Ezekre figyeljen, ha kupont vesz karácsonyra

A kedvezményes online vásárlás a nők privilégiuma

forrás: Prím Online, 2015. december 8. 16:29

A karácsony idején intenzíven felfutó kuponos vásárlás a hölgyek privilégiuma, 3 vásárlásból 2-t nő kezdeményez. A legnépszerűbbek az akciós áron kínált szépségápolási termékek, illetve a szolgáltatások közül az utazási utalványok – derült ki a Szallasguru.hu friss felméréséből. Persze nem árt körültekintően választani, ugyanis minden 4. kuponos vásárlóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. Ennek ellenére 100 esetből csak 1 jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig.

Ha profilt kellene alkotni a tipikus magyar kuponvásárlóról, akkor egy 26-35 év közötti nő kontúrjai rajzolódnának ki. Csak a kuponozók harmada férfi, ráadásul a hölgyek nemcsak szívesebben, de gyakrabban is vásárolnak vouchereket – derült ki a Szallasguru.hu friss kutatásából. Az akciós áron beszerezhető termékek top 3-as listája is ennek megfelelően alakul: legjobban a szépségápolási termékek adhatók el, amiket a háztartási és a műszaki cikkek követnek. A kuponos piacon jóval nagyobb forgalmat generáló szolgáltatások esetében sorrendben az utazás, a szépségápolás, illetve a szórakozás és a kultúra területén kínált utalványok fogynak leginkább.


A Szallasguru.hu saját adatai alapján a kuponozók karácsony közeledtével a legaktívabbak. „Éves forgalmunk több mint egyharmadát a november-decemberi időszak adja. Az eladott voucherek 70 százaléka ajándékként kerül a karácsonyfa alá, jellemzően 50 ezer forintos, prémium szállodába szóló, 2 fős 2 éjszakás utalvány formájában” – mondta Papp István, a Szallas.hu Csoporthoz tartozó Szallasguru.hu vezetője.


Így védje ki a piszkos trükköket


Persze nem árt óvatosnak lenni, hívja fel a figyelmet Papp István. Az ár tekintetében a kedvezményre hajtók nagyon tudatosnak tűnnek: a Szallasguru.hu kutatása szerint 10 vásárlóból 9 keres rá az eredeti árra a kupon kifizetése előtt, hogy meggyőződjön a kínált kedvezmény valódiságáról. Bár az eredeti ár akció előtti feltornászása nem ritka, a legtöbb probléma általában mégsem ebből fakad.

 

„Minden 4. kuponozóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. A legtöbb esetben minőségi probléma merült fel, nem az elvárt színvonalon nyújtották a kedvezményes szolgáltatást, de akadnak piszkos trükkök is. Ezek sorában első helyen szerepel, hogy a kedvezmény igénybevételéhez extra vásárlás is szükséges, amit az ajánlatban a cég ügyesen elrejt. A legjobb, ha a vevő a vásárlás előtt az apró betűs részeket is alaposan átolvassa. Olyan esetről is hallottunk, hogy a vásárlói visszajelzést a kuponozó cég értékhatárhoz kötötte, s mivel azt a vevő nem érte el, nem tudta megosztani negatív véleményét a kuponos cég oldalán” – mondta Papp István.


A szakember hozzátette, mindezek ellenére a csalódott vásárlóknak csak a harmada él panasszal, és nagyjából 100 esetből egy jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig. Persze az is előfordul, hogy a vevő figyelmetlen, a Szallasguru.hu kutatásában részt vevők válaszai alapján minden 10. vásárlóval előfordult már, hogy megfeledkezett a lejárati dátumról, így végül a kedvezmény nem került felhasználásra. Sokszor az alapvető jogok sem ismertek: a jelenleg érvényes szabályok alapján az online kuponra lecsapó vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vételtől, ezt azonban a kupont már legalább 1 alkalommal vásárló magyaroknak mindössze 13 százaléka tudja.
 

Kulcsszavak: security online kupon

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A biztonság legyen egyszerű, intelligens és mindenhol elérhető

A világ egyre inkább a hibrid és távoli munkavégzés irányába mozdult el az elmúlt időszakban, és ez a trend – ami persze az irodai munkahelyekre vonatkozik - várhatóan a jövőben is velünk marad. A felhasználók most már elvárják, hogy bárhonnan, bármilyen eszközről tudjanak csatlakozni, miközben az IT-csapatok ugyanazokat a komplex és időigényes megoldásokat alkalmazzák. 

2021. június 13. 15:53

A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást

A cégek felsővezetőinek több, mint 80%-a gondolja azt, hogy vállalatuk digitálisan felkészültnek számít, viszont a menedzsereknek már csak 58%-a ért egyet ezzel az állítással az ABBYY, egy vállalati digitális intelligenciára szakosodott cég legújabb kutatása szerint. A kutatás során 1200 informatikai döntéshozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Japánban olyan cégeknél, amelyek több mint 1000 alkalmazottal rendelkeznek. Az is kiderült, hogy a menedzserek viselik leginkább a digitális átalakulás (digitális transzformáció – DX) súlyát és kihívásait, elmondásuk szerint 2,5-szer több felelősség hárul rájuk, mint a C-szintű vezetőkre. Mindez a vállalkozásokon belüli aggasztó ellentétre mutat, ami a jövőben elpazarolt beruházások és elszalasztott lehetőségek sorát idézheti elő.

2021. június 13. 12:41

Magas termelékenység, alacsony költségek

Egyre több iparági szereplő ismeri el, hogy elérkezett az idő a belső logisztikai folyamatok újragondolására. Sokan közülük az automatizált megoldásokhoz fordulnak, egész pontosan autonóm mobil robotokhoz (AMR-ek). Az együttműködő mobil robotok új generációja optimalizálja a munkafolyamatokat, függetlenül attól, hogy milyen feladatot, melyik iparágban kell elvégezni, és így rugalmas intralogisztikát és zökkenőmentes gyártást tesz lehetővé. Annak ellenére, hogy az AMR-eket leginkább az autó- és elektronikai iparban alkalmazzák, többek közt az FMCG szektor kihívásaira is válasszal szolgálnak.

2021. június 13. 10:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29