A HP és stratégiai partnerei virtuális valósággal robbannak be a Mars-versenybe

A “HP Mars Home Planet” elnevezésű globális kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a kreatív szakma képviselői és a diákok elképzeljék, milyen lenne az élet a Marson

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 5. 08:43

A HP Inc. és az NVIDIA a Technicolor, az Autodesk, az Unreal Engine, a Fusion, a Launch Forth és a VIVE közreműködésével létrehozta a “HP Mars Home Planet” nevű globális projektet, amely a virtuális valóságon keresztül képes szimulálni, hogy milyen lenne az élet az egymillió lakosú Marson. 

A kreatív, nemzetközi együttműködés az épületektől kezdve a járműveken át a farmokig és a ruházatig feltérképezi, hogyan lehetne egy fenntartható életet kialakítani a vörös bolygón, figyelembe véve az ott uralkodó időjárási és légköri kihívásokat.

 

A HP Mars Home Planet projekt a Mars 2030-ot, azaz a Fusion és a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) közös virtuális valóságélményét fejleszti tovább. A HP és a vállalat partnerei mérnököket, építészeket, tervezőket, művészeket és diákokat egyesítenek, hogy elképzeljék, megtervezzék és a virtuális valóság segítségével megtapasztalják az emberiség jövőjét a Marson.

 

 

“2016-ban már meghódítottuk a Nemzetközi Űrállomást az NVIDIA Quadro videokártyával ellátott HP ZBook munkaállomásainkkal, a figyelmünk pedig ezúttal a Marsra összpontosul” - fejtette ki Gwen Coble, a HP munkaállomásokért, kiskereskedelmi megoldásokért és vékony kliensekért felelős EMEA igazgatója. “A HP és a partnertechnológia segítségével mérnökök, építészek, tervezők és diákok segítenek kiszámítani és megoldani azokat a valós problémákat, melyekkel a Mars esetleges benépesítésekor szembe kell néznünk.”

 

A projekt messze túlmutat 2030-on, és egy olyan időbe kalauzol a jövőben, amikor családok és közösségek élnek a Marson. A projekt célja, hogy a vörös bolygó urbanizációs kihívásainak megoldására ösztönözze a kreatív gondolkodókat, a VR-élménynek köszönhetően pedig a Földön élő emberek is megtapasztalhatják, hogy milyen lenne az élet a Marson.

 

Stratégiai partnerség a marsbéli élet vizualizálására

A három fázisból álló egyéves program a Home Planet’s Mars Urbanization Challenge kihívással indul, ahol a résztvevők egy meghatározott helyszín szállítási és infrastrukturális koncepciójára fókuszálnak majd. A NASA a Mawrth Vallis-t, azaz walesi nyelven a Mars-völgyet nevezte meg lehetséges leszállóhelyként. A tervezési időszakot követően a 3D modellezést és a renderelést is elkészítik, amely a marsbéli élet virtuális élményét eredményezi majd.

 

 

A HP Mars Home Planet létrehozásához a HP és az NVIDIA a Technicolorral, az Autodeskkel, az Unreal Engine-nel, a Fusionnel, a Launch Forth-szal, valamint a VIVE-val fogott össze. A projekt résztvevői az Autodesk szoftverének segítségével készítik el a marsbéli épületek, városok és járművek modelljeit, valamint az infrastruktúrát. A Technicolor kreatív és technikai irányításával a tervezők az Unreal Engine-t használják majd ahhoz, hogy elkészítsék az egymillió lakosú Mars VR szimulációját, a környezetet pedig a Fusion “Mars 2030” játékának Mars-völgyi terepe adja, amely a NASA kutatásai alapján készült.

 

“Bízunk benne, hogy a marsi élet felfedezése érdekes és ígéretes ötleteket nyújt a partnereink számára azzal kapcsolatban, hogyan segíthetik a 360 fokos tartalmak, a bevonódást igénylő média a társadalmat napjainkban és a közeljövőben egyaránt” – mondta Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke. “A Technicolor Experience Center egyik legfontosabb célja az, hogy bizonyítsa a jövőbeli technológiai koncepciók működőképességét, és segítségükkel egy olyan tudás és tapasztalati platformot hozzon létre, amelyre egy globális közösség is épülhet.”

 

A HP Mars Home Planet projekt a Launch Forth irányításával jött létre, amely egy olyan termékfejlesztési közösség, ahol tervezők, mérnökök és solverek dolgoznak együtt kisebb-nagyobb tervezési és mérnöki kihívások megoldásain, és közösen, csapatokat alkotva oldják meg a feladatokat. 

 

A HP Mars Home Planet Tanácsadói Testületének tagja többek között Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke, Ted Gagliano, a Post Production for Twentieth Century Fox elnöke, Ted Schilowitz, a Paramount Pictures jövőkutatója, Jen Dennis, az RSA Films VR-részlegének vezetője, valamint Joaquin Ruiz, az Arizonai Egyetem tudományos karának dékánja. 

 

A HP Mars Home Planet a HP újonnan bejelentett VR stratégiájának része, amely lehetővé teszi, hogy a különböző márkák újragondolják az innovációs folyamataikat, illetve a fogyasztók elköteleződését szolgáló lépéseiket. 

 

 

Regisztrálj most, ha készen állsz a Mars misszióra!

A HP Mars Home Planet misszióhoz való csatlakozáshoz, illetve a Mars Urbanization Challenge első fázisának megkezdéséhez látogass el a hp.com/go/mars oldalra! 

Kulcsszavak: HP Mars Home Planet HP

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra

Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.

2024. június 17. 11:28

K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30