VloggerSulit indít a Vodafone
A Vodafone Magyarország Alapítvány 2 éve indította el a Digitális Iskola Programot azzal a céllal, hogy egyenlő esélyeket teremtsen a diákoknak a digitális kompetenciák megszerzéséhez. A Digitális Iskola Program most induló második fázisában az eszközök felhasználási területének szélesítése mellett egy új motivációs rendszert is bevezetnek, valamint elindul a VloggerSuli elnevezésű eseménysorozat is, melynek részeként minden hónapban egy ismert vlogger látogat majd el a résztvevő iskolák valamelyikébe. A pilot program tapasztalatai azt mutatják, hogy a VloggerSuli nem csak a gyerekek digitális tudását, de az önbizalmukat is jelentősen fejleszti.
A Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben indította el a Digitális Iskola Programot, mely távlati céljai közt jelölte meg a digitális analfabetizmus felszámolását hazánkban. A Digitális Iskola Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, az ország 24 iskolájában mintegy 6500 gyerek oktatását és csaknem 700 pedagógus munkáját támogatja. Az első fázisban a Vodafone Magyarország Alapítvány 10 hónap alatt országszerte 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet osztott ki, biztosította az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet.
A Digitális Iskola Program most induló második fázisában a korábban kiosztott eszközök mind szélesebb körű felhasználási lehetőségeit mutatja meg a Vodafone, elsősorban a tanároknak. – A programba a Vodafone önkéntesek is bekapcsolódnak majd, akik rendszeresen tartanak képzéseket is az iskolákban. Emellett az Alapítvány kidolgozott egy olyan motivációs rendszert, mely a digitális eszközök sokoldalú használatára ösztönzi az iskolákat, amelyekre kivétel nélkül jellemző az érdeklődés és a nyitottság a digitális világ iránt. A diákok különböző kvízeket töltenek ki, pályamunkákat – fényképeket, videókat – készítenek és játszanak az erre a célra fejlesztett microsite-on. Az aktivitásért az iskolák pontokat kapnak, melyeket beváltva további digitális eszközökhöz juthatnak hozzá. Az eszközöket monitorozza az Alapítvány, így a visszajelzések alapján még tovább fejleszthető a rendszer.
A második fázisban megvalósul a VloggerSuli eseménysorozat is, melynek részeként minden hónapban egy népszerű vlogger látogat majd a programban résztvevő iskolák valamelyikébe. A program alapötlete és a pilot program megvalósítása Bombera Krisztina televíziós újságíró nevéhez fűződik. A szervezési feladatokat ősztől Tábori Ádám vette át, aki jelenleg szakmai vezetőként menedzseli a projektet. A pilot programban idén májusban négy hét alatt négyszer látogattak el a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolába az alapítvány dolgozói Budai Kitti vloggerrel (Már megint Kitty), hogy egy interaktív előadás-sorozaton ismertessék meg a diákokkal a vloggerkedés hátterét, kicsit ők is átállhassanak az okostelefon másik oldalára. A program tapasztalata az, hogy a gyerekek nem csak technikai tudásra tettek szert – szórakozva tanultak –, de önbizalmat is építettek, egyre kevésbé feszélyezte őket a szereplés, és beleásták magukat a videó vágás rejtelmeibe is. A VloggerSuli részeként Kitty mellett Gery vlogger is biztos résztvevője a projektnek, melynek célja, hogy a hátrányos helyzetű, illetve halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyerekek oktatása egyszerűbb és egyben izgalmasabb is legyen.
„A tanulók látványos változáson, fejlődésen mentek keresztül. Még az egyébként extroveltált, rendkívül kommunikatív gyerekek is sokat fejlődtek, megtanulva, hogyan viselkedjenek, szerepeljenek kamera előtt, felvétel közben. A videókészítés, a vlogolás formálta, átalakította gondolkodásukat, egymáshoz való viszonyukat, önértékelésüket” – értékelte a pilot programot dr. K. Nagy Emese, a pilot programban résztvevő hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgató asszonya.
„A Vodafone-nak van egy víziója, ez a Gigabit Magyarország. Ennek a víziónak része, hogy mindenki belép a digitális világba, amelyben a technológiának és az innovációnak köszönhetően jelentősen javul az életminőségünk. A Digitális Iskola Program célja, hogy ezt az esélyegyenlőséget megvalósítsa és olyan digitális tudást nyújtson a résztvevő diákoknak, mely segítségével a munkaerő piacon is jelentősen jobb esélyekkel indulnak. A tanárok kulcsszerepe vitathatatlan, őket külön köszönet illeti emiatt, ennek is köszönhető, hogy a második fázisban még nagyobb figyelmet szentel nekik a program” – mondta el dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Vodafone táblagépek iskoláknak
- A digitális szakadék áthidalásáért tesz a Vodafone
- Nagy bejelentést tett a Vodafone
- A magyar fiatalok 30%-a közösségi média függő
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- Jól járnak a Vodafone ügyfelek
- Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken
- Üzleti döntéseket támogat a Vodafone látogatószámláló megoldása
- A Vodafone bővítette mobilszolgáltatását
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.