Ezekre figyeljen, ha kupont vesz karácsonyra

A kedvezményes online vásárlás a nők privilégiuma

forrás: Prím Online, 2015. december 8. 16:29

A karácsony idején intenzíven felfutó kuponos vásárlás a hölgyek privilégiuma, 3 vásárlásból 2-t nő kezdeményez. A legnépszerűbbek az akciós áron kínált szépségápolási termékek, illetve a szolgáltatások közül az utazási utalványok – derült ki a Szallasguru.hu friss felméréséből. Persze nem árt körültekintően választani, ugyanis minden 4. kuponos vásárlóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. Ennek ellenére 100 esetből csak 1 jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig.

Ha profilt kellene alkotni a tipikus magyar kuponvásárlóról, akkor egy 26-35 év közötti nő kontúrjai rajzolódnának ki. Csak a kuponozók harmada férfi, ráadásul a hölgyek nemcsak szívesebben, de gyakrabban is vásárolnak vouchereket – derült ki a Szallasguru.hu friss kutatásából. Az akciós áron beszerezhető termékek top 3-as listája is ennek megfelelően alakul: legjobban a szépségápolási termékek adhatók el, amiket a háztartási és a műszaki cikkek követnek. A kuponos piacon jóval nagyobb forgalmat generáló szolgáltatások esetében sorrendben az utazás, a szépségápolás, illetve a szórakozás és a kultúra területén kínált utalványok fogynak leginkább.


A Szallasguru.hu saját adatai alapján a kuponozók karácsony közeledtével a legaktívabbak. „Éves forgalmunk több mint egyharmadát a november-decemberi időszak adja. Az eladott voucherek 70 százaléka ajándékként kerül a karácsonyfa alá, jellemzően 50 ezer forintos, prémium szállodába szóló, 2 fős 2 éjszakás utalvány formájában” – mondta Papp István, a Szallas.hu Csoporthoz tartozó Szallasguru.hu vezetője.


Így védje ki a piszkos trükköket


Persze nem árt óvatosnak lenni, hívja fel a figyelmet Papp István. Az ár tekintetében a kedvezményre hajtók nagyon tudatosnak tűnnek: a Szallasguru.hu kutatása szerint 10 vásárlóból 9 keres rá az eredeti árra a kupon kifizetése előtt, hogy meggyőződjön a kínált kedvezmény valódiságáról. Bár az eredeti ár akció előtti feltornászása nem ritka, a legtöbb probléma általában mégsem ebből fakad.

 

„Minden 4. kuponozóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. A legtöbb esetben minőségi probléma merült fel, nem az elvárt színvonalon nyújtották a kedvezményes szolgáltatást, de akadnak piszkos trükkök is. Ezek sorában első helyen szerepel, hogy a kedvezmény igénybevételéhez extra vásárlás is szükséges, amit az ajánlatban a cég ügyesen elrejt. A legjobb, ha a vevő a vásárlás előtt az apró betűs részeket is alaposan átolvassa. Olyan esetről is hallottunk, hogy a vásárlói visszajelzést a kuponozó cég értékhatárhoz kötötte, s mivel azt a vevő nem érte el, nem tudta megosztani negatív véleményét a kuponos cég oldalán” – mondta Papp István.


A szakember hozzátette, mindezek ellenére a csalódott vásárlóknak csak a harmada él panasszal, és nagyjából 100 esetből egy jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig. Persze az is előfordul, hogy a vevő figyelmetlen, a Szallasguru.hu kutatásában részt vevők válaszai alapján minden 10. vásárlóval előfordult már, hogy megfeledkezett a lejárati dátumról, így végül a kedvezmény nem került felhasználásra. Sokszor az alapvető jogok sem ismertek: a jelenleg érvényes szabályok alapján az online kuponra lecsapó vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vételtől, ezt azonban a kupont már legalább 1 alkalommal vásárló magyaroknak mindössze 13 százaléka tudja.
 

Kulcsszavak: security online kupon

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01