Azonosítják a kiberbűnözőket a Xerox kutatói

forrás: Prím Online, 2016. január 26. 10:14

A Xerox kutatóvállalata, a PARC olyan védelmi számítástechnikai IT megoldás kiépítésén dolgozik, amely képes beazonosítani és megállítani a számítógépekkel, illetve számítógépes rendszerek segítségével elkövetett, napjainkban is állandó fenyegetettséget jelentő kibertámadásokat.

A PARC kutatói ezt a munkát az új technológiák kifejlesztésével foglalkozó Galois Inc., illetve az Edinburgh-i Egyetem és az Oregoni Állami Egyetem munkatársaival együtt végzik. A közösen fejlesztett megoldásuk, az ADAPT (A Diagnostics Approach for Persistent Threat) alkalmazásával a felhasználók egyrészt jobban megérthetik azt, hogy milyen folyamatok zajlanak le a hálózataikon, másrészt képesek lesznek azonosítani a rosszindulatú behatolót, és lokalizálni a „támadás” gyökerét, harmadrészt a kapott ajánlások révén enyhíthetik az őket ért csapások negatív hatásait.

 

Az ADAPT a számítógépes tevékenységek jelentésalapú (szemantikai) meghatározásán keresztül teszi láthatóvá, értelmezhetővé a különböző viselkedésformákat a hálózaton. Ezek között azonosítja a gyanús tevékenységeket, illetve felismeri azokat a viselkedési mintákat, amelyek állandó fenyegetést jelenetnek a szervezet számára. Továbbá nyomon követi a gyanús tevékenységeket, bizonyítékot szolgáltat a fenyegetésről a rendszerüzemeltetőknek, illetve javaslatot is tesz a fenyegetettség enyhítésére.

 

 

„A mi megoldásunk egyesíti a gépi tanulás módszerét és a modellezésen alapuló diagnosztikát a kritikus számítógépes biztonsági problémák elhárításánál. A gépi tanulást érintő kutatásunk az események osztályozására fókuszál a speciális aktivitások tükrében, míg a modellezésen alapuló diagnosztika kapcsán a szakembereink azokat az ok-okozati tényezőket vizsgálják, amelyek révén az adott események visszavezethetőek a kiindulási ponthoz, és magyarázatot adnak a különböző történésekre.” – fejtette ki a Dr. Johan de Kleer, a PARC kutatója és a modellezésen alapuló diagnózisállítás szakterületének vezető szakértője.

 

A PARC és együttműködő partnerei fejlesztésének középpontjában ugyanakkor az emberi adottságok, képességek kiterjesztése áll. Arra helyezik a hangsúlyt, hogy az operátor és a számítástechnikai rendszer szorosan együttműködjön az adott probléma megszüntetése érdekében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a Boxy új megoldása, a kiszervezett depószolgáltatás

A Boxy, az egyik vezető fulfillment szolgáltató decemberben új robotizált depó szolgáltatást vezetett be stratégiai partnere, a DPD Hungary igényére reagálva. A vállalat robotizált automatizációs technológiának és az iparágvezető IT rendszereknek köszönhetően rendkívüli gyors adaptációt tesz lehetővé a csomaglogisztikai szereplők egyéni szortírozási igényeinek kiszolgálásában.

2024. december 14. 11:42

6 tipp, hogy ne ess csalás áldozatául a karácsonyi bevásárláskor

Ahogy közelednek az ünnepek, egyre többen és egyre kétségbeesettebben kísérlik meg teljesíteni az idei ajándék vásárlásokat. Azonban érdemes óvatosnak lenni, mert ez nem csak az online kereskedő legjobb szezonja. Ilyenkor találkozhatunk a legtöbb hamis weboldallal, tömeges átveréssel, esetleg bankkártya csalással. Durmics Tamás, a Biztonság Akadémia alapítója, etikus hacker megmutatja, hogyan ismerhetők fel ezek az átverések, mik a legújabb trendek, és hogyan védhetjük meg magunkat ellenük.

2024. december 14. 09:56

Elérkezett a pillanat – December 14-én érkezik a The Last Three!

Két év intenzív (kb 3000-óra) fejlesztés után, örömmel jelentem be, hogy a The Last Three, a 2.5D indie platformer, 2024. december 14-én Epic Games Store exkluzívjaként elérhető lesz az Epic Games Store-ban. Ez a játék nem akar többet mutatni, mint ami: egy nehéz de érzelmes kaland, amely egy apa és fia küzdelmét meséli el egy pusztuló világban. De ha valaha is érezted, hogy valakiért bármit megtennél, akkor talán ez a játék neked szól.

2024. december 13. 20:23

K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?

Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.

2024. december 13. 19:44

20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését

Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.

2024. december 13. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

2024. december 4. 13:04