A fiatalok a képességalapú álláskeresést szeretik
Kiemelkedően pozitívan fogadta a piac az új online szolgáltatást. A munkaadói és munkavállalói oldalról felmerülő igények alapján fejlesztett második generációs állásportál, az allas.hu szinte az indulása pillanatában átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot, amivel azonnal megszerezte a második helyet a piacon.
Az allas.hu fejlesztését több hónapos kutatómunka előzte meg. A kutatás során egyértelművé vált mik azok a tényezők, amik a legnagyobb akadályt jelenti az álláskeresőknek a számukra tökéletes munka megtalálásában, és mivel lehet a munkaadói oldalt leginkább segíteni abban, hogy a lehető leggyorsabban megtalálják az ideális jelöltet. A piacon eddig működő hagyományos állásportálok a 2000-es évek elején működő munkakeresési szokásokat tükrözik, és nem követték le az azóta bekövetkező piaci változásokat. Ennek egyik legszembetűnőbb eleme, hogy mind a meghirdetett pozíciókat, mind az álláskeresőket olyan kategóriákba kényszerítik, amik nem felelnek meg a mai rugalmas álláskeresési igényeknek.
Az indulás óta eltelt időszakban az allas.hu átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot. A legtöbb regisztráció a 25-34 év közötti korosztályból érkezik, míg az oldal látogatói jellemzően a 25-44 korcsoportba tartoznak. A rendszer havonta 150 ezer jelentkezést vizsgál át, melyek közül – a szűrés után – 3000 releváns pályázó adatai kerülnek a hirdetőkhöz. A visszajelzések alapján a munkakeresők az oldal legfontosabb előnyeinek a relevanciát mutató százalékos kiértékelést valamint a mai felhasználói igényekhez igazított dizájnt és dinamikus kezelhetőséget, a hastagek használatával történő, szinte már játékos profilfeltöltést tekintik. Hirdetői oldalról pedig a kockázatmentességet emelik ki a legtöbben, mint legfőbb pozitívumot az allas.hu kapcsán. Az oldalon ugyanis ingyenesen lehet hirdetést feltölteni, fizetni csak akkor kell, ha a munkaadó kapcsolatba szeretne lépni a jelölttel. Az allas.hu-val kapcsolatos visszajelzések azt mutatják, hogy jelentősen lecsökken a kiválasztásra fordítandó idő, mivel a rendszer előre megszűri az adott pozícióra beérkező akár több száz jelentkezést, és csak a négy legalkalmasabb jelöltet küldi át a hirdetőnek. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy szektortól függően, a cégek nagy valószínűséggel 3-5 releváns jelöltből képesek megtalálni új munkatársukat. A felvételt nem nyerő jelentkezők automatikus kiértesítését pedig a munkaadói és munkavállalói oldal is nagyra értékeli.
„A megváltozott munkalehetőségekre és munkahelyi igényekre reagálva az allas.hu rendszere a hagyományos, önéletrajz alapú pályázás helyett a valódi tapasztalatokra, képességekre és készségekre fókuszálva kapcsolja össze az álláskeresőket és a hirdetőket. Az oldal egy algoritmus segítségével a munkavállalóknak már a keresés fázisában megmutatja, hogy a megadott skillek alapján hány százalékban illik rá az adott pozíció, így mindenki valóban csak a számára legmegfelelőbb állásra adja be a jelentkezését. A munkaadói oldalt pedig azzal segíti a rendszer, hogy relevancia alapon sorrendbe teszi a jelölteket. Ez az újfajta megközelítés és a rendszer mögött futó algoritmus azt teszi lehetővé, hogy a hiányszakmák és a sok önéletrajz beküldését generáló pozíciók esetén is megtalálhassák a releváns jelöltet a munkát kínálók.” – mondta el Rácz István az allas.hu vezérigazgatója.
A megváltozott igényekre reagáló, képességalapú álláskeresés tehát az elkövetkezendő időszak egyik leghatékonyabb kiválasztási módszere lehet. Az allas.hu szakemberei azonban nem elégszenek meg ennyivel: az oldalon folyamatosan fejlesztik azokat a funkciókat, melyek a felhasználók számára értéket teremtenek.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.