MagentaKraft, a Z generáció legizgalmasabb ugródeszka platformja
A MagentaKraft a Magyar Telekom fiatalok számára kialakított országos platformja, amely lehetőséget és inspirációt biztosít arra, hogy a Z generáció tagjai megmutassák, mire képesek egy szakmai, támogató közösségen belül. Az eddig az online térben működő programba bárki becsatlakozhat, de Debrecenben is nyílik majd – a vírushelyzethez igazodva – egy együtt gondolkodásra, közös munkára alkalmas találkozási pont. A Kraft kezdeti hónapjainak lezárásaként kihirdették az első KraftChallenge nyerteseit is, melynek fődíjasa 1 millió forint támogatást kap a vállalattól.
A Magyar Telekom fiatalokra fókuszáló platformja, a MagentaKraft a Z generáció tagjainak megadja mindazt a szaktudást, eszközparkot és támogatást, hogy azzal foglalkozhassanak, amivel mindig is szerettek volna. A MagentaKraft online közössége már 600 főt számlál a Discordon, ahol a live tréningek, mentorálás folyik. Az inspiráló tartalmak nem csupán a Kraftba már beválogatott aktuális projektekről és az őket kitaláló projekt-csapatoknak szól, hanem mindenki számára nyitott, aki csapattársat keres, vagy szívesen becsatlakozna egy innovatív kezdeményezésbe. Hogy egy-egy fiatal a lehető legtöbbet hozhassa ki magából és ötleteiből, a Telekom szakértői, azaz mentorok és edukátorok állnak rendelkezésükre, akik szaktudásukkal és tapasztalataikkal segítik a „Kraftereket” a sikerhez vezető - kísérletezésekkel teli - úton. Jelenleg öt, saját projekttel érkező csapat halad végig a Kraft folyamaton a mentorok és edukátorok segítségével, megmutatva: a virtuális ötletláda mindenki előtt nyitva áll, aki elég merész ahhoz, hogy kiálljon az álmai mellett. Ezek az első ötleteket beküldő fiatalok kaptak lehetőséget a MagentaKraft első DOday-én maguk és projektjeik bemutatására, de ugyanitt találkozhattak először segítőikkel is. „A Magyar Telekom küldetése, hogy a digitális lehetőségekkel mindenkit a saját élete nyertesévé tegyen, és ez alól a fiatalok sem kivételek: a Kraftban mindegy, honnan jössz, ha van egy jó ötleted. Csak a kreativitásodra van szükség, a többiről mi gondoskodunk.” - mondta Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója.
A projektek tehát jöhetnek maguktól, de van, hogy néha kell egy mondat, ami kipattintja azt a bizonyos szikrát: épp ezért hozta létre az időszakosan meghirdetett KraftChallenge-et a Telekom, ahol egy adott társadalmi jelenségre, problémára kell megoldást hozniuk a fiataloknak. Az első KraftChallenge a Folytassuk együtt! névre hallgatott, ami a karantén ideje alatt indult kezdeményezésekre fókuszált, és összesen 25 fiatal csapatot késztetett gondolkodásra. A legjobbnak Bajzák Anna és csapata Balkonkertész nindzsaképzés projektjét ítélte a zsűri, akik tervük megvalósítására 1 millió forint támogatást nyújt a vállalat. Olyan sok rendkívül izgalmas projekt érkezett be, hogy a zsűri végül 2. és 3. helyezést is hirdetett: Huszár Fanni csapatának InclusiTech projektje és Géró Kristóf csapata lett, Scool nevű ötletével az ő nyereményük, hogy automatikusan felvételt nyertek a MagentaKraftba, és ötleteik kivitelezését szakmai csapat segíti tovább. A három Hello Biznisz különdíjas pedig: Turay Diánáék - Könyvelő-Net, Varga Bencéék - Beszállító keresés digitális reformja!, valamint Vedres Tamás csapatának - Most legyél online! projektje, melyek számára a vállalat KKV platformján, a hellobiznisz.hu oldalon biztosít megjelenési lehetőség.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvezményes Telekom-előfizetés várja a Codecool diákjait
- Egy évig havidíjmentes szolgáltatásokkal támogatja a Telekom a nonprofit szervezeteket
- Így interneteznek a 18 év alatti fiatalok
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
- Már 23 településen kínál gigabites 5G-t a Telekom
- A Magyar Telekom 2020. második negyedéves eredményei
- Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt
- A Magyar Telekom nyerte az Employer Branding Award fődíját
- Az élménynek nem szabnak határt a gigabájtok!
- Megnövelt mobilhálózati kapacitással készül a Telekom a nyári szezonra a hazai tavaknál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.