Kirill pátriárka a "lájkolás" ellen
Kirill pátriárka szerdán az internetes önreklám és a beszélgetős tévéműsorokban szereplés befejezésére utasította a pópákat.
" Ne adja Isten nekünk egyháziaknak, hogy a bloggokban, vagy a sajtóban szégyenítsenek meg bennünket. Ha egyszer ezt tesszük, csapdába esünk és mindent megteszünk annak érdekében, hogy megtartsuk az elért népszerűséget. Milyen könnyű átlépni a határt és megfeledkezni pásztori felelősségünkről"- idézi Kirill sajtószolgálata a pátriárka figyelmeztetését.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy a talk-show feladata a szórakoztatás. Véleménye szerint a beszélgetős műsorokban részt vehetnének viszont a laikusok, akik a keresztény erkölcsi álláspontot védelmezhetnék, mert helytelen lenne teljesen kivonulni a közéleti televíziós vitákból.
Kirill pátriárka szerint az ortodox egyházat nem a közvélemény, nem a kedvező, vagy negatív visszhang, nem a "lájkolások" mennyisége vezérli, hanem az, amit Isten nyit meg számukra az ima során a lelki gyakorlatban.
Az utóbbi hetekben az orosz ortodox egyház és Kirill pátriárka többször került a sajtó érdeklődésének középpontjába, hatalmas társadalmi visszhangot keltve. Közöttük említi a gazeta.ru internetes hír-és elemző portál a pátriárka 30 ezer dolláros Breguet karórájának kiretusálását az egyház honlapján elhelyezett fotóról.
Az orosz ortodox egyház viszont azt sérelmezi, hogy szándékosan lejáratják az egyházat a társadalom előtt.
A múlt vasárnap az egyház főtemplománál, a moszkvai Megváltó Krisztus székesegyháznál a hit védelmére össztársadalmi imát tartottak, amelyen több mint 50 ezer ember vett részt.
Kapcsolódó cikkek
- Sport és egészség Androiddal
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Dolgozz Otthonról Nap: április 21-én először Magyarországon
- A Sztakipédia a World Wide Web 2012 konferencián
- Ingyenes wifit indított a II. kerület
- Világhálós guillotine-os birkavágás - vagy kegyelem
- Új tévénézési szokások hazánkban
- Megjegyezni vagy megfejteni könnyebb a jelszavakat? (2. rész)
- Megjegyezni vagy megfejteni könnyebb a jelszavakat? (1. rész)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.