Online panaszkezelő rendszer indul Veszprémben

Az IBM a Pannon Egyetemmel közösen dolgozta ki az okos megoldást

forrás Prim Online, 2012. június 1. 14:02

Mostantól üzenetrögzítő helyett online ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait. Az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem közösen fejlesztett rendszerében bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfű veszélytől az úthibákig vagy az illegális szemétlerakásig. A panasz útja innentől kezdve elektronikusan nyomon követhető, a bejelentőt SMS-ben is értesítik az ügy alakulásáról. A panaszkezelő rendszert pénteken mutatták be a közönségnek.

A Magyar Tudományos Akadémia 2011-ben az IBM Magyarország megbízásából hazai városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról készített felmérést. Az Okos városok kutatás azt vizsgálta, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljon.  A lehetőségek feltérképezéséhez figyelembe vették a vizsgálatban résztvevő települések adottságait és jellegzetességeit, ennek alapján fogalmaztak meg fejlesztési javaslatokat a városok számára. Navracsics Tibor, közigazgatási és igazságügyi miniszter a tanulmány tavalyi bemutatásakor a Veszprémben létrejött az önkormányzati szféra, a tudományos világ és az innovációt ösztönző ipar példamutató összefogásának nevezte.

Egy okos megoldással előrébb
Idén tavasszal a megfogalmazott javaslatok fejlesztésekben valósultak meg. A tanulmány rámutatott, hogy a veszprémi önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát jelentősen javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. Az IBM Magyarország az Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának felkérésére kutatás-fejlesztési megállapodás megkötésével megbízást adott a Pannon Egyetemnek a rendszer kidolgozására. Részletes egyeztetések alapján – az önkormányzatnál már működő informatikai rendszereket is felmérve és alapul véve – Veszprém a panaszkezelési folyamatok optimalizálása mellett döntött.  A városvezetők reményei szerint a platform elindítása az első lépés lehet Veszprémben egy teljesen elektronizált, az élet minden területére kiterjedő városi ügyintézési rendszer kiépítésében.

Panasz nyomkövetővel

A bemutatóra szervezett sajtótájékoztatón Porga Gyula polgármester méltatta a technológiai újítást. A polgármester elmondta, az önkormányzat az állampolgári észrevételek kezelésére korábban egy zöld számos, üzenetrögzítős megoldást alkalmazott, amely a gyors reagálásnak határt szabott a maga nehézkességével. Az új rendszer minden vonatkozásban az állampolgári igények magasabb szintű kielégítését teszi lehetővé, hiszen a bejelentés azonnal megjelenik a kompetens ügyintéző számítógépén, és késlekedés nélkül megkezdhető a szükséges beavatkozás. A bejelentő az ügy minden lépéséről értesül: bejelentésének státuszát a városi weblapon tudja nyomon követni, bizonyos mozzanatokról pedig SMS-ben is információt küld a rendszer. A felsorolt előnyökön túl az újítással jelentős munkaerő- és irodaköltség is megtakarítható.

Együtt az egyetemmel
Parlagfűveszély, elmaradt szemétszállítás, áramkimaradás, csőtörés, csúszós utak – csak néhány példa, hogy milyen típusú panaszok kezelését végzi majd a rendszer. A panaszdokumentum életútja a feldolgozás lépéseinek rögzítésével az ügyintézők számára egyértelműen követhetővé válik, az állampolgárok és a hivatal dolgozói statisztikai kimutatásokon keresztül kapnak értesítést az ügyintézés sikerességéről.

Az IBM szoftvermegoldásokon alapuló rendszer fejlesztését és üzemeltetését az egyetem végzi, amihez a nagyvállalat értékes szakmai konzultációval nyújt támogatást. A fejlesztéseket a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karának szakemberei végezték. Az intézmény több területen is együttműködik a céggel és Veszprém városával az élvonalbeli technológiák támogatójaként. A Pannon Egyetemen az oktatás-kutatás és innovációs fejlesztések egymást erősítő egységét valósítják meg, a legújabb eredményeket mindhárom területen hasznosítják.

"Az IBM Smarter Cities azaz Okos Városok kezdeményezéséhez kapcsolódva ez a veszprémi fejlesztés is lehetőséget nyújt arra, hogy a város polgárai megtapasztalhassák azokat az előnyöket, amelyeket a modern informatikai eszközök alkalmazása nyújt a közigazgatásban. Egy kis lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy az IBM által kínált technológiák segítségével a hivatali ügyintézés kényelmesebb, gyorsabb, átláthatóbb, és olcsóbb legyen” – fogalmazott Pongrácz Ferenc, az IBM szolgáltatási üzletágvezetője.

Az online panaszkezelő szolgáltatás itt érhető el.

Kulcsszavak: e-government

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már a LinkedInen is átvernek

Az észak-koreai Sapphire Sleet hackercsoport a becslések szerint 10 millió dollárt csalt ki LinkedIn- és befektetési csalások segítségével.

2024. november 25. 19:10

Az ABB frissíti a Freelance folyamatirányító rendszerét

Az elmúlt 30 év folyamatos innovációira és megbízhatóságára alapozva, az ABB továbbfejlesztette a Freelance 2024 DCS rendszerét, amellyel szélesebb körű üzemi felhasználási lehetőségeket, gyorsabb és megbízhatóbb terepi eszközkommunikációt, hatékonyabb rendszerbiztonságot és zökkenőmentesebb adatcserét kínál. Az új verzió biztosítja a jövőbemutató frissítéseket a meglévő projektekhez, valamint még egyszerűbb bevezetést az új projektekhez.

2024. november 25. 17:13

November 28: Nyílt Nap az ELTE Informatikai Karán

November 28-án a felvételi döntés előtt álló középiskolások, illetve az informatika területén továbbtanulni szándékozók részére az ELTE Informatikai Kar Nyílt Napot tart.

2024. november 25. 14:58

Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben

A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.

2024. november 25. 13:20

A HONOR közzétette az AI-jal felturbózott MagicOS 9.0 ütemtervét

A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója*  először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt. 

2024. november 25. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36