Egy friss kutatás sokat elárul a magyar internetezők nyaralási szokásokról
Hogyan és hol nyaralunk? Mennyit költünk nyáron szabadságra? Több vagy kevesebb napot töltünk a munkahelytől távol, mint tavaly? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Jófogás online kérdőíve, amit egy nap alatt közel nyolcezren töltöttek ki.
Nem éri meg nyaralni menni?
Sokan gondolhatják, hogy nem éri meg nyáron szabadságra menni, mert amellett, hogy anyagilag megterhelő, a munkafolyamatokból is kiesik az ember, ráadásul nehéz összeegyeztetni a szabadságok időpontjait a munkatársakkal. A kitöltők kétharmada egyáltalán nem megy nyaralni idén, ráadásul 70 százalékuk már a tavalyi évben sem tette meg ezt.
Hosszú távon a szabadság nélküli, állandó munkavégzés hibás döntés. Nyaralás alatt szervezetünk stresszhormon-szintje csökken, ez pedig általános egészségi állapotunk javulásához vezethet. Ha tehetjük, mindenképpen menjünk el nyaralni, akkor is, ha csak két napra tudunk elszabadulni munkahelyünktől. A kutatás válaszadóinak többsége 2-7 napot nyaral, de negyedük akár két hétre is elutazik, 7%-uk pedig több mint kéthetes nyaralást tervez. Legalább egy kétnapos üdülésre a kitöltők 8%-ának is sikerül időt és pénzt szakítani.
Jó hír, hogy a kitöltők harmada többet nyaral idén, mint tavaly, 42%-uk pedig ugyanannyi napot vesz ki szabadságra nyáron, mint az előző évben. Ha döntenünk kell arról, hogy egyszer utazzunk el hosszabb szabadságra, vagy többször rövidebbre, mindenképpen a több, rövidebb ideig tartó kikapcsolódást válasszuk. A pihenés időtartamánál fontosabb annak rendszeressége, hiszen éppúgy szükség van rá, mint az alvásra.
Fej-fej mellett külföld és belföld
Érdekesség, hogy minimális a különbség a külföldi és belföldi úti célok között. Egy hajszállal többen, a válaszadók 53%-a szavazott hazai nyaralásra, 47%-uk viszont távolabbi helyszínnel tervez.
Mélyen a zsebünkbe nyúlunk…
A válaszadók negyede fejenként 50.000-100.000 forint közötti költséggel számol, másik negyedük 100.000-300.000 forint között kalkulál, de sokan kihozzák a nyaralást fejenként 30.000-50.000 forintból. A válaszadók harmada többet tervez idén nyaralásra költeni, a legtöbben fejenként 10.000-30.000 forinttal többet kalkulálnak az idei nyári szabadságára.
Ha sikerül szabadságra mennünk és elszabadulnunk a munkából, később sokkal kipihentebbek és magabiztosabbak lehetünk a munkavégzés során, és könnyedebben vészelhetjük át a szürke hétköznapokat.
Kapcsolódó cikkek
- Van mit fejleszteni a Z-generáció digitális kompetenciáin
- A mesterséges intelligencia garantálja a bevételnövekedést
- Tények és tévhitek a tévénézésről
- Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének
- A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- A mesterséges intelligencia is a toborzás szolgálatába áll
- Közösségi gazdaság újratöltve
- Deloitte IFRS-felmérés: jelentős változások az előző évhez képest
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.