Megújul a 112-es segélyhívó
forrás: Prím Online, 2013. május 9. 08:50
Az év végéig elkészül az Egységes Segélyhívó Rendszer, a 112-es segélyhívószám, európai színvonalú, infokommunikációs technológiája. A rendszer kiépítéséért felelős Konzorcium mai sajtótájékoztatóján bemutatta a kiépítés fontosabb mérföldköveit, valamint a beruházás sikerkritériumait. A rendszer hazai bevezetésével párhuzamosan javul a segítségnyújtás hatékonysága és megújul a 112-es európai segélyhívószám is.
Magyarországon 2010-ben született meg a döntés, hogy a segélyhívások kezelésére, létre kell hozni egy modern infokommunikációs rendszert, melynek legfontosabb célja a segítségnyújtás folyamatának gyorsítása és az úgynevezett fals hívások arányának csökkentése.
Az Egységes Segélyhívó Rendszer kialakítása során a 112-es hívószám fogadására képes Hívásfogadó Központok informatikai, valamint a Rendőrség és a Katasztrófavédelem kapcsolódó infokommunikációs technológiáját korszerűsíti az erre a célra létrehozott Konzorcium. A fejlesztést a Kormányzati Fejlesztési Ügynökség vezetésével a Belügyminisztérium, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. és a segítségnyújtásban érintett Készenléti Szervek: az Országos Rendőr-főkapitányság, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az Országos Mentőszolgálat hajtja végre.
A projekt keretében Miskolcon és Szombathelyen idén tavasszal már elkészültek azok a Hívásfogadó Központok, melyek tehermentesítik majd a megyei tevékenység-irányítókat azzal, hogy csak olyan eseményeket adnak át a Készenléti Szervek irányítóinak, amelyek ténylegesen beavatkozást, intézkedést igényelnek. A Hívásfogadó Központokban helyszínenként 425 szakképzett, több nyelven beszélő operátor fogja irányítani a segítségnyújtás folyamatát.
Az új rendszerhez kapcsolódó alrendszerek integrációját - a kormányzati infokommunikációs stratégia szerint - a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. valósítja meg a tavaly elkészült Nemzeti Távközlési Gerinchálózaton keresztül. Ezzel párhuzamosan a Rendőrség, a Katasztrófavédelem és a Mentők új tevékenység-irányítási rendszert vezetnek be. A Hívásfogadó Központok teljes informatikai és telekommunikációs rendszerét a kiírt közbeszerzési eljárás nyerteseként az M&S Informatikai Zrt. szállítja.
A projekt keretében nem csak a központokba kerülnek eszközök és alkalmazások, de a rendőrségi és a katasztrófavédelmi szolgálati gépkocsikat és a gyalogos rendőr járőröket is mobil számítástechnikai eszközökkel és alkalmazásokkal szerelik fel, melyek támogatják a tevékenység-irányítók és a bevetési egységek közötti hatékony együttműködést.
Kapcsolódó cikkek
- 10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban
- Kihívások előtt a "magyar sikerágazat", az infokommunikáció
- Internet Hungary – A miniatürizálásé a jövő
- Paradigmaváltás a vállalati kommunikációban
- Az infokommunikációs ipar robbanásszerű növekedésére lehet számítani
- Nyitrai Zsolt államtitkársága megszűnik, a volt államtitkár távozik a tárcától
- Fellegi: fontos versenyképességi szerepe van az infokommunikációnak
- Egységes kommunikáció PC-re, Macre, táblagépekre, okostelefonokra a Ciscotól
- Microsoft Lync: az üzleti kommunikáció új korszaka
- Őszre elkészül Magyarország infokommunikációs stratégiája