Országos programozó versenyt hirdetett a Microsoft
Ismét megrendezik Európa-szerte a Kódolás Hetét (EU Code Week), amelynek az a célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális írástudás, a kódolás fontosságára.
A Microsoft Magyarország az esemény alkalmából országos programozó versenyt hirdetett, amelynek a döntőjét a decemberi Kódolás Óráján rendezik meg, ami a világ legnagyobb oktatási témájú rendezvénye. Idén a kezdeményezés mögé állt két ifjú programozó, Bálint Karolina, a tudományos diákolimpia különdíjasa, valamint Kiss Dániel, a 13 éves miskolci programozó zseni.
Elengedhetetlen a kódolási ismeretek fejlesztése a digitalizáció korában
Országos programozó versenyt hirdetett a Microsoft Magyarország az Európában október 15. és 23. között megrendezett Kódolás Hete (EU Code Week) kapcsán – jelentette be a vállalat. A Microsoft együttműködő partnere és a verseny támogatója a Logiscool. A Kódolás Hete egy közel ötven országra kiterjedő, több százezer résztvevőt megmozgató rendezvénysorozat, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a kódolás fontosságára. A Microsoft Magyarország versenyén – amelynek során szeretnék megismertetni a gyerekeket, szülőket és tanárokat is a kódolás alapjaival – a jelentkezők különböző kategóriákban indulhatnak, bizonyíthatják kódolási ismereteiket, logikus gondolkodásukat és kreativitásukat. A verseny döntője a decemberi Kódolás Óráján (Hour of Code) lesz, december 8-án, csütörtökön.
„A kódolás a 21. században olyan nélkülözhetetlen képesség, mint az írás vagy az olvasás. A kódolás a digitális írástudás alapja, segítségével olyan 21. századi készségeket tudnak elsajátítani a fiatalok, mint a kreativitás, logikus gondolkodás, vagy épp a problémamegoldó képesség. Ezzel pedig később sikeresen tudnak érvényesülni a munkaerőpiacon, nem csupán IT területen. Hiszünk abban, hogy akár gyerek, akár felnőtt, sosem túl korai vagy késő, hogy elkezdjünk alkotni a programozás adta lehetőségek használatával” – nyilatkozta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója. Hozzátette: a Kódolás Hetéhez és a Kódolás Órájához kapcsolódó kampány célja, hogy bemutassuk: bárki, bárhol, bármikor és bármilyen előképzettség nélkül elkezdheti a kódolást. A Microsoft programozó versenye pedig azért éppen az általános iskolásokat és a tinédzsereket célozza meg, mert ebben a korban a legfogékonyabbak a gyerekek az újra, és gyakran 16 éves korukra véglegesen eldől, hogy milyen érdeklődési terület határozza majd meg a pályájukat. A diákok a kezdeményezés során játékos módon sajátíthatják el a kódolás alapjait.
„A Microsoftnál ezekkel a kezdeményezésekkel iparági problémát is szeretnénk megoldani, hiszen legalább 20 ezer betöltetlen állásról lehet tudni ezen a területen. Egyúttal a fiatalok versenyképességét is szeretnénk javítani, és hiszünk abban, hogy a mai világban, ahol minden digitalizálódik, szükség van erre a tudásra” – hangsúlyozta Grósz Judit.
Idén a kezdeményezés mögé állt Bálint Karolina, aki Shop Map alkalmazásával 19 évesen elnyerte az Oracle Akadémia első díját a világ legrangosabb tehetségkutató seregszemléjén, a Phoenix-i Intel ISEF-en. “A programozás művészet, amit ha jól használunk, emberéleteket tehetünk könnyebbé, teljesebbé” – emelte ki Karolina annak kapcsán, miért támogatja a Microsoft kezdeményezését. Szintén örömmel fogadta a felkérést Kiss Dániel, aki 13 évesen hobbiból fejleszt androidos játékokat. Dani szerint, ha elég elhivatott és kitartó vagy, a programozással egy fantasztikus világot nyitsz meg magad előtt. Ezért is örül annak, ha segíthet népszerűsíteni a versenyt.
A döntőn a zsűri tiszteletbeli tagjaként részt vesz Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos is, aki az esemény kapcsán elmondta: „A digitalizáció korában nélkülözhetetlen, hogy a digitális eszközökkel, valamint az algoritmikus gondolkodással minél hamarabb és minél több diák találkozzon. Ezek a versenyek, mint a Kódolás órája is, a digitális világ fontos eseményei, hiszen a kódolási képességek mellett a projekt alapú megközelítés fejlesztésére, a tehetségek kibontakoztatására is lehetőséget teremtenek.
A holnap iskolája digitális. Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának elfogadásával a kormány kifejezte azon szándékát, hogy az elkövetkező esztendőkben minden rendelkezésére álló eszközzel támogatni kívánja a teljes magyar oktatási rendszer digitális átalakulását. Célunk, hogy a magyar oktatási rendszer teljes digitális átalakulása mielőbb megtörténjen, hiszen csak 21. századi tudással lehetünk sikeresek és versenyképesek a 21. században.”
A Kódolás Hete és a Kódolás Órája
Az európai Kódolás Hete (EU Code Week) egy önkéntes alapon működő kezdeményezés: bárki szervezhet programozással kapcsolatos eseményt, hogy a saját országában népszerűsítse a kódolást. A rendezvény tavaly hatalmas sikert aratott: 46 országban 7600 esemény és több mint 570 ezer résztvevő – akiknek a fele nő volt – kapcsolódott hozzá. A Kódolás Óráját (Hour of Code) idén december második hetében rendezik meg: globális, több mint 180 országot érintő kezdeményezésről van szó. Lényege, hogy az esemény alatt – szervezett keretek között – mindenki foglalkozzon legalább egy órát a kódolással, így ráébresztve minél több érintettet arra, hogy korunkban milyen fontos a szerepe a digitális írástudásnak.
Kapcsolódó cikkek
- Office csomag jár a zászlóshajó Lumiákhoz
- A Telenor Accelerate nyertesei a Microsoft BizSpark Plus csomagját is igénybe vehetik fejlesztéseikhez
- Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
- Globális szintű stratégiai megállapodás a Microsoft és a BDO között
- Indul az ország egyik legnagyobb összdíjazású programozóversenye
- A Microsoft tovább fejleszti a felhőkapacitásait Európában
- Karrierközponttal az informatikushiány ellen
- Németországi adatközpontokban is elérhetővé vált a felhőalapú szolgáltatás, a Microsoft Azure Germany
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Karrier lehetőséget kínáló programozói verseny indul
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.