Eltűnt a „free” szó az App Store-ból
Az iOS felhasználók valami furcsaságot tapasztalhattak az App Store-ban, tegnap ugyanis a „free”, vagyis az ingyenes szót a „get”, vagyis a megszerez/kap kifejezésre cserélték.
Az Európai Bizottság (EB) nyomására az App Store kiiktatta a „free” szót az online áruházból. Az EB nyáron már a Google-t is késztette hasonló lépésre, hiszen ott szintén megtévesztő volt az a szóhasználat.
A Google is számos alkalmazásnál használta az ingyenes jelzőt, holott több olyan program is akadt, amely bár ingyenesen letölthető és használható volt, ám appon belüli vásárlást tett lehetővé, illetve erre volt szükség például a szintek ugrásához, egyes eszközök igénybevételéhez például a játékok esetén. Így a „Top Free Games” és a „Top Free Apps” kategóriák szintúgy eltűntek a sorból, helyettük a „Top Games” és „Top Apps” megnevezések maradtak.
Az App Store esetében (iTunes és Mac App Store) is arról van szó, hogy a bizottság szerint a free jelző megtévesztő lehet a vásárlók és főleg a gyerekek számára, hiszen az appon belüli vásárlások is tényleges árhoz tartoznak, és a gyerekek a játék hevében a szülőket nyaggatják, hogy fizessenek az újdonságokért.
Ez tehát azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy egy applikáció kínál-e appon belüli vásárlást avagy sem, minden esetben a get szóval találkoznak a felhasználók. Bár az Apple Top Chart szekció továbbra is érintetlen maradt, az itt található appok esetében továbbra is az ingyenes megjelölés szerepel.
Az Apple ígéretet tett arra, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordít a gyermekek védelmére, de azt is hozzátették, hogy számos dolgot tették már eddig is. A tavalyi év folyamán létrehoztak egy gyerekrészleget, melyben kifejezetten 13 évnél fiatalabb csemeték számára készült appok találhatók. Elmondásuk szerint az iOS8-ban még több újdonság lesz majd, mellyel tovább erősítik a védelmet.
Forrás: Techcrunch.com; Képek: imore.com, macrumors.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mától elérhető Windows Phone-on a Duolingo – magyar nyelven is
- Magyar fejlesztés az Appstore sikerlistán
- BCONSHOP-app: Testreszabott akciók, pont ott, pont akkor
- Mennyire használják az emberek az Apple Payt?
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- Új számlafizető alkalmazással amerikai versenyen döntős a Cellum
- Világosság és sötétség, avagy miről szól Steve Jobs emlékművének eltávolíttatása
- Mobilalkalmazás segíti a Sclerosis Multiplexben szenvedőket
- Itthon is terjed a „klikkelj és hozd el” vásárlás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.