Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről

forrás: Prím Online, 2021. január 26. 09:14

Bár rengeteg keresőmotor létezik a nagyvilágban, mindössze 5-10 olyan van, amely ismert és amelyet sokan használnak. Ezek közül Európában a Google kereső a legismertebb.

A Google Ads az erre a keresőmotorra épülő fizetett hirdetéseket kezelő szolgáltatás, amely a hirdetéseket a találati lista előtt és után az organikus találatokhoz hasonlóan jeleníti meg, ösztönözve ezzel a látogatót, hogy rákattintson a hirdetésre. A hirdetőknek ugyanis csak a kattintások után kell fizetniük, függetlenül a megjelenések számától. 

 

Mit érdemes tudni a Google Ads működéséről?

 

A Google kereső algoritmusai ma már mesterséges intelligencia segítségével térképezik fel az oldalakat, ezért ma már nem lehet az oldalakon elhelyezett, a tartalomtól független kulcsszavak elhelyezésével becsapni a keresőt, tehát nem lehet ilyen trükkökkel a találati listában előre kerülni. A fizetős hirdetésekkel viszont lehetőség van arra, hogy az organikus találatokkal egyszerre, jó találati pozíciót kiharcolva jelenjen meg a weboldalunk a találati listában. Vannak persze céltudatos látogatók, akik nem foglalkoznak a hirdetésekkel, csak az organikus találatokkal, de szép számmal akadnak olyanok is, akik a lista minden elemére rákattintanak, különös tekintettel az első néhány helyen szereplő elemekre. 
 

 

Lehetőség van a listaszerű és a display hálózaton történő megjelenésre is. A display hálózaton történő megjelenésnél a hirdetések a képernyő jobb oldalán, a találati lista mellett jelennek meg. A hirdetések feladásánál meg kell adni azokat a kulcsszavakat, keresőkifejezéseket, amelyekre hirdetni szeretnénk. A hirdetések között az jelenik meg jobb pozícióban, aki többet ígér egy kattintásért. A hirdetés feladásánál meg lehet nézni az aktuális árat, ha hajlandóak vagyunk ennél többet adni, akkor tudunk a találati listában az első helyre kerülni. Mivel a normál találatoknál hosszú időt vesz igénybe egy jó pozíció kivívása, mindenképpen érdemes a fizetős hirdetéseket is igénybe venni. 

 

A licit összege mellett több más szempont - például a klikkelők száma - is szerepet játszik, de ebbe kár lenne most belebonyolódni. A maximális kattintási ár beállítása mellett meg kell adnunk egy költségkeretet, és biztosak lehetünk abban, hogy ezt a keretet a Google el is fogja költeni. 

 

A hirdetési kampányok megtervezéséhez és lebonyolításához vedd igénybe egy online marketing ügynökség, például a nagy tapasztalattal rendelkező Klikkmarketing szolgáltatásait. 

 

A megfelelő kulcsszavak megtalálásához segítségünkre lehet az ingyenesen használható Google Kulcsszótervező, amely ötleteket is ad a megfelelő kulcsszavakhoz, és minden kulcsszóhoz találunk statisztikai adatokat is.

 

Összegzés

 

Bármennyire is szeretnénk, ma már nagyon nehéz Google Ads nélkül a találati lista kedvező pozícióit elcsípni.

Kulcsszavak: hirdetés Google

Szponzorált cikkek ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan válasszunk előszobaszekrényt?

Az előszoba az a helyiség az otthonunkban, amelybe először betérünk, és amit a vendégek is elsőre megpillantanak, amikor hozzánk érkeznek. A tökéletes előszobaszekrény kiválasztása többek között éppen ezért lényeges, mert fontos, hogy minden igényünknek megfeleljen.

2024. november 1. 22:16

A rövidtávú autóbérlés rugalmas és gyors megoldás az autós igényekre

Amikor váratlanul szükség van egy autóra, legyen szó egy hirtelen jött üzleti útról, családi kirándulásról vagy akár egy költözésről, a rövid távú autóbérlés az ideális megoldás. Egyre többen választják ezt a rugalmas bérleti formát.

2024. november 1. 22:13

Tippek az öngondoskodáshoz: melyik a legjobb módszer a csillagjegyed szerint?

Az öngondoskodás, a rendszeres énidő fogalmát mindenki ismeri, de a többség mégsem fordít gondot arra, hogy ezen tevékenységek helyet kapjanak a mindennapjainkban.

2024. november 1. 22:08

Valahol el kell kezdeni…

Úgy tartják, hogy minden kezdet nehéz, és ami az elején nagyon bonyolultnak tűnik, vagy valamiért ellenérzéssel viseltetünk az irányába, az némi gyakorlás vagy használat után már gyerekjátéknak tűnik.

2024. november 1. 21:52

Amit a PPC hirdetésekről tudni kell

A PPC (pay-per-click) hirdetéskezelés egy szakma, amely komoly szakértelmet és tapasztalatot igényel. A rendelkezésre álló kezelőfelületek megfelelő használatával az eredmények jól mérhetőek és optimalizálhatóak, így a hirdetések megtérülése javítható.

2024. november 1. 18:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36