Jön a Repülőtér éjszakája
Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban. Különleges repülőtéri járművekkel és oldtimerekkel, kivilágított pilótafülkékkel, hajtóműindításokkal, mesélő pilótákkal, pályaválasztási foglalkozásokkal és bemutatókkal, repülős talkshow-val, éjszakai reptérlátogatásokkal, és szabadtéri mozival várja a látogatókat augusztus 12-én az Aeropark.
A repülés és a repülőtér mind a mai napig sokak számára egy misztikus világ. Ennek kulisszái mögé enged betekintést ezen a hétvégén az Aeropark repülőmúzeum és számos partnere.
Az este egyik fő látványossága az idén 66 éves Il-14-es utasszállító 1900 lóerős motorjának beindítása lesz. A történelmi repülőgép erőforrásának igencsak zajos bemutatója 18:00 és 20:00 órakor kezdődik. Emellett a látogatók több alkalommal testközelből nézhetik meg, hogyan üzemel egy kisméretű sugárhajtómű. De a repülőmúzeum szakemberei működésbe hozzák a legendás „kukacbombázó” Kamov 26-os helikopter motorját is, hogy teljes legyen a műszaki rajongók esti „motorkoncertje”.
A Repülőtér éjszakája az idei évben több új elemmel bővül. Pilótaiskolák is kitelepülnek a repülőmúzeumba. Szakavatott oktatók azt mutatják meg az érdeklődőknek, hogy milyen út vezet a vitorlázó repülőgépektől a mai nagy utasszállítók pilótafülkéjéig, milyen képzéseken vesznek részt a leendő pilóták, egyáltalán milyen karrier vár azokra, akik ezzel a hivatással kacérkodnak. Külön standdal fogadja a vendégeket a Hungarocontrol, ahol a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba avatnak be mindenkit, és abba, hogy milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki a radar előtt ülve egyszerre több utasszállítónak ad utasításokat. Akit pedig a mai modern repülőgépek javítása, ápolása érdekel, vagy mérnöki pályára készül, az Aeroplex of Central Europe ferihegyi hangáraiba is bepillanthat.
A repülőmúzeumban megtekinthetők lesznek azok a monstrumok, amelyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatos téli üzemét biztosítják, óriási hómarókat, hótolókat mutatnak be a Budapest Airport munkatársai. Két jégtelenítő jármű is érkezik: a résztvevők láthatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt.
Ahogy leszáll az est, életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói. A fedélzeten aktív és nyugállományú pilóták, légiutas-kísérők, műszakiak mesélnek arról, hogyan fejlődött a légiközlekedési iparág az elmúlt évtizedekben.
Augusztus 12-én számos, Ikarus autóbuszokkal lebonyolított reptérlátogatás indul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kulisszái mögé, az előre reigsztrált vendégek megtekinthetik a történelmi 1-es Terminál csarnokait, valamint a ferihegyi hangárokat.
A repülős talkshow mellett közönségtalálkozóra is sor kerül: az érdeklődők beszélgethetnek Szüle Zsolt kapitánnyal, aki a világ egyik legnagyobb repülőgépén dolgozik, Hajdu Gergellyel, aki az egyik legmodernebb utasszállítót vezeti, Józsa Dórával, aki szinte egész pályafutását a felhők felett töltötte stewardessként, Leposa Attila kapitánnyal, aki a Malév történetének egyik legérdekesebb kényszerleszállását hajtotta végre egy Tu-134-essel, és Horváth Sándor kapitánnyal, akinek mind a mai napig a legkedveltebb típusa a Magyarországon idén 50 évvel ezelőtt megjelent Tu-154-es.
A Repülőtér éjszakáján folyamatosan zajlanak a tematikus séták, gurulnak a repülőtéri oldtimer autók, kipróbálhatók a múzeum repülőgépszimulátorai, este pedig szabadtéri moziteremmé alakul a park egy része, ahol legendás Airport-sorozat két epizódját is műsorra tűzik a szervezők.
Kapcsolódó cikkek
- 1,7 milliárd forint állami támogatást kapott a Rolls-Royce Magyarország
- Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
- Az Airbus új automata pilótatámogató technológiákat tesztel
- Százezer látogató a ferihegyi Aeroparkban
- Mit tegyünk, ha késik vagy törlik a járatunkat?
- Jön a Repülőtér éjszakája
- A Rolls-Royce új technológiával formálja a hibrid-elektromos repülést
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Szeptember 4.: Az Aeropark éjszakája
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.