Cisco: az internet átrendezi a világ egyik leghíresebb múzeumát is
Az amszterdami Rijksmuseumban a Cisco által kiépített vezeték nélküli hálózat révén új szolgáltatások, például multimédiás tárlatvezetés és részletes információk érhetők el saját mobileszközök segítségével, miközben a technológia jelenléte nem vonja el a figyelmet a kiállított művekről sem. Az új hálózat a látogatók mellett a múzeum dolgozóit is kiszolgálja.
Hollandia 1800-ban alapított nemzeti múzeuma Amszterdam szívében található, és főként a középkortól napjainkig terjedő időszak holland művészetét és történetét mutatja be. 19. századi holland művészek olyan remekműveinek is otthont ad, mint például Rembrandt van Rijn Éjjeli őrjárat vagy Johannes Vermeer Tejet öntő lány című alkotása. Látogatószámát tekintve a Rijksmuseum a világ első 10 művészeti és történeti múzeuma közé tartozik és egyike az ország leggyakrabban látogatott nevezetességeinek.
Az épület tíz éven át tartó, 375 millió euró költségvetésű átalakításának célja a múzeum szinte teljes megújítása és új látogatói csoportok bevonzása volt. A tavaly befejezett, jelentős mértékű átépítést követően egy mindenben a mai kor igényeire válaszoló intézmény nyitotta meg újra kapuit a látogatók előtt. Az épületet, amellett, hogy megtartották eredeti hangulatát, a modern kor követelményeinek megfelelő biztonsági rendszerrel, klímaszabályozással és informatikai infrastruktúrával szerelték fel. Ennek kiéptésére egy európai tendert követően a Rijksmuseum döntése alapján a Cisco és helyi partnere kapott megbízást, mivel ők feleltek meg leginkább a múzeum által támasztott követelményeknek.
„A „Minden a hálón” (Internet of Everything – IoE) trend az eszközök, adatok, folyamatok és emberek összekapcsolására, illetve az ezen kapcsolódások által létrehozott exponenciális értékre épül. Az IoE a megtakarítások, a javuló hatékonyság és a bevételnövekedés révén világszinten 4,6 billió dollár értéket hozhat a közszféra számára a következő évtizedben. Az IoE előnyeinek felismerése tette lehetővé a múzeum vezetése számára is, hogy teljesen új dimenzióval gazdagítsa a látogatói élményt, amely a felhasználók, a folyamatok, az adatok és az eszközök összekapcsolásán alapszik – mondta el Michel Schaalje, a Cisco hollandiai leányvállalatának technológiai igazgatója.
Mik ezek az új szolgáltatások? „A Rijksmuseum az egész világgal szeretné megosztani egymillió darabból álló gyűjteményét, ezért egyre több műtárgyat tesz elérhetővé letöltésre. Emellett multimédiás tárlatvezetéseket biztosít a látogatók számára alkalmazás formájában, amelyek lehetővé teszik, hogy a látogatók saját mobileszközeik segítségével kényelmesen tanulmányozhassák a kiállított tárgyakat és szerezzenek azokról még több információt. Hollandia legnagyobb és legrégebbi művészettörténeti könyvtára, a Cuypers Könyvtár is nagy népszerűségnek örvend a látogatók, diákok és művészettörténészek körében, akik közül jó néhányan a múzeum által rendelkezésükre bocsátott iPadek segítségével fedezik fel és tanulmányozzák a gyűjteményt. A hálózat az épület felügyeletére és a LED-világítás szabályozására is alkalmas. Az újonnan kiállított műtárgyak megfelelő megvilágítása iPaddel, vagy okostelefonnal is szabályozható.
Ezeken túlmenően a hálózati információk segítségével meghatározható a látogatók tartózkodási helye az épületben, így a múzeum személyzete segíthet nekik a tájékozódásban, valamint abban, hogy a javasolt alternatív útvonalakat követve elkerüljék a népszerű műtárgyaknál kialakuló torlódásokat. „A múzeumlátogatók mozgásának nyomon követésével azonosíthatjuk a legforgalmasabb útvonalakat, és a legnépszerűbb műtárgyakat, amelyeknél a legnagyobb torlódások alakulnak ki. Ezek alapján, ha szükséges, módosíthatjuk a kiállítás elrendezését is” – közölte Rob Hendriks, a Rijksmuseum infokommunikációs igazgatója.
„Láthatatlanná kellett tennünk az épületben lévő technológiát, mert nem szerettük volna, ha elvonja a figyelmet a kiállított művekről. Ezért mintegy 150 vezeték nélküli hozzáférési pontot rejtettünk el a padlózat alá és a mennyezet mögé. Ez nem volt könnyű feladat, mert az 1885-ben épült épület tele van falmélyedésekkel, alkóvokkal, sarkokkal, lépcsőkkel, folyosókkal és boltíves mennyezetekkel, nem beszélve a felújítás során kialakított vasbeton padlókról. Ráadásul napi 10-15 ezer látogató számára kell biztosítanunk, hogy a múzeum bármely pontján, csúcsidőben is hozzáférjen a hálózathoz. A Cisco ezt sikeresen megoldotta” – mondta Rob Hendriks.
A Rijksmuseum a nyílt szabványú Cisco Unified Access vezeték nélküli és vezetékes hálózatot használja, amely nemcsak a látogatók vezeték nélküli eszközeit támogatja (BYOD), hanem az IP-telefonos szolgáltatást is. A megoldás a következő összetevőkből áll: 150 vezeték nélküli hozzáférési pont (CleanAir technológiával ellátott Cisco® Aironet 3700 sorozatú hozzáférési pontok), Cisco Identity Services Engine (ISE), Cisco Catalyst 3750 sorozatú kapcsolók, két Cisco ASA 5500-X sorozatú új generációs tűzfal, Cisco Unified Communications rendszer. A hálózatot a Cisco partnere, az Imtech telepítette, és a hálózat felügyeletéről is a cég gondoskodik.
További információ a teljes esettanulmányban található.
Kapcsolódó cikkek
- Fontos az ár: külföldi webshopokban vásárol a magyar
- Az e-könyvek mentik meg az olvasást?
- Honlap készült az otthoni ápolás tudnivalóinak oktatására
- Weboldal készült a svábok jelenlétének bemutatására
- Online is megtekinthető a Schönbrunn-palota csaknem félszáz kincse
- Már a karácsonyfát is a neten vesszük
- Összehasonlítható internetcsomagok a szolgáltatók honlapjain
- Felkerült a világhálóra az Itt Magyarul Is mozgalom Kárpátalján
- Már virtuálisan is bejárható az Iparművészeti Múzeum
- Ingyenes online oktatás brit egyetemeken
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.