Futurisztikus trendek változtatják meg alapjaiban életünket
Íme, a 10 legújabb fogyasztói trend: öt éven belül nem lesz szükség okostelefonra; a mesterséges intelligencia pedig rövidesen átveszi az okostelefonok képernyőjének szerepét.
Éves jelentésének ötödik kiadásában az Ericsson ConsumerLab azt írja, hogy a mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal okostelefon-képernyő nélkül. Sőt, az okostelefon-felhasználók 50%-a szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.
A jelentés rámutat, hogy a hálózatba kapcsolt technológiák átvétele és terjedése minden korábbinál nagyobb sebességgel zajlik, és a tömegpiaci felhasználásra sokkal gyorsabban kerül sor.
A 10 trend:
1. A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket. Az emberek 80%-a már tapasztalja a jelenséget, hogy a felhasználók számának növekedésével az online szolgáltatások kínálta előnyök egyre nagyobbak. Világszinten már a fogyasztók egyharmada részt vesz valamilyen formában a megosztáson alapuló gazdaságban (sharing economy).
2. A streaming a fiatalok körében már életforma. A tizenévesek minden más korcsoportnál több YouTube-video-tartalmat néznek. A 16-19 éves korosztály 46%-a naponta legalább egy órát tölt a YouTube-on.
3. Az MI kiszorítja a képernyőt. A mesterséges intelligencia (MI) lehetővé teszi a közvetlen interakciót a tárgyakkal, és ehhez nem lesz szükség az okostelefon képernyőjére. Az okostelefon-felhasználók 50%-a úgy gondolja, hogy öt éven belül az okostelefon már a múlté lesz.
4. A virtuális valósággá válik. A fogyasztók virtuális technológiát szeretnének a mindennapi tevékenységekhez, például sporthoz és videotelefonáláshoz. 44%-uk akár az ételt is 3D nyomtatóval állítaná elő.
5. Érzékelős otthonok. Az okostelefon-felhasználók 55%-a szerint az építkezéshez használt téglákba öt éven belül szenzorok kerülhetnek, amelyek figyelik a penészedést, szivárgást és elektromos meghibásodásokat. Az intelligens házak fogalmát alapjaiban kell felülvizsgálni.
6. Ingázás, hatékonyan. Az ingázók szeretnék idejüket hatékonyan kihasználni, és nem csak passzívan eljutni A.–ból B.-be. 86%-uk szívesen használna személyre szabható ingázási megoldásokat.
7. Sürgősségi chat. A közösségi hálózatok válhatnak a sürgősségi szolgáltatók riasztásának elsődleges csatornájává. A fogyasztók 60%-át érdekelné egy katasztrófainformációs alkalmazás.
8. Szenzorok a testben. Testünkben szenzorok figyelhetik az életfunkciók megfelelő működését, komoly áttörést hozva a korai diagnosztikában. A fogyasztók 80%-a a technológia révén érzékszerveit és kognitív képességeit is – látását, hallását, memóriáját – szeretné „felturbózni”.
9. Hackerek mindenhol. A legtöbb okostelefon-felhasználó szerint a hackerek és a vírusok továbbra is komoly problémát okoznak. Pozitív mellékhatásként azonban egyötödük jobban bízik azokban a társaságokban, amelyek már estek hackertámadás áldozatául, de sikeresen megbirkóztak a problémával.
10. Önjelölt újságírók. A fogyasztók minden korábbinál több információt osztanak meg egymással, és úgy gondolják, ez növeli társadalmi befolyásukat. Több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy korrupt társaságokkal szemben hatékonyabb megoldás az online leleplezés, mint a rendőrségi feljelentés.
Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója elmondta: „Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) –, valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.”
Kapcsolódó cikkek
- Lassan többet facebookozunk mobilon, mint PC-n
- Robotrekord született a Kutatók Éjszakáján az Ericssonban
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- Kutatók Éjszakája - közönség által készített robotokat vár világrekord-kísérletéhez az Ericsson
- A tévénézők átpártoltak a webre
- Bőrsejtekből fejlesztettek emberi agymodellt
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Egyre több európai kedveli a robotokat
- Nem fognak megölni minket a robotok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.