Dinamikusan nő az ipari online árverések piaca
Csaknem duplájára nőtt az online ipari árverések száma 2015-ben az azt megelőző évhez képest, a megbízók száma pedig másfélszeres volt – számolt be a szegmensben piacvezető Intergavel Aukciószervező Kft. vezetője. A tavalyi évben a műszaki árveréseken 1,83 millió euró (576 millió forint) összértékű áru cserélt gazdát.
Folytatódik a növekedés az online ipari aukciók piacán. A tavalyi évben 54 aukció zajlott, vagyis szinte minden héten indult újabb árverés – számolt be Kocsis Csaba, az Intergavel Aukciószervező Kft. ügyvezetője. Tavaly 22 cég adott megbízást vagyontárgyainak értékesítésére, másfélszer annyi, mint a megelőző esztendőben.
A megbízók azért kedvelik az online árverést, mert a folyamat teljesen átlátható, kizárt a manipuláció. A versengés garantálja, hogy a legmagasabb elérhető áron értékesítsék a termékeket. A 2015-ös tapasztalatok szerint a meghirdetett tételek 80-90 százaléka azonnal, az első árverési fordulóban gazdára talál.
Az aukciós felületen kizárólag a cégnyilvántartásban leellenőrzött társaságok regisztrációját fogadják el, hogy a fizetési problémák lehetőségét minimálisra csökkentsék.
Az aukciókon szerszámgépek, targoncák, raktári állványok, irodabútorok tartoznak a legkeresettebb tételek közé, ezeket szinte minden alkalommal sikerül az első fordulóban eladni. Az online árverések jó alkalmat teremtenek arra, hogy olyan vállalkozások is tudják fejleszteni, korszerűsíteni eszközparkjukat, amelyek egyébként nem tudnának új gépeket, berendezéseket vásárolni. Számukra elérhetőek a jó minőségű, használt eszközök, amelyeket felszámolás, üzembezárás, korszerűsítés, vagy tervezett időszakos csere miatt értékesítenek.
A megbízók száma mellett a regisztrált vásárlók is egyre többen vannak. Az aukciós felületre 2014 előtt 2151-en jelentkeztek, számuk abban az évben még 616-tal nőtt, 2015-ben pedig újabb 978 cég, vagy vállalkozó iratkozott fel, így mintegy 3750 potenciális vásárló figyeli az aukciókat. Az ügyvezető ismertette, hogy az Intergavel Aukciószervező Kft. forgalma jelentősen növekedett 2015-ben, az árbevétel 150 millió 400 ezer forint volt, és 59,6 millió forint az adózás előtti eredmény.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar cég értékesíti a külföldi Tesco áruházak eszközeit
- Elindult az elektronikus aukciós rendszer
- Jótékonysági aukción kelt el Ferenc pápa iPadje
- Minden eddiginél több újdonságot ígér a 15 éves Vatera
- Dinamikusan nőtt az ipari online árverések piaca
- Aukción kelt el a PS4 szülinapi kiadásának első darabja
- Legalább egymillió dollárt remélnek Alan Turing kéziratáért
- Internetes csalással több százezret kerestek
- Jótékony célra készült arany borítású UHD TV a Samsungtól
- Bárki kipróbálhatja a vaklicites eljárást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.