A Széchenyi István Egyetem világrekorder hallgatói csapatát köszöntötték
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. A páratlan sikert elérő fiatal szakembereket az egyetem vezetői, valamint a fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi és felügyelőbizottsági tagjai köszöntötték.
Az idei Shell Eco-marathon mindkét kategóriáját a franciaországi Nogaróban rendezték május 19. és 25. között. Az egyedüli magyar résztvevő SZEnergy Team két első hely megszerzését tűzte ki célul a rendkívül erős mezőnyben, s a várakozásokat beteljesítve a városi kisautó kategóriában és az autonóm, vagyis önvezető kategóriában is győzedelmeskedett, előbbiben ráadásul új, 291 kilométer/kilowattórás világrekorddal (a csapat az egy évvel korábbi, saját világcsúcsát döntötte meg).
A Széchenyi István Egyetem és a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány vezetői a SZEnergy Team tagjaival és a világrekorder autóval. (Fotó: Májer Csaba József)
A győri elektromos jármű annyira kis fogyasztással teljesítette a kijelölt távot, hogy átszámítva 1 kilowattóra felhasználásával – ami lényegében kétórányi vasalóhasználatnak felel meg – 291 kilométerig jutott volna. A siker értékét növeli, hogy olyan neves egyetemek végeztek a Széchenyi István Egyetem csapata mögött, mint a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem, a torinói, a milánói, a müncheni, a toulouse-i és az athéni műszaki egyetem vagy az Amszterdami Alkalmazott Tudományok Egyeteme.
A csapatot az intézmény vezetői és a fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi tagjai köszöntötték a győri kampuszon, és oklevéllel ismerték el győzelmüket.
Az egyetem vezetése nevében prof. dr. Friedler Ferenc rektor, tudományos elnökhelyettes gratulált a SZEnergy Team tagjainak a világraszóló eredményhez. Mint mondta, már a tavalyi rekord is remek teljesítménynek számít, de az, hogy ezt nemcsak megismételték, hanem még túl is szárnyalták, az igazán figyelemreméltó siker. Értékét tovább növeli, hogy Európa meghatározó technológiai egyetemeit megelőzve, a második helyezettnél 18 százalékkal jobb eredményt elérve döntötték meg a saját világcsúcsukat.
Krecz Dávid, a SZEnergy Team csapatvezetője számolt be a siker hátteréről. (Fotó: Májer Csaba József)
A köszöntésen Krecz Dávid csapatvezető számolt be az idei Shell Eco-marathon legfontosabb állomásairól. „A verseny elején egy tüzetes átvizsgálást magában foglaló gépátvételen kellett keresztül mennie járművünknek. Az energiahatékonysági kategóriában minden csapatnak négy próbálkozása volt, és a legjobb futameredmények alapján alakult ki a végső sorrend. Az autonóm verseny során három feladatot kellett megoldanunk. Az elsőben a járműnek a versenypályán önvezető módon kellett végigmennie, a másodikban akadályokat kellett kikerülnie, míg a harmadikban önálló parkolást kellett végrehajtania” – fogalmazott. Kiemelte, a verseny előtt is az első hely volt a cél, de a különbség, amellyel győzedelmeskedtek, még őket is meglepte, hiszen a kontinens vezető technológiai egyetemeit utasították maguk mögé. Hozzáfűzte, igazi elismerést jelentett számukra, hogy a többi csapat kiemelten figyelte őket, sikeres próbálkozásaikat pedig a riválisok elismerő tapsa kísérte.
Kapcsolódó cikkek
- Hosszú távú partnerségre törekszik a Széchenyi István Egyetem és az MPH Zrt.
- Az LG teljes gőzzel fejleszti elektromosjármű-töltő megoldásaival foglalkozó üzletágát
- Csepp alakú, világrekorder versenyautót mutatnak be Miskolcon
- Önálló szabadalom lehet a Széchenyi-egyetem egyedülálló oktatási platformja
- A siker titkáról tartott előadást az Audi Hungaria Zrt. vezetője a Széchenyi-egyetemen
- A Széchenyi István Egyetem újabb 32 fiatal kutatója nyerte el az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját
- Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
- A mobilitás és a design friss trendjeit mutatta be fiataloknak a Széchenyi-egyetem
- Bemutatta új autóját a SZEnergy
- A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi-egyetem
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.