A mesterséges intelligencia vajon átírja a klímatörténelmet is?
Világszerte meghatározóvá vált az elmúlt évben az energiahatékonyság kérdése, emiatt a lakossági légkondicionálók gyártói is még optimálisabbá tennék a készülékek műszaki tartalmát. A piac exponenciálisan fejlődik, a legkorszerűbb berendezések UVC és cold plasma szűrőkkel gondoskodnak otthonunk egészséges levegőjéről, a mesterséges intelligencia a felhasználói szokásokat elemezve választja ki a leghatékonyabb energiagazdálkodási stratégiát, a Gree által gyártott Smart R modellben pedig már elérhető a páratartalom-szabályzás is.
A globális energiaválságra reagálva a lakossági klímák gyártói a leginnovatívabb megoldásokkal folyamatosan versenyeznek egymással annak érdekében, hogy egyre jobb hatékonysági mutatókkal büszkélkedhessenek.
Antal Mihály, a Gree Magyarország műszaki szakértője elmondta, ennek köszönhetően jelenleg a leghatékonyabb berendezések (A+++ energiabesorolású) és átlagosan jó hatékonysággal rendelkező (A+ energiabesorolású) klímaberendezés éves energiafogyasztása között csupán néhány százalék különbség van. Ugyanakkor ezen termékek kereskedelmi árában nem néhány százalék a differencia: a leghatékonyabb berendezések ára akár többszöröse is lehet egy normál hatékonyságúénál. A Gree az első gyártó, aki felismerte, hogy a mesterséges intelligenciának köszönhetően a vételár jelentős emelkedése nélkül is számottevő hatékonyságnövekedést lehet elérni a vezérlés alkalmazkodó képességének köszönhetően.
„A technológiai vívmányok fejlődésével a klímák is egyre okosabbá, biztonságosabbá és költséghatékonyabbá válnak. A legmodernebb légkondicionálókban például UV-C szűrő kapott helyet. Ez egy kis hullámhosszú vagy germicid sugárzás, ami az egyik legerősebb sterilizáló, fertőtlenítő, baktériumölő fény. A Gree UV-C technológiája fertőtleníti az elpárologtató felületét, valamint sterilizálja a beszívott levegőt a különféle vírusoktól és baktériumoktól, folyamatosan biztosítva a friss és tiszta levegő áramlását” – említette, hozzátéve, hogy az említett termékben a piacon egyedülállóan az UV-C mellett a cold plasma szűrőt is elhelyezték.
Öntisztítás funkció, beépített algoritmus
A szakember úgy folytatta, a legtöbb piacon elérhető klímaberendezés habár rendelkezik párátlanítás funkcióval, nincs bennük beépített páratartalom-érzékelő. Így megvalósul a párátlanítás, de annak intenzitása vagy szintje nem állítható be. A Gree Smart R modellben ugyanakkor már elérhető a páratartalom-szabályzás: a kívánt páratartalom pontosan beállítható, valós idejű páratartalom kijelzéssel rendelkezik, így a termék tudása vetekszik e téren egy párátlanító berendezésével.
A legmagasabb szintű klímákban fellelhető továbbá az úgynevezett öntisztítás funkció is. Antal Mihály elmondta, a folyamat körülbelül 20 percet vesz igénybe: a beltéri egység először lefagyasztja a hőcserélőt, az így képződő jég elolvasztásával keletkező vízzel egy öntisztítást végez. Ezután a hőcserélő felületét 60°C hőmérséklet felé emeli, így elpusztítva a hőcserélő felületén maradt kórokozókat.
A Gree Smart R modellje világújdonságnak számít olyan tekintetben, hogy egy mesterséges intelligenciával működtetett légkondicionálóról van szó, amely a környezetet és a felhasználói szokásokat elemezve segít bennünket. Amíg egy hagyományos klíma rögzített szabályozási paramétereket használ, figyelmen kívül hagyva a régiót, az éghajlatot, a helyiség méretét, a helyiség tájolását, a Gree Smart R modellje figyeli a külső hőmérsékletet, a páratartalmat, hogy milyen beállításokat használunk előszeretettel, és ezekhez igazodva választja ki a környezetnek megfelelő leghatékonyabb energiagazdálkodási stratégiát.
Az algoritmus offline állapotban is interaktívan tanul, hatalmas online adatforgalom nélkül, kényelmes környezetet eredményezve. Minél hosszabb az öntanulási idő, annál eredményesebbé válik a légkondicionáló vezérlési stratégiája és folyamatosan növekszik a felhasználó komfortérzete is.
Kapcsolódó cikkek
- Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a MI hozza létre a művet?
- Felgyorsítja a forradalmi technológiák bevezetését a fenntartható működés iránti elkötelezettség
- ChatGPT mint fegyver? Az ESET szerint elhárulnak a nyelvi akadályok a csalók elől, de azért marad 10 árulkodó jel
- Japán kutatók mesterséges intelligencia segítségével olvasták az emberi elmében lévő képeket
- Mesterséges intelligencia és önvezetés
- Órákon belül választ ad a bőrbetegek problémájára egy magyar fejlesztés
- Rekorddöntést örökített meg a HONOR Magic5 Pro
- Már a hálószobában is jelen lehet a mesterséges intelligencia
- Az új Bing a mobilokra és a Skype-ra is megérkezik
- 2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.