Kik reklámoznak a Super Bowl idején?
Az, hogy a Super Bowl évről évre új rekordot állít fel a reklámkötések terén, már nem újság. Az, hogy kik szerzik meg a legdrágább reklámfelületeket, már igen, hisz ez egyfajta lenyomata a húzóiparágaknak, korunkban az informatikának...
Én egyébként megnéztem :), ez volt az első személyes élményem a Super Bowl 50 éves történetében, de be kell vallanom, hogy meghódított, s már az is fantasztikus volt, ahogy kilenc napon keresztül San Franciscóban, ma este pedig Szilicium völgyben a Denver Broncos és a California Panthers szurkolói vették át a várost – egymilliónyian.
Mitől más ez itt a San Franciscó-ban és az öböl környékén, Santa Clara – ban, a Diablo hegyvonulat lábánál, nagyra nőtt pálmák között
Kilenc napon keresztül zajlott az ünneplés - a nagyvárosban több negyedet is ennek szenteltek Football City és NFL Experience néven - ingyen koncertekkel, kajával, elektronikus játékokkal (az Intel csarnoka mindig népszerű volt), és sztárok látogatásával.
Az amerikai foci a legegyszerűbb csapatjáték amit el lehet képzelni: vigyed at egy vonalon a labdat. Ennyi a történet. Na persze ehhez képzeljük hozzá a húsz mérföldes sebességgel feléd száguldó, 240 fontos izomkolosszusokat, akik éppen a földbe akarnak dorongolni másodpercek alatt – és máris okosnak és taktikusnak kell lenni, pusztán a túlélés érdekében is.
Hogy mi köze ennek egy informatikai hírmagazínhoz? Egyrész maga a túlélés, másrészt a rendezvés precizitása, harmadrészt a tömegmozgatás (Pl. Uber), negyedrészt (de talán elsősorban) a hatalmas reklámköltés...
... a Snickers reklámosai pl. annyi csokit osztogattak amennyit csak a táskába – zsebekbe tudtak tömni a rágcsálni óhajtó szurkolók.
A többi márka közül a Levi's, mint a stadion névadója, az örökzöld (és nanotechnológiát a farmeranyagokba beleszövő) divatcég, az SAP, mint a technológiai cégek képviselője, a felhőket is megmozgató Dorito, és a mindenütt feltünő Budweiser látszott a legjobban – na persze a Snickers után, amit két kézzel osztogattak.
Féltem attól, hogy a meccs túlságosan elvonja majd a figyelmet a reklámoktól – hálistennek ettől nem kellett tartani, mert a nyolc (!) superbowl app közül a CBS előben közvetítette a reklámokat. Ha valaki a nagyképernyőt szereti, nekik a gigantikus stadion képernyő állt a rendelkezésre. Végre a crowdsource-olt reklám is megkapta az őt megillető helyet: a győztes 1,000 dollárt költött kutyás reklámjára – és menyerte a millió dollárt.
A helyszínnek nem csupán az informatikai cégek adnak karaktert, hanem az Öböl környékének hihetetlen nemzetközisége is. Tőlem jobbra Panjabi programozó számolta, hogy hányszor csaptak le a Panthers Cam Newton quarterback-jére a Denver Broncos védői, és ezt a nicaraguai software mérnök haverjával vitatták meg. Balra tőlem egy kanadai csaáad táborozott, akik minden super bowl-t vallásosan meglátogatnak. Erős ennek az ünneplésnek a vonzása, mert a törzsi hovatartozás megfelelője most már az amerikai foci, sokkal inkább, mint a baseball.
Az ötórás műsor és a nagyon kemény játék (mert azt nem lehet sérülés nélkül megúszni) összegzése az lehetne, hogy mennyire kellemes is tud lenni az, hogy a jó sör és a Napa völgyi bor, a hot dog-ok meg a sültkrumpli mellett megnéztük a szupersztárokat, sőt még játszottunk is, mint közönség, különböző színű papírlapokat felemelve megadott jelre. A résztvevők büszkén mondhatják el, hogy valami olyasminek voltak részesei, ami valóban egyedülálló, valóban amerikai, s amit a tévé mellett, vagy akár ezt a tudósítást olvasva is nehéz átérezni. Lehet, hogy találkozunk jövőre az 51-ediken? Talán akkor esetleg az én csapatom is a csúcs közelébe jut :)
Kapcsolódó cikkek
- Az LG első Super Bowl reklámfilmjének fókuszában az OLED technológia áll
- Svédországban már a karácsonyi ajándékokat is robot csomagolja
- Az LG a magyar fővárosban forgatta legújabb OLED tévés reklámfilmjét
- Életkor és nem szerinti szűrő is megadható a Facebook videóknál
- Életkor és nem szerinti szűrő is beállítható a Facebook videóknál
- A Microsoft gyerekekkel reklámozza a Windows 10-et [Videó]
- Konferencia a reklámpiacot átrendező törvényváltozásokról
- Újraértelmezi a személyre szabott reklámokat az IBM és a Facebook
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
Közel kétezer versenyző regisztrált már a legnagyobb hazai informatikai versenyre, az idén nyolcadszorra megrendezett Országos IT Megmérettetésre. Az október 31-én kezdődő, ötfordulós versenyen nemcsak saját szakterületükön próbálhatják ki magukat és csapatukat a senior és junior IT-sok, hanem tanulásra is használhatják a versenyfeladatokhoz kapcsolódó magyarázatokat. Az állandó önképzés a szervezők tapasztalatai szerint napjainkban már a tudás szinten tartásához is elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia már most minden negyedik IT-szakember munkáját elveheti. Az Országos IT Megmérettetésen MI-t használó alkalmazások is részt vesznek, így az indulók nemcsak a többi informatikus átlagához tudják viszonyítani saját tudásukat, hanem a géphez is.
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.