Már fesztiválra is Oszkárral megyünk

forrás: Prím Online, 2022. július 26. 14:30

Bár a járvány alatt a legkedveltebb hazai telekocsi szolgálatás, az Oszkár is jóval kevesebb utazást regisztrált, a korlátozások feloldásával és a hagyományosan forgalmasabb nyári hónapok beköszöntével visszatértek az utasok. A fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát, Sopronba például a VOLT idejére 7-8-szorosára nőtt a forgalom. Egy-egy ilyen út arra is kitűnő alkalom, hogy aki eddig még nem tette, kipróbálja a telekocsi szolgáltatást, amely a növekvő üzemanyagárak és környezetvédelmi szempontok miatt is okos választás.

„A hazai nyári fesztiválkínálat szinte már zavarba ejtően széles, mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb álló rendezvénysorozatot, amelyek az ország minden szegletében várják a látogatókat. Csakhogy éppen ebből adódik az egyik leggyakoribb nehézség: hogyan jutunk oda? Ugyanis a programoknak otthont adó településeket gyakran tömegközlekedési eszközökkel csak több átszállással, hosszú idő alatt lehet elérni, autóval pedig a parkolás okozhat gondot a helyszínen. Mindezek fényében nem meglepő, hogy a nyári fesztiválok idején a megszokott forgalom sokszorosát tapasztaljuk. Idén különösen szembetűnő ez a növekedés például Sopron esetében, ahová a fesztivál alatt a szokásosnál 7-8-szor többen indultak útnak Oszkárral” – mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.

 

A 2007 novemberétől működő útitárskereső szolgáltatás közössége mára több mint 900 ezresre nőtt, és az Oszkár saját számításai alapján az azóta eltelt időben az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg és 4 milliárd kilogramm CO2-kibocsátástól óvták meg a környezetet. Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza és Debrecen viszonylatában használják az Oszkárt. A legtöbben 100–300 km közötti távolságra utaznak, túlnyomó részben az országhatárokon belül veszik igénybe a szolgáltatást (88,3%), de például Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások/autós hirdetés feladások.

 

 

Az elmúlt egy évben a rendszerben több mint 600 000 foglalást regisztráltak, egy felhasználó átlagosan 3-szor telekocsizott, illetve körülbelül 6 db autós hirdetést adott fel. Az utasok és autósok között van, aki minden alkalommal oszkározik, amikor útnak indul, de ezt évente csak néhányszor teszi (pl. hosszú hétvégéken, vagy csak nyáron, a fesztiválszezonban), de akad olyan is, aki ingázik, ezért naponta kétszer vagy hetente kétszer él ezzel a lehetőséggel. Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké. 

 

A koronavírus-járvány ezen a területen is nyomot hagyott: az Oszkár saját, nem reprezentatív felmérése szerint, amelyben 850, korábban rendszeresen oszkározó, de jelenleg inaktív tagot kérdeztek meg, a járvány sokak életét teljesen átalakította. Majdnem háromnegyedüknek megváltoztak a körülményei, sokan kezdtek home office-ban dolgozni, távoktatásban tanulni, 18 százalékuknak a koronavírus miatt nem kell annyit utaznia, mint korábban. A válaszolók alig néhány százaléka mondta azt, hogy fél a covidtól, ezért nem tartja jó ötletnek a közös utazást.

 

A járványveszély csökkenésével viszont ismét emelkedni kezdett az utasok száma, egyre többen a nyári fesztiválokra is telekocsival indulnak. Sokan nemcsak kényelmi szempontok miatt választják az utazásnak ezt a módját, hanem a környezettudatosság és egyre inkább a költségeik csökkentése is befolyásolja a döntésüket. Ők minden bizonnyal felfigyeltek arra, amire már a Független Benzinkutak Szövetsége és energetikai szakértők is felhívták a figyelmet: a háború miatt gondok lehetnek az üzemanyag-ellátásban, ezért erősen ajánlott visszafogni a fogyasztást. Szintén erre ösztönöz a benzin és a kőolaj árának drasztikus emelkedése is, amit Magyarországon egyelőre kevésbé érzékelnek a vásárlók, azonban a hatósági árak eltörlése után valószínűsíthető, hogy a most fizetendő összeg közel kétszeresével kell majd szembesülni egy-egy tankolás során. Ezért mindenkinek érdemes már most felkészülni erre az időszakra és költségkímélőbb alternatívákat keresni, mint például a tömegközlekedés vagy a telekocsizás, akár autósként, akár utasként.

  

A legnépszerűbb Oszkár úticélok az elmúlt években

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36