Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy új büntetés sújthatja a weboldalakat, ha azok a felhasználókat zavaró felugró ablakokat jelenítenek meg.
Vége a felugró ablakoknak
A Google hivatalos oldalán jelentette be, hogy a jövő év elején, egészen pontosan 2017. január 10-étől új büntetéssel sújthatja a weboldalakat – számolt be róla az ite.hu SEO portál.
A közlemény szerint elszaporodtak azok a weboldala, amelyek felugró ablakokat jelenítenek meg, és arra ösztönzik a látogatókat, hogy lájkoljanak egy Facebook oldalt, vagy éppen hírlevél feliratkozásra ösztönöznek.
A Google szerint ezek a megoldások azonban rontják a felhasználói élményt, hiszen a Google találati listájáról azért érkeznek az emberek egy adott weboldalra, hogy ott a tartalmat elolvashassák, nem pedig azért, hogy különböző ajánlatokat kelljen elfogadniuk.
A közlemény szerint az ilyen módszerek különösen a mobil eszközök esetén idegesítőek, hiszen, itt a kisebb képernyőméret miatt gyakran a felugró ablakok bezárása is nehézkes.
Ezért döntött úgy a keresőóriás, hogy a jövő év elejétől kezdve azokat a mobil-oldalakat, amelyek ilyen módszerekkel élnek hátrébb sorolja találati listáján. Magyarán szólva egy újfajta automatikus, azaz algoritmuson alapuló büntetést vezet be a cég.
A büntetés hátrasorolása lesz, de a közlemény hangsúlyozza, hogy ha a felhasználói szándék egyértelmű, akkor ezek az oldalak is megjelenhetnek a találati listán.
A süti maradhat
A Google konkrét képekkel is illusztrálja mely felugró ablakok elfogadhatóak, és melyek nem. Sőt tételesen felsorol néhány olyan példát, amely nem ütközik az új büntető-algoritmussal.
Így például nem bünteti a keresőóriás azokat a felugró ablakokat, amelyek törvényi kötelezettségnek tesznek eleget. Ilyen lehet a cookie, azaz süti engedélyezés, vagy az életkor-elfogadó ablak, például a felnőtt tartalmú oldalak esetén.
Az új szabályozás fájdalmas lehet a weboldalak számára, hiszen a felugró ablakok kiváló lehetőséget teremtetek például hírlevél feliratkozók gyűjtésére. Egyelőre kérdés az is hogy a felugró reklámok vajon milyen elbírálás alá esnek.
A hazai webáruházakban is egyre népszerűbbek a kilépési szándéknál felugró ablakok, bár a Google nyilatkozata erre nem tér ki, de úgy tűnik, ezeket nem érinti majd az új szabályozás.
Nem lesz mobilbarát címke
A közleményben a Google arra is felhívta a figyelmet, hogy megszűnteti a mobil-barát címkét a találati listáján. A bejelentés szerint a mobil kereséseknél a találatok 85%-a már mobilbarát weboldalt mutat, így szükségtelenné vált a mobilbarát oldalak külön címkézése.
Kapcsolódó cikkek
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- „All-in-one” átjárók KKV-knak
- Az Ericsson és az AWS globális együttműködést tervez
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.