A kecskeméti főiskolások saját napelemes autóval versenyeznek a WSC-n

MTI Sajtóadatbank, 2015. február 25. 12:20

A kecskeméti főiskolások saját fejlesztésű napelemes autójukkal beneveztek a World Solar Challenge versenyre, amely során Ausztrálián keresztül 3 ezer kilométert kell megtenniük októberben.

Hasonlóan az eco-marathonhoz, ez a verseny is az energiatakarékosságról szól, hiszen a rajthoz álló járművek kizárólag a nap energiáját hasznosíthatják – hangsúlyozta a csapatkapitány, aki gépészmérnök hallgatóként alapítója volt a főiskola eco-marathon járműépítő csapatának.


A Kecskeméti Főiskola járműépítő eco-marathon csapata több versenyt megnyerve, négy év alatt a világ élvonalába küzdötte fel magát, mert az általuk kifejlesztett Megaméter nevű járművük 1 liter benzinnel 3082 kilométert tud megtenni.

 


A napenergiával meghajtott, Megalux nevű járműnek 80-110 kilométeres óránkénti sebességgel kell menni ahhoz, hogy a megadott időn belül teljesíteni tudják a távot. Hogy mennyire nem egyszerű feladatról van szó, jól mutatja, hogy a legutóbbi versenyen a 33 indulóból csak 10 csapat ért célba. A járművek reggel 8-tól este 5-ig haladhatnak, akkor a csapatnak tábort kell vernie a sivatagban. A versenyt az a csapat nyeri, amelyiknek a járműve először halad át a célvonalon az Ausztrália déli partján található Adelaide városában.


Kutasi Zoltán kiemelte, hogy ennek a projektnek sokkal nagyobb a költségvetése, mint az eco-marathon részvételnek, de már azon a versenyen is bizonyították, hogy a siker nem csak a pénzen múlik.


Emlékeztetett arra, hogy az eco-marathon versenyen maguk mögé utasítottak jóval nagyobb költségvetéssel dolgozó csapatokat, amelyek irigykedve nézték a kecskeméti főiskolások eredményeit.


Ausztráliában a cambridge-i egyetemtől a japán tokai egyetemig a legrangosabb intézmények járművei lesznek ott, egy kis magyar főiskolaként már arra is büszkék lehetünk, hogy Közép-Kelet-Európából egyedüliként ki tudunk állni - fűzte hozzá.


A csapat már „kinőtte” a Kecskeméti Főiskola nem túl méretes hallgatói műhelyét, ahol az intézménynek világsikert hozó Megaméter is készült, mert a MegaLux mérete jóval nagyobb, ezért a hallgatók egy külön termet kaptak a munkára. A járművön maximum 6 négyzetméternyi napelemet helyezhetnek el és helyet kaphat egy Li-Ion akkumulátor is az energia tárolására. Az áramlásvizsgálatok alapján megtervezett karosszéria – hasonlóan a Megaméterhez – szénszál erősítésű méhsejtes kompozit műanyag lesz, és a futómű elemeinek egy része is szintén ebből az anyagból készül majd.


A jármű négykerekű, egy-kerék meghajtású lesz és hidraulikus fékrendszerrel működik. A járművezérlő elektronikához a vezérlő egységet egyedileg fejlesztik.

Forrás: Autokalauz és MTI

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36