Nem mindennapi a felvételi a Codecoolnál
Mindenki ismeri a szokásos interjú kérdéseket: Mi a legnagyobb erőssége? Mi a gyengesége? Miért szeretne ide jelentkezni? Mik a korábbi tapasztalatai? Mit szeretne ezzel elérni? A Codecool programozóiskola nem csak oktatási módszertanával, de már az interjún elhangzó kérdésekkel is kitűnik a szokásos felvételi procedúrákból. Kérdéseikből már az elején megismerhetik a leendő diákok bizonyos személyiségjegyeit és felmérhetik, hogy a „kemény” faktorok mellett milyen soft skilleket sajátítottak már el az életben, illetve miben szorulnak még okításra.
„Alapelvünk az, hogy transzparensek vagyunk a suli működésével, nehézségekkel és előnyökkel kapcsolatban a jelentkezőinkkel, és őket is erre kérjük, hiszen a személyes interjúk azt a célt szolgálják, hogy megnézzük, illeszkedünk-e egymáshoz” – meséli Csepely Krisztina, aki a Codecool felvételi eljárását irányítja. – „A felvételink abból a szempontból lehet különleges, hogy igyekszünk nagyon alaposak lenni és sok szempontból megvizsgálni azokat, akik nálunk szeretnének tanulni. A sok összegyűjtött tapasztalat alapján képesek vagyunk megállapítani, hogy ki az, aki jól tud működni ebben a közegben, és ki az, akihez másfajta oktatási metódus/szakma passzol.”
A felvételi beszélgetés során olyan készségeket várnak el a jelentkezőktől, mint a logikus gondolkodás, az angoltudás, a motiváció erőssége, kitartás, csoportszellem és a tanulás képessége. Az interjú során elhangzó kérdések sokszor meglepőek lehetnek, de minden kérdés azt vizsgálja, hogy valóban ide való-e a programozni vágyó diákjelölt. Nézzünk meg néhány kérdést!
Milyen skilleket sajátítottál el önállóan életed során?
Ez a jártasság akármi lehet, amit a jelentkező érdemesnek ítél megemlíteni: zene, főzés, akár barkácsolás is, a lényeg, hogy önerejükből jutottak hozzá az adott tudás megszerzéséhez. Ez a kérdés azért is olyan fontos, mert kiderül, ki mennyit képes megtenni egy terve megvalósulásáért és tudnak-e önállóan is érvényesülni. Erre a képességre az iskolában is nagy szükségük lesz, hiszen a diákoknak sokszor kell önállóan és otthon is feladatokat megoldaniuk.
Erősségek, gyengeségek…de nem a megszokott módon!
A Codecool felvételi beszélgetéséből sem maradhat ki az erősségek és gyengeségek kifejtése, ez a kérdés viszont sokszor másképp fogalmazódik meg: Beszélj magadról egy barátod/rokonod szemén keresztül! Az iskola mentorait érdekli a jelentkezők önreflexiója, mivel a fejlődés egyik legfontosabb alapjának a reális énképet tartják és a válaszokból az is kiderül, mennyire nyitottak a visszajelzésekre, hogyan tudják fogadni őket és hajlandók-e változtatni bizonyos szokásokon a későbbi sikeres előrehaladás érdekében.
Miért ne vegyünk fel téged?
Ez talán az egyik legmeglepőbb kérdés az összes közül, hiszen egy gondosan felkészült jelentkező általában alaposan megfogalmazza már magában, miért is jár jól az iskola, ha felveszi őt. Az interjú során az az alapvető cél, hogy meggyőzze arról a felvételiztetőket, hogy ő valóban ide tartozik. A váratlan kérdés kizökkentheti a komfortzónájából és felfedeti vele a gyengeségeit, a felvételiztetők viszont így még pontosabb képet kaphatnak a programozójelölt személyiségéről.
Hogyan birkózol meg a motivációvesztéssel?
A kudarc az élet része, így a programozóiskolában is előfordulhat, hogy valami nem sikerül, kicsit lemaradsz néhány embertől és csökken a motiváció. Ez egy természetes dolog, amit fontos jól és helyén kezelni. A felvételiztetők kíváncsiak arra, ki hogyan éli ezt meg és mennyire könnyen vagy nehezen tud feltápászkodni egy ilyen időszakból.
Hogyan menedzseled az idődet?
A Codecoolban a hard skillek elsajátítása mellett a soft skillek birtoklásának is kiemelt szerepe van, az iskolában ugyanis meg kell tanulni viszonylag gyorsan és hatékonyan együttműködni a többiekkel, de emellett sokszor kell önállóan dolgozni. A tanítás során lesznek olyan hetek, amikor otthonról lehet végezni a feladatokat és egyedül kell hasznosítani az iskolában megszerzett tudást. A mentorok természetesen ott segítenek, ahol tudnak, de nem fogják a tanulók helyett megoldani a feladatokat, a cél az, hogy egy minél tapasztaltabb és mélyebb tudású programozót helyezzenek el később az informatikai szakmában. Aki nem tud jól bánni az idejével, könnyen lemaradhat, aki viszont tudja, hogyan ossza be jól az idejét, az szinte már félsikernek számít, hiszen a határidőkkel járó szorongás is elhalványul. Természetesen nem minden tanuló rendelkezik már az elején ezekkel a képességekkel, de a Codecoolban a puha faktorok oktatására is nagy figyelmet fordítanak.
A jelentkezők természetesen nem mindig kapják meg ugyanazokat a kérdéseket, mivel az interjúztatók igyekeznek a jelöltekre szabva alakítani a felvételi beszélgetést. A nem mindennapi interjúnak is köszönhető, hogy a Codecool mentorai már a tanulás kezdetekor valamennyire tisztában vannak az új diákok képességeivel és gyengeségeivel, így személyre szabhatják a tanítási metódust.
Kapcsolódó cikkek
- Munkába állnak a programozó anyukák - végzett az első évfolyam
- Speciális programozói készségeket igényel a filmipar
- Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier
- Informatikusok az autóiparban
- A Codecool lett az év legsikeresebb hazai ICT cége
- Nem agrármérnökök, hanem programozók kellenek a földekre
- 3,5 millió eurós tőkebevonással szintet ugrik a Codecool
- Vállalati tréningekkel és tapasztalatai megosztásával kezdi a Codecool az évet
- Robotprogramozással újít a Vodafone és a Skool
- A programozás segíti a fiatalok külföldről való hazatérését
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.