Többmillió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
Ismét megrendezik Budapesten a JunctionX Budapest hackathont, mely 4 évvel ezelőtt indult hódító útjára, mára pedig a nemzetközi tech közösség egyik kedvencévé vált. A 48 órás, maratoni innovációs verseny a többmillió forintos összdíjazás mellett azzal vonzza leginkább a résztvevőket, hogy olyan kihívásokra kereshetik a választ, melyekkel valóban megváltoztathatják a világot. A jelentkezőket idén egy speciális tréning nap is várja a felkészülés jegyében, a kétnapos hackathonra pedig ITT jelentkezhetnek az érdeklődők – regisztrációs díj nélkül. A résztvevők a rendezvényen olyan nagyvállalatokkal építhetnek kapcsolatot, mint az Antavo, a SEON, a WISE, a Formlabs, vagy az SAP.
Október 21. és 23. között ismét megrendezik a JunctionX Budapest hackathont, mely a kreatív IT-fejlesztők egyik legnépszerűbb nemzetközi találkozópontja. A siker egyik titka, hogy bár az indulókra kemény 48 óra vár, melynek során kiváló fejlesztői tudásukat is meg kell csillogtatniuk, mindez mégsem elég: a győzelemhez olyan kiváló ötletekre van szükség, melyek nem csupán gyakorlatba ültethetők, de emellett a korunk emberét foglalkoztató problémákra is választ adnak. A Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja, a CraftHub szervezésében megvalósuló JunctionX Budapest ismét hibrid formátumban várja a jelentkezőket, és habár a személyes részvétel különleges közösségi élményt nyújt a nevezőknek, az online térben is érdemes csatlakozni. Az idei hackathon helyszínét pedig nem más biztosítja majd, mint a The Spot, Budapest szívében a Király utcában.
Vigyázz, kész, fejlessz: ötlettől a megvalósításig
2021 őszén több mint 200 szakember mintegy 30 projekttel járult hozzá a JunctionX Budapest sikeréhez, és idén sem vállalkoznak kevesebbre a szervezők. Az innovatív szemléletű kódolók október 19-ig jelentkezhetnek a megmérettetésre akár csapatban, akár egyéni indulóként, a CraftHub pedig nem győzi hangsúlyozni, hogy a mesterszintű techtudás nemcsak, hogy nem alapelvárás, de sok esetben kevésbé számít, mint a kreatív feladatmegoldás. „Miközben természetesen olyan fejlesztéseket várunk, melyek a gyakorlatban is megállják a helyüket, kifejezetten várjuk pályakezdők, sőt, akár egyetemisták jelentkezését, hiszen egyes kihívásoknál az innovatív szellem, az újító megközelítés és az üzleti szemlélet számít igazán. Idén ráadásul először egy, a felkészülést segítő tréning napot is tartunk október 14-én” – mondja Varga Károly, a szervező CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.
A nevezők az október 21-i megnyitót követően ismerkedhetnek meg közelebbről a vállalati partnerek által hozott kihívásokkal, és rögtön be is indulhatnak a fogaskerekek: az indulóknak csupán 48 órájuk van az ötlet megszületésétől addig, hogy egy megkapó prezentációs videóval és a megoldásuk mögött álló forráskóddal is előrukkoljanak. A technológiát tehát sikeres és vonzó módon kell kombinálni az innovatív ötletekkel, és mindezt meggyőző formában megmutatni a szakértő zsűrinek. Mindezzel persze nem maradnak magukra a versenyzők, ha elakadnak, a JunctionX Budapest bármely pontján kérhetnek segítséget a közreműködő mentoroktól.
Többmilliós nyeremény csábítja a legjobbakat
A JunctionX Budapest programjaihoz csatlakozó vállalati partnerek – idén például az Antavo és a Wise – által hozott kihívások nyertesei egyenként 1500-2000 euró közötti díjazásban részesülnek, ráadásul lehetőséget kapnak arra, hogy a szakmai zsűri mellett az összes induló előtt is bemutassák kiemelkedő ötleteiket, így akár az 500 eurós közönségdíjat és a 3000 eurós fődíjat is hazavihetik. Emellett persze felkelthetik nem csupán a szponzor partnerek, de a szélesebb szakmai közösség érdeklődését is, ami zöld utat jelenthet ahhoz, hogy a versenyen prezentált megoldásaik ténylegesen megvalósuljanak. Mindenképpen érdemes tehát megfontolni a nevezést, annál is inkább, hiszen a magyar szürkeállomány rendre kiváló eredményeket mutat fel a JunctionX eseményeken.
„Az elmúlt évek egyik kedvence volt például a Blink nevű hazai formáció, csapatuk a jövő munkahelyeit támogató belső kommunikációs applikációt hozott létre, mely a rugalmas és befogadó céges kultúra kialakítását segíti. A tavalyi abszolút győztesünk pedig napjaink globalizációs jelenségére kínált megoldást: alkalmazásukkal az utazók könnyen felmérhetik a helyi árakat, megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és könnyen be is szerezhetik a kívánt terméket. A JunctionX Budapest körül mára egy igazán összetartó, nyitott és a legfrissebb szakmai trendeket sikeresen megosztó nemzetközi közösség alakult ki, melybe nagy örömmel várjuk az újabb és újabb csatlakozókat” – teszi hozzá Varga Károly.
A rendezvényhez a már említett vállalatokon kívül szponzorként csatlakozik az MKB Fintechlab Foundation, a Vacuumlabs, az Erste Bank, valamint a TIER.
Kapcsolódó cikkek
- Ilyen a jövő IT-tanácsadócége
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya
- Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
- Új lendületet kap az informatikatanárok továbbképzése
- Az informatikusok elárulták, mi tartaná itthon őket
- Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján
- Kipróbálható a legendás kibernetikai készlet a Kutatók éjszakáján
- Az energiakrízis ellenére ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.