NMHH: egy év alatt csaknem másfélezer bejelentés érkezett az Internet Hotline-ra
Az elmúlt egy év alatt mintegy ezernégyszáz bejelentést regisztrált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Internet Hotline szolgáltatása, amely a világhálón terjedő jogellenes és kiskorúakra káros tartalmak eltávolításában nyújt segítséget - tájékoztatta a forródrót vezetője szerdán az MTI-t.
A szakember elmondta: az adatok is azt jelzik, hogy folyamatosan növekszik a felhasználók tájékozottsága. Egyre többen ismerik fel, hogy az interneten is vannak jogaik, tehetnek az őket ért sérelmek ellen.
Az internetes forródrótokat összefogó nemzetközi szervezethez, az INHOPE-hoz történő áprilisi csatlakozás óta érezhetően könnyebbé vált a nemzetközi fellépés az online pedofil tartalmak elleni küzdelemben - fűzte hozzá Németh Gábor. A tagszervezetek közötti folyamatos információcsere sokkal hatékonyabbá tette a magyar szolgáltatás tevékenységét is.
Az Internet Hotline vezetőjének tájékoztatása szerint Európa szinte minden országából, sőt Japánból és az Egyesült Államokból is megkeresték már a magyar szolgáltatás működtetőit. Magyarország pedig a többi közt Hollandiába és az Egyesült Államokba küldött jelzést arról, hogy egy-egy, az országukban működő szerveren pedofil tartalmak találhatóak.
Az esetek nagy részében a megkeresések rendőrségi nyomozással folytatódtak, és a szóban forgó tartalmat eltávolították.
A biztonságos internethasználatról szólva Németh Gábor közölte: tapasztalataik szerint egyre inkább médiatudatossá válnak az internetezők. A www.internethotline.hu bejelentőoldal látogatottsági adatai azt jelzik, nagyon sokan azért keresik fel a honlapot, hogy információkat szerezzenek a biztonságos internethasználatról.
A 2011 szeptemberétől üzemeltetett szolgáltatással a hatóság célja az is, hogy felhívja a szülők, gyermekek, pedagógusok figyelmét, miként lehet az internetet okosan és biztonságosan használni.
Németh Gábor elmondta, hogy az NMHH ebben a munkában stratégiai partnerként tekint az oktatási intézmények vezetőire, akiket éppen ezekben a napokban levélben tájékoztatnak a hotline-szolgáltatásról és arról az épülő interaktív médiaértés-oktató központról, amelynek névpályázatára szeptember 20-áig várják az ötleteket.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Az iráni minisztériumokat szeptemberben lekapcsolják az internetről
- Tudatos televíziós tartalomválasztást segítő honlap: Tévézz okosan!
- A legnagyobb orosz internetes keresőoldal is tiltakozik az információs törvény módosítása ellen
- A webes támadások 96 százaléka mindössze ujjgyakorlat
- Gyermeknap: Játékosan a biztonságos internetezésről
- Speciális SIM-kártyával védhetik meg gyermekeiket a telefonos zaklatástól a szülők
- A pornográf internetes tartalmak szigorítását tervezi Nagy-Britannia
- Online lapok zsaroló álriportereit tartóztatták le Kínában
- A Biztonságosinternet Hotline az INHOPE tagja lett
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.