Tizenhét ismert ember tesz hitet a programozás fontossága mellett

forrás: Prím Online, 2018. június 2. 08:40

A nemrégiben indított „Tanulj meg kódolni!” kampányával a Codecool az embereket igyekszik szemléletváltásra bírni. Az egy-két évtizede még egzotikus hóbortnak tartott otthoni számítástechnika mára teljesen hétköznapivá vált a fejlett társadalmakban, és a további fejlődés az elvárt alapkészségek közé emeli a programozást.

17 személyt kért föl a Codecool programozóiskola társadalmi célú kampánya keretében, hogy meséljenek a kódoláshoz és az információs technológiához való viszonyukról. 17 olyan embert, akinek teljesen más az életútja, mást csinálnak és máshova is tartanak, de mindegyikükben az a közös, hogy az informatikának kulcsszerepe van megélhetésükben, sikereikben.

 

 A www.tanuljmegkodolni.hu weboldalon megtudhatjuk például Harcsa Veronikáról, hogy majdnem lediplomázott műszaki-informatika szakon; fény derül rá, hogy a Bitcoin hazai legismertebb evangelistáját mi indította arra, hogy négy évesen már programokat írjon; a vállalkozások tízezreinek könyveléséért felelős Kulcs-Soft első embere pedig korai lyukkártyás emlékeiről vall. Betekintést nyerhetünk többek között az Allas.hu, a Jófogás, az E.ON Business Services Hungary, a Prezi, a Bridge Budapest vagy a Szallas.hu első emberének informatikával való megismerkedése történetébe is. Saiid az Akkezdet Phiaitól pedig ihletettségében még egy strófát is költött a programozásról.

 

„Nem árt, ha mindenkiben tudatosul, és ezzel a felismeréssel vágunk neki a következő éveknek: a fejlődés az elvárt alapkészségek közé emeli a programozást, és korántsem csak a szűken vett fejlesztői szakmában, hanem a kereskedelemtől a kreatíviparon át a gyártásig minden területen” – magyarázza Boda József, a Codecool programozóiskola alapító-ügyvezetője a mostani kezdeményezésük létjogosultságát.

 

A szakemberek iránti igényt jól jellemzi, hogy bár 4 hónapra vállal garanciát a Codecool az elhelyezkedésre, a legutóbb végzett 54 fő három hónapon belül elkelt. „Az eredmények egyfelől a munkaerőpiaci helyzetet jellemzik, ugyanakkor talán nem szerénytelenség azt mondani, hogy minket is dicsérnek: alig három év alatt megalapoztuk a privát programozásoktatás intenzív vállfajának elismertségét a foglalkoztatók körében” – kommentálta Boda József az eredményeket.

 

A jövőbeni munkaadók már egyáltalán nem csak informatikai cégek, hanem sok egyéb olyan vállalkozással is megállapodás született a közelmúltban, amelyeknél valamilyen jellegű programozói, fejlesztői, tesztelői feladat merül fel. A frissen képzettek iránti bizalmat nagy mértékben megalapozzák a 12 hónapos elméleti oktatást követő gyakorlati hónapok tapasztalatai is: a munkaadó már ez idő alatt megbizonyosodhat a tanuló képességeiről, és aki ott helyt áll, akár annál a cégnél is elhelyezkedhet. A felvevőpiac igényeit azonban csak megfelelő számú jelentkező esetén van esély kielégíteni, ezért indították a „Tanulj meg kódolni!” kampányt.

 

A kampányvideókban a következő személyek szólalnak meg:

  • Bánhegyi Zsófia, a Magyar Telekom korábbi kommunikációs igazgatója
  • Boda József, a Codecool vezetője és társalapítója
  • Debreczeni Barnabás, bitcoin evangelista, a Shinrai alapítója
  • Halácsy Péter, Budapest School, CEO & Prezi társalapító
  • Harcsa Veronika, énekes, dalszerző
  • Kálmán Gergely, Buffered VPN alapító
  • Koncsos Brigitta, az E.ON Business Services ügyvezető igazgatója
  • Kulcsár Tibor, Kulcs-Soft alapító, volt ügyvezető
  • Laufer Tamás, Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) elnöke
  • Németh Gergely, Anima Sound System producere és dalszerzője
  • Orosz Györgyi, A Hősök Tere alapítvány társalapítója
  • Palocsay Géza, a jófogás.hu ügyvezetője
  • Pistyur Veronika, a Bridge Budapest egyesület elnöke
  • Pőcze Balázs, a Mito társalapítója, kreatívigazgatója
  • Rácz István, az állás.hu alapító-vezérigazgatója
  • Saiid, rapper, szövegíró - Akkezdet Phiai
  • Szigetvári József, a szallas.hu ügyvezetője

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01