Aki nem figyel, feleslegesen fizethet

Változik a Google hirdetési rendszere

forrás: Prím Online, 2013. július 16. 11:45

Az AdWordsben hirdető magyar vállalkozásoknak kevesebb mint egy hetük van arra, hogy felülvizsgálják kampányaik beállításait. Aki nincs résen, pénzt veszíthet, mert a Google által automatikusan végrehajtott alapbeállítások, az úgynevezett „továbbfejlesztett kampányok” mobil site-tal még nem rendelkező vállalkozások számára nem megfelelőek.

A Google egyik célja, hogy elősegítse az okostelefonokon történő hirdetést és megkönnyítse a célzást a különböző internetezésre használt eszközökre. A számos előny mellett azonban van árnyoldala is a frissítésnek. Július 22-e után nem lehet olyan AdWords kampányt indítani, melynek hirdetései nem célozzák a tablet készüléket használó felhasználókat. Az automatikusan frissülő kampányok új alapbeállításai szerint a Google-re van bízva, hogy a mobileszközön megjelenő reklámokért milyen ajánlatkorrekciót állítson be a rendszer. Aki tehát nem ellenőrzi hirdetéseinek alapbeállításait, azzal egyes esetekben előfordulhat, hogy július 22-től automatikusan többet licitál a mobileszközökről jövő kattintásokért, mint amennyit a hagyományos számítógépeken megjelenőkért eddig hajlandó volt fizetni.

 

 

A változásokban több tízezer magyar vállalkozás érintett, és a legtöbbjük számára az új alapbeállítások egyáltalán nem biztos, hogy kedvezőek – figyelmeztet a változás kapcsán Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia alapító trénere. Sok magyar vállalkozás weboldala ugyanis még egyáltalán nem optimalizált a mobilokon való megjelenésre, ezért hiába történik meg a hirdetésből való átkattintás, az ügyfélszerzés az adott felületen nem megfelelően megjelenő weboldal miatt már el fog maradni. Számukra a marketingszakember azt javasolja, hogy ellenőrizzék weboldalukat mobilkészülékről nézve, és ha a működésben problémát tapasztalnak, akkor lépjenek be az AdWords fiókjukba, és a mobileszközökre adott ajánlatkorrekciójukat vegyék a lehető legalacsonyabbra (–100%-ra), de legjobb, ha mihamarabb mobilon is használható weboldalt készítenek, hogy az onnan érkező vásárlókat is ki tudják szolgálni. 

 

Emellett minden vállalkozásnak át kell gondolnia, hogy milyen hirdetési stratégiát fog követni az új rendszerben, az új alapbeállításokat automatikusan átvevők ugyanis könnyedén találkozhatnak megemelkedett kattintási költségekkel és kevesebb kattintással. Fehér Márton szerint a változás ugyan most pluszmunkát okoz a hirdetőknek, de akár azzal a pozitív hatással is járhat, hogy a magyarországi vállalkozások is jobban odafigyelnek majd weboldalaik mobilra történő optimalizálására és mobileszközökre célzott hirdetéseikre.

 

A tavalyi évben a magyar vállalatok 35,65 milliárd forintot költöttek digitális reklámra, melyből 35%-ot fordítottak a Google AdWordshöz hasonló PPC hirdetésekre (forrás: IAB Hungary, Adex). Egy, a mostanihoz hasonló változtatás segítségével a Google akár több száz millió forintos összeget tud a mobilhirdetések irányába terelni.

 

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01