A Street View-val a Yosemite hegységet is megmászhatjuk
Új funkcióval bővült a Google Street View. A szolgáltatás újdonsága révén akár virtuálisan hegyet is mászhatunk. A keresőóriás első dobása ezen a téren az El Capitan hegység, a Yosemite Nemzeti Parkban.
El Capitan neve két szempontból is ismerős lehet. Egyrészt az Apple legújabb asztali operációs rendszer ezt a nevet viseli, másrészt ez az első olyan hegység, melyet a Street View révén virtuálisan is bebarangolhatunk.
A vállalat blogposztjában számolt be új tervének első eredményéről, miszerint a felhasználók akár már a fotelből is hegyet mászhatnak. A Google Street View ugyanis a jövőben vertikális élményt is kínál, így akár egy több száz méteres hegy tetejére is eljuthatunk az egérrel navigálva.
A legelső hely a gyűjteményben az El Capitan hegység, mely 3 ezer lábmagas, azaz mintegy 900méter. A képeket tapasztalt hegymászók, Alex Honnold, Lynn Hill és Tommy Caldwell készítették. Az ő túrájuk révén tehát nem csupán 360 fokos túrákat tehetünk a hegy körül, hanem akár virtuálisan fel is mászhatunk rá.
A vállalat blogbejegyzése szerint a kamerákat szigorúan rögzítették, hogy le ne essenek a magasból. A hegymászók egy teljes éjszakát a falon töltöttek, hogy még teljesebb vizuális élményt nyújtsanak a helyről és a nemzeti parkról.
Az is fontos volt, hogy a kamerákat a megfelelő szögben tartsák annak érdekében, hogy jó felvételek készüljenek. Íme, a mászás során született képek teljes gyüjteménye és egy felvétel a kalandos munkáról.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A Google Street View már gesztusokkal is irányítható
- A Google eltávolítja a bosszúpornó oldalakat a keresőből
- A Google beszállt az online oktatást megreformáló Duolingóba
- 8K videotámogatást kapott a YouTube
- Az új OS X-et El Capitan névre keresztelték
- Az óceánok mélyére kalandozhatunk a Google Street View-val
- Már a magyar Országház is bejárható a Street View-val
- Már a Dunán is hajózhatunk a Street View-val
- Tízezres street art gyűjtemény a Google virtuális múzeumában
- Az Amazonas-menti esőerdőkben barangolhatunk a Street View-val
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tökéletes pillanatok, egyetlen kattintással – Ballagási fotók mesterséges intelligenciával
Ahogy közeleg a ballagás időszaka, a végzős diákok életében egy sor felejthetetlen pillanat következik, amelyek megörökítése különösen nagy jelentőséggel bír. Mi lenne, ha ezek az emlékek nemcsak dokumentálva, hanem kreatívan, művészi formában is megőrzésre kerülnének? A vadonatúj HONOR 400 Lite ezt teszi lehetővé – egy zsebméretű, mesterséges intelligenciával támogatott kreatív stúdió, amellyel egyetlen gombnyomással életre keltheted a ballagás minden fontos mozzanatát.
Forradalmi kép- és hangélmény: itt az új LG QNED evo termékcsalád
Az LG Electronics (LG) hivatalosan is leleplezte legújabb, 2025-ös QNED evo tévékínálatát. Az új modellek áttörést jelentenek az LCD technológiában, és számos olyan fejlett funkcióval érkeznek, amelyeket eddig főként az LG prémium OLED készülékeiben láthattunk.
A Google újra feltérképezi Magyarországot
Május 6-tól ismét magyarországi közutakon közlekednek a Google Utcakép – vagyis Street View – speciális kamerás járművei. Céljuk, hogy friss, 360 fokos felvételekkel bővítsék a Google Térkép kínálatát. A kamerarendszerrel felszerelt autók bejárják az ország számos pontját: főként városokat és azok környékét, de vidéki térségeket is, többek között Budapest, Debrecen, Szeged, Miskolc és Pécs környékét.
Változó szabályozás, növekvő bizonytalanság a munkaerő-kölcsönző piacon
Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője és a VOSZ Minősített HR Szolgáltatók Szekciójának elnöke arról számolt be, hogy a VOSZ-szal közösen végzett kutatásuk szerint a minősített munkaerő-kölcsönző cégek közel fele úgy érzi, a jogszabályváltozások bizonytalanságot okoztak a munkáltatók körében. A legtöbb cég jelenleg nehezebbnek tartja a munkaerő-tervezést az új szabályozási környezetben.
Új termékcsaláddal és arculattal újít a Decathlon
A Decathlon, Magyarország piacvezető sportszerkereskedője, 2024-ben 86,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények mellett az elmúlt év a megújulásról és a stratégiai irányváltásról is szólt: a vállalat tavasszal hazánkban is elindította a globális márkaidentitásához illeszkedő arculatváltást, miközben kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, körforgásos üzleti modell fejlesztése.