Díjazták a Sziget fenntarthatósági törekvéseit
Komoly elismerést vívtak ki a Sziget zöld törekvései a hollandiai Groningenben, ahol a környezettudatos fesztiválok legnagyobb méltatásának számító „Greener Festival Awards” díjkiosztóján a környezetvédelem terén „elkötelezett” fesztiválnak járó díjat kapta. Ezzel az Európai Fesztiválszövetség értékelte a szervezők törekvéseit és programjait és megállapította, hogy az átlagnál nagyobb hangsúlyt fektetnek a fesztivál zöld tevékenységeire.
Tizenöt ország olyan fesztiváljait díjazták idén, melyek elkötelezettek a fenntarthatóság mellett és igyekeznek minél kisebb környezetterheléssel működni a fesztiválszervezéssel kapcsolatos kulcsterületeken, úgy mint a vízfogyasztás, a közlekedés, az ökoszisztéma védelme stb. A jelöltek egy szigorú auditálási folyamaton mentek át, melynek keretén belül nem csak a fesztivál ideje alatti, hanem az utána lezajló munkálatokat is vizsgálták. A fesztivál alatti tevékenységbe beletartozik a hatékony vízhasználat, az alacsony széndioxid-kibocsátás, a hulladék kibocsátás csökkentése, az energia hatékonyság, a fellépőkkel kapcsolatos igények minél fenntarthatóbb kiszolgálása, ennek kommunikálása is, de fontos szempont, hogy a vendéglátó helyek minél inkább a lokális, fai trade piacra támaszkodjanak. „A Sziget a kezdetek óta fontosnak tartotta a környezettudatosságot, az utóbbi pár évben pedig az egyik legfontosabb feladatként tűzte zászlajára a fenntartható fesztiválozás feltételeinek minél szélesebb körű megteremtését” – mondta Kádár Tamás, a Sziget főszervezője, aki elmondta, hogy ez a pozitív elismerés csak még inkább arra sarkallja a szervezőket, hogy folytassák a megkezdett munkát, így már le is fektették az alapjait egy hosszabb távú környezetvédelmi intézkedéssorozatnak, ami példaértékű lehet majd a nemzetközi fesztiválok között is.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Zöld opció Földünk védelméért a karbonsemleges Telekomnál
- A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik
- Magyar siker a zöld innovációs versenyen
- Már készülhetünk a 2020-as Szabadság Szigetére
- A Z-generáció kezében a zöldebb jövő
- Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben
- Felpörgeti a klímaváltozás elleni harcot a Schneider Electric
- Nemzetközi versenyt indít a Vodafone
- Díjazta az E.ON a legjobb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.