Csomagot Európába, de mennyiért?
Az európai országok közötti csomagküldés árait átlátható módon foglalja össze az Európai Bizottság weboldala, ahol a legnépszerűbb európai csomagkézbesítési szolgáltatások tarifáit lehet összehasonlítani. Az Európai Csomagár-összehasonlító Oldal nem csak a fogyasztóknak, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos lehet, különösen a karácsonyi ajándékrendelések csúcsidőszakában. Az oldal linkje a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) honlapjáról is elérhető.
Az ár-összehasonlító oldalon az uniós országok, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia egymás közötti, január 1-jén érvényes csomagküldési árait lehet összevetni a küldő és fogadó ország kiválasztásával, az árakat minden évben március 31-ig frissítik. A weboldal a leggyakrabban használt súlykategóriák nyilvános tarifáit veti össze, a borítékban feladott küldemények esetében a fél-, egy- és kétkilós, a dobozban küldött csomagoknál pedig az egy-, a két- és az ötkilós kategóriákat. Ezen kívül megkülönböztet regisztrált és nyomkövetéses csomagokat. A portálon megtalálható a standard kategória is, ami azonban Magyarországon nem létezik.
Az egész évben böngészhető Európai Csomagár-összehasonlító Oldal nem csak a fogyasztóknak nyújthat segítséget – különösen az ünnepi időszakban, a karácsonyi online ajándékrendelések idején –, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos információkat adhat, amikor termékeiket egy másik európai országba adják fel.
A tarifákat a nemzeti postafelügyeletet ellátó hatóságok – köztük a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – gyűjtötték be azoktól a csomagküldő szolgáltatóktól, amelyek ötvennél több alkalmazottat foglalkoztatnak vagy egynél több tagállamban végzik munkájukat. Az átláthatóságot segítő weboldal az EU-ban székhellyel rendelkező több mint 400 szolgáltató, több mint 46 ezer szolgáltatására vonatkozik.
Az országközi csomagár-áttekintő oldal linkje az NMHH honlapjáról is elérhető. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság dolgozik a belföldi postai tarifák ár-összehasonlító portáljának fejlesztésén is, amely a tervek szerint jövőre készül el.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH mobilpiaci jelentés
- Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1
- Meghiúsult számhordozási kérelem miatt bírságolt az NMHH
- NMHH Médiatanács: 76 millió forint rádiós műsorok készítésére
- 5G-s frekvenciaértékesítés: lezárult a másodfokú eljárás
- Új tagokat vár a Közszolgálati Testület
- NMHH: A műsorok 99,9 százaléka akadálymentes
- A Médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot
- Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra
- NMHH: négy rádió ér el naponta legalább egymillió embert
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.