Egy magyar technológiai cég megtalálta, mivel motiválhatók a magyar diákok
Sokszor a hétvégét is az iskolában töltik azok a diákok, akik 3D-s társasjátékot terveznek egy magyar cég felhívására. A feladat teljesítéséhez a CraftBot nyomtatókat a CraftUnique Kft. biztosítja. A legjobbak meg is tarthatják a magyar mérnökök által fejlesztett és Magyarországon gyártott nyomtatókat. A CraftUnique által idén második alkalommal megszervezett verseny kapcsolódik a Digitális Oktatási Stratégiához is.
A 3D nyomtatás néhány évvel ezelőtt még új dolognak számított, az iskolák pedig sokszor nem mertek ilyen projektekkel foglalkozni. A gyerekek viszont nagyon lelkesek a digitális oktatási eszközök kapcsán. Sokszor hétvégén is az iskolában töltik szabadidejüket, hogy a 3D társasjátékot tervezzék, fejlesszék. Voltak, akik azonnal munkához láttak, ahogy megérkezett a CraftUnique 3D nyomtatója: egy nappal a nyomtató kiszállítása után kész, kinyomtatott tárgyról posztoltak képet, így már húsvéti nyuszikról is készültek fotók. A visszajelzésekből látszik, hogy a 3D nyomtatásnak van helye a magyar oktatásban.
Mákos Csaba, a CraftUnique ügyvezető igazgatója nagyon várja már az idei társasjátékokat: „Bízunk benne, hogy remek pályaművek születnek, és közben a diákok és tanárok is sokat tanulnak majd. Azt látjuk, hogy a CraftBot-tal való munka során felszabadulnak a kreatív energiák, diákok és tanárok együtt élvezik, hogy valami nagyszerű dolog születik.”
A CraftUnique társasjátékkészítő-pályázata 2017-ben indult, azzal a céllal, hogy a 3D nyomtatás könnyebbé tegye a tanulást. 2019-ben a beküldött pályázatok alapján 10 középiskolát választott ki a vállalat, melyeknek CraftBot nyomtatót biztosítottak a versenyre. A 10 kiválasztott intézménynek másfél hónap alatt kell elsajátítania a 3D nyomtatás fortélyait, ehhez segítséget is nyújt a cég: videós távoktatásban, illetve folyamatos konzultációs lehetőséggel. A diákokból és tanáraikból álló csapatok feladata, hogy komplex, egyedi társasjátékot tervezzenek, és azt készítsék is el. A kritériumok között szerepel, hogy egy választott iskolai tantárgyhoz kapcsolódjon a játék, legyen egyedi, hogy 4 vagy több résztvevő játszhasson vele egyszerre, s legalább 25%-ban CraftBot nyomtatóval készüljön. A társasjátékok beadási határideje május vége, az első három helyezett pedig június 8-án egy díjátadón veheti át megérdemelt CraftBot nyomtatóját.
Kapcsolódó cikkek
- 11 iskola életét változtatja meg a 3D nyomtatás
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- 3D nyomtató központ nyílt a kisvárdai Szent László Katolikus Középiskolában
- Hiperrealisztikus 3D-nyomtatott szobrok a marketing szolgálatában
- Magyar fejlesztésű 3D nyomtatóval készítették a Trónok harca figuráit a budapesti premierre
- Aurélie Fontan okostelefonon megálmodott ruhakollekciója 3D nyomtatással készült
- Az új nyomtatási technológiák elengedhetetlenek a tanulmányi sikerekhez és új képességek elsajátításához
- Az Ultimaker 3D nyomtatói a Continental gyáraiban is bizonyítanak
- Budapesten nyomtat először vasúti fékalkatrészt a Knorr-Bremse
- 3D nyomtatólabor nyílt az Audi Akadémián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Siemens és a Microsoft új szintre emeli az épületautomatizálást
A Microsoft és a Siemens új együttműködése megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a nagyobb létesítmények – például kereskedelmi épületek, adatközpontok vagy egyetemi kampuszok – IoT-alapú működtetését. A partnerség lehetővé teszi a Siemens Building X digitális épületfelügyeleti platformja és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatás közötti zökkenőmentes együttműködést.
Egyre több magyar háztartás választ csomagban távközlési szolgáltatásokat
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása szerint egyre több háztartás dönt úgy, hogy televíziót és internetet is tartalmazó távközlési szolgáltatáscsomagra fizet elő. Az elmúlt évek piaci folyamatait bemutató tanulmány rámutat: a vezetékes szolgáltatások fokozatosan a mobilszolgáltatókhoz kerülnek át, vagyis egyre gyakoribb, hogy az ügyfelek mobil- és otthoni szolgáltatásaikat egyazon szolgáltatónál veszik igénybe.
Egy app, ami megmondja az igazat a mobilodról
A használt mobiltelefonok piaca soha nem látott ütemben bővül. Egyre többen adják tovább régi készülékeiket, míg mások kedvezőbb áron jutnak hozzá modernebb modellekhez. A költséghatékonyság és a fenntarthatóság sokakat arra ösztönöz, hogy a másodkézből származó készülékeket részesítsék előnyben. Ugyanakkor a használt telefonok világa gyakran rejthet kellemetlen meglepetéseket: rejtett hibákat, adatvédelmi kockázatokat vagy akár zárolt készülékeket – amelyekről sokszor csak a vásárlás után derül ki az igazság.
A jövő hálózatai már biztonságosan születnek
A biztonságos, mesterséges intelligenciával támogatott felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szereplője, a Zyxel Networks közzétette eredményeit a Secure by Design Pledge megvalósításával kapcsolatban. A Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) által indított kezdeményezés célja, hogy a gyártók már a tervezési fázisban beépítsék a biztonságot termékeikbe, így növelve az átláthatóságot és biztosítva az alapértelmezetten biztonságos működést.
Maximális teljesítmény minimális helyen – bemutatkozik a Kingston új SSD-je
A Kingston Digital Europe Co LLP – a memóriatermékek és technológiai megoldások terén vezető globális gyártó, a Kingston Technology Company, Inc. flashmemóriákra szakosodott leányvállalata – bejelentette legújabb NVMe-tárhelymegoldását. Az új, M.2 2230-as formátumú NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-t kifejezetten olyan felhasználók számára fejlesztették ki, akik gyors, alacsony fogyasztású tárhelybővítést keresnek laptopjukhoz vagy kézi játékkonzoljukhoz.