A Z generáció kevésnek érzi az iskolában megszerzett digitális készségeket
A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával. Háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell Technologies 15 országban végzett globális kutatásából.
Világszerte a válaszadók úgy érzik, az oktatási rendszer fejleszthette volna jobban a digitális készségeiket. A megkérdezettek közel fele (44%) azt mondta, iskolai keretek között csak alapvető számítástechnikai készségeket tanítottak nekik, és körülbelül minden tizedik válaszadó (12%) semmilyen oktatásban nem részesült technológiai vagy digitális készségek terén. Több mint egyharmaduk (37%) azt válaszolta, hogy az oktatási rendszer 16 éves kora előtt nem vértezte fel a tervezett karrierjükhöz szükséges technológiai készségekkel.
Nemzetközileg a válaszadók egyharmada (34%) szerint a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében a technológiai tantárgyakat az oktatás minden szintjén érdekesebbé és szélesebb körben elérhetővé kellene tenni. Negyedük (26%) úgy véli, a kötelező technológiai tantárgyak 16 éves kor alatt elősegíthetnék, hogy a fiatalok technológiaorientált karriert válasszanak.
„Egyértelmű, hogy a Z generáció kulcsfontosságúnak tartja a technológiát a jövőjük szempontjából. Nekünk pedig – a vezető technológiai szolgáltatóknak, a kormányzatoknak és a közszférának – az a feladatunk, hogy egymással együttműködve a kezükbe adjuk a siker kulcsát a digitális tanulás minőségének és elérhetőségének javításával. A Z generáció 44 százaléka gondolja úgy, hogy az oktatási intézményeknek és a vállalatoknak közösen kellene tenniük a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében, és figyelembe véve a technológia rohamos fejlődését, ehhez folyamatos együttműködésre lesz szükség” – mondta Aongus Hegarty, a Dell Technologies nemzetközi piacokért felelős elnöke.
A Z generáció a hátrányos helyzetű csoportok eszközökhöz és internetcsatlakozási lehetőségekhez való hozzáférését (33%), valamint a vidéki területek internetcsatlakozási lehetőségeit (24%) tartja a legfontosabbnak a földrajzi, demográfiai és társadalmi-gazdasági csoportok közötti digitális szakadék áthidalása érdekében.
A kutatás a következőkre is rávilágított:
• Globális szinten a Z generáció szerint a gazdasági növekedés elősegítésének három legfontosabb prioritása az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése (21%), az oktatásba való befektetés a szakértelem hiányának csökkentése érdekében (11%), valamint a fenntartható/zöld infrastruktúrába való befektetés (11%).
• A Z generáció több mint fele (55%) fontos szempontnak tartja a rugalmas és távoli munkavégzést a munkaadója megválasztásakor.
___________________
A kutatási módszertanról: A terepmunkát a Savanta ComRes piackutató vállalat végezte 2022 júliusa és augusztusa között 15 országban. A megkérdezettek köre: 15 105 „Z generációs” felnőtt (18–26 éves kor között), mindegyik piacon nemzeti szinten reprezentatív nemi és regionális kvótákkal.
Kapcsolódó cikkek
- A női munkavállalók szerepe az informatikában
- Érkeznek a legújabb XPS modellek
- Így spórolhatsz az energiával a laptopodon
- A Dell PowerEdge szerverek új generációja megnövelt teljesítményt és energiahatékony kialakítást biztosít
- A Dell új fejlesztései magasabb szintre emelik a játékélményt
- A Dell Technologies újabb „világelső” termékeket mutatott be
- Az Alienware Aurora R15 most már AMD processzorokkal is elérhető lesz
- Újévi tanácsok informatikai vezetőknek
- Legyen fenntartható az informatikai eszközök használata!
- A Dell Technologies kutatása szerint a cégeket több katasztrófa érte idén, mint a korábbi években
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.