PayPalt is elfogad a Malév
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.