Még biztonságosabbá vált a bankolás a Budapest Banknál
A 2019. szeptember 14-én hatályba lépő új, európai uniós pénzforgalmi irányelv két fő újdonságot hoz a mindennapi bankolásban: egyfelől az eddiginél is biztonságosabbá válnak a banki tranzakciók, másfelől megnyílik az út az új, innovatív szolgáltatások bevezetése előtt. Az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése Budapest Bank ügyfelei esetében már idén január óta működik.
Az Európai Unió Pénzforgalmi Szolgáltatásokról szóló módosított irányelve (PSD2) 2019. szeptember 14-én lép hatályba: az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó rendelkezések alapján a mindennapi bankolás során változásokat tapasztalhatnak az ügyfelek, illetve a Budapest Bank az előírásoknak megfelelően elindította OpenAPI szolgáltatását is.
Az új rendelet egyik legfontosabb része, hogy nagy hangsúlyt fektet a bankolás biztonságának növelésére, amelyet az erős ügyfélhitelesítés segít. Ez bizonyos esetekben olyan változásokkal jár, amelyet ügyfeleink is tapasztalhatnak a mindennapokban. Az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldését biztosító szolgáltatás a Budapest Bank ügyfelei esetében már 2019. január elsejétől működik.
A részletek a honlapon megtalálhatók, azonban a legfontosabb változások a következők:
- bizonyos tranzakciók és rögzített partner felé indított utalás esetén alkalmanként megerősítő (SMS) kód megadására lesz szükség,
- érintéses vásárlások esetében összeghatártól függetlenül alkalmanként szükséges lehet a PIN kód megadása.
A Budapest Bank stratégiájának fontos eleme, hogy digitális megoldásaival, valamint az ügyfélélmény tekintetében is az élvonalban legyen, éppen ezért folyamatosan keresi a fejlesztési lehetőségeket, a várakozások szerint pedig a PSD2 előírásai is ezt segítik majd elő. Az Open Bankingre, azaz nyílt bankolásra vonatkozó európai uniós rendelet célja, hogy a banki szolgáltatásokat használó ügyfelek kezébe helyezi a banki adataik feletti kontrollt, illetve lehetőséget nyújt arra, hogy az ügyfél által előzetesen felhatalmazott harmadik feles szolgáltatók hozzáférhessenek ezekhez az adatokhoz. A Budapest Bank most elindult OpenAPI szolgáltatása olyan új bankolási megoldások előtt nyitja meg az utat, amelyek gyorsak, átláthatók és biztonságosak is.
Kapcsolódó cikkek
- Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre
- CIB Bank a digitalizáció útján
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt Délkelet-Európa vezető pénzintézetei
- Gamification a bankolásban
- Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek
- A Barion felkészült a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre Magyarországon
- A Samsung támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait
- Átalakítja a mobilos és online fizetési megoldások piacát a QR-kód
- Megújul a Budapest Bank Mobil App!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.