Trendjelentés a világ legnagyobb játékmustrájáról
A világ vezető játékgyártóit és -forgalmazóit felvonultató, vasárnap zárult Spielwarenmesse nemzetközi játékkiállításon kiderült: a környezettudatosság egyre inkább megjelenik a játékiparban is, megelevenednek és fizikai játékformát kapnak a digitális vagy filmvilág figurái, de tovább erősödnek a klasszikus vagy épp applikációkkal kiegészült társasjátékok is.
A gigantikus nürnbergi kiállításon látottak alapján választanak termékeket a legnagyobb forgalmazók is – már a karácsonyi időszakra. Magyarország legnagyobb gyermekjáték webáruházaként a JátékNet.hu szakemberei a helyszínen úgy tapasztalták: a kicsomagolás élménye továbbra is a központban van, az interaktív plüssök és robotok térnyerése folytatódik, így a 2020-as kínálatukat is ennek megfelelően alakítják ki.
Az idei kiállítás a „Toys for Future” (termékek ökológiai vagy újrahasznosított anyagokból), a „Digital goes Physical” (tartalom és sztárok, akiket a gyerekek a digitális világból ismernek) megjelenítés, valamint a fogyatékkal vagy betegséggel élők iránti toleranciát előtérbe hozó „Be You!” irányzatokkal fogadta a látogatókat. A vásár hangsúlya pedig a digitális és a hagyományos játékok összekapcsolására és a környezettudatosságra irányult. A játékiparban megjelenő fenntarthatósági trend növényi alapú műanyagokban, papírból, fából készült játékokban és csomagolásokban érzékelhető. A JátékNet.hu webáruház ehhez méltóan például úgy hasznosítja újra a beszállítóktól vásárolt játékok nagy méretű dobozait, hogy azokban küldik tovább a játékokat a több, különféle játékot rendelő vásárlóknak.
A JátékNet.hu webáruház vezetője, Őri Gergely elmondta: „a kicsomagolás élménye az egyik vezető trend marad idén is, amikor vagy a játékos csomagolja ki a játékot, vagy a játék saját maga „kitör” a dobozából. A tavaszi kínálatunkban több ezer újdonság várható, többek között olyan izgalmas játékok lesznek, ahol egy gépezetből kell golyókat kicsavarni és a golyókban vannak a meglepetések, vagy magát a játékot egy kemény zselé-szerű anyagból kell kifaragni.” A gyúrható anyagok is fontos szerepet játszanak, például a slime-ok, ám már nem az elkészítése (amivel berobbant a köztudatba), hanem leginkább egyéb játék részeként.
Az interaktív plüssök és robotok térnyerése vitathatatlan, elsősorban az új generáció megváltozott életviteli és játszási szokásai miatt. Gondolhatnánk, hogy a mai digitalizációs közegben (online- és mobiljátékok, e-sport) egyre nehezebb a gyerekeket rávenni fizikai játékokkal játszani. A tapasztalat viszont az, hogy a társasjátékok másodvirágzásukat élik – például a Monopoly már 85 éves – , a legnépszerűbb retró játékokat „újraöltöztetik” vagy épp adaptálódnak és mobilalkalmazásokkal, applikációkkal egészülnek ki, de a digitálisból fizikai megjelenítés is kedvelt irány, mint – többek között – a Fortnite videójáték figurái. A kiállítás tapasztalatai megerősítették a JátékNet.hu vezetőit, hogy a nagyobb gyártók hőseit mindig az adott évben megjelenő mozifilmek, rajzfilmek és videójátékok határozzák meg. Ahogy eddig is, már most készülhetnek a szülők: szinte kivétel nélkül, minden újdonság és trendkövető gyermekjáték felkerül a webáruház kínálatába.
Ahogy a divatszakmának, úgy a játékoknak is van „trenddiktáló” eseménye: ez a német játékgyártás több évszázados múltú központjában, Nürnbergben szervezett Spielwarenmesse. A piac legjelentősebb szakmai játékmustráját 71. alkalommal, január 29.-február 2. között rendezték meg. Itt egymillió termék és 120 ezer újdonság, a legfrissebb játékfejlesztések szerepeltek 70 országból; híres márkák, innovatív piacvezető óriáscégek és független gyártók, forgalmazók, továbbá a világsajtó is jelen volt. A nemzetközi játékkiállítás és vásár idején köttetnek meg a szakma jövőjét befolyásoló, akár világméretű üzletek, de itt születnek meg a következő évek szabadidős-, hobby- és játéktrendjei is.
Kapcsolódó cikkek
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- Több millió termék egyetlen webáruházban
- Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem
- Fekete péntek: ezek voltak tavaly a legnépszerűbb termékek világszerte
- Egyre trendibb Kínából rendelni a magyarok szerint
- Már lehet nevezni a webáruházak hiánypótló szakmai versenyére
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.