Termékkiegészítők fogyatékkal élőknek
Az LG Electronics (LG) a 2023-as IFA szakkiállításon mutatja be új termékkiegészítő-készletét, a Universal UP Kitet. Az LG Universal UP Kit innovatív, univerzális formatervezésű és újrahasznosított anyagokból készült háztartásigép-kiegészítőkből áll, amelyek megkönnyítik a testi fogyatékkal élő felhasználók számára a háztartási gépek használatát.
A felhasználók könnyen felszerelhetik a készletben található kiegészítőket a meglévő LG készülékeikre, így anélkül válik kényelmesebbé a használatuk, hogy egy újabb modellre kellene lecserélniük azokat. Az új kiegészítőcsomag jó példája annak, hogy miként képzeli el az LG a befogadóbb és fenntarthatóbb jövőt.
Az új termékkiegészítő-készlet az LG környezettudatos és bárki által használható termékekre fókuszáló ESG-kezdeményezésének legújabb fontos eleme. A vállalat e vízió jegyében tavaly már egy minimalista formatervezésű készülékcsaládot is bemutatott, amely az LG elkötelezettségét is bizonyította a fenntarthatóbb gyártás felé: a termékeket ugyanis kevesebb alkatrész felhasználásával, valamint az újrahasznosított anyagok mennyiségének növelésével alkották meg.
A Universal UP Kitet az LG a vállalat fogyatékkal élők szempontjait képviselő független tanácsadó testületének segítségével hozta létre, amelynek tagjai maguk is olyan egészségügyi problémákkal küzdenek, mint a hallás- vagy látáskárosodás, illetve valamilyen központi idegrendszeri sérülés. A tanács tagjai a fejlesztési folyamat során megosztották meglátásaikat, tapasztalataikat és a különböző háztartási készülékek használata során megélt kihívásokat. Az LG összegyűjtötte, kategorizálta és elemezte az egyéni visszajelzéseket, és ezek alapján alakította ki a Universal UP Kit tervezésének elveit, valamint a jövőbeli akadálymentesítésre fókuszáló projektjeinek irányvonalait.
A közös munkának köszönhetően olyan segédeszközöket alkothatott meg az LG, amelyek újrahasznosított műanyagból készültek – a gyártási folyamat során így a vállalat egyrészt takarékosan bánik az erőforrásokkal, másrészt minimalizálja a hulladéktermelést, ami a cég átfogó ESG-menedzsment stratégiájának egyik alappillére.
A hamarosan az IFA-n debütáló LG Universal UP Kit újító, alaposan átgondolt megoldásokat tartalmaz, amelyek az LG háztartási készülékek széles spektrumával kompatibilisek, beleértve a hűtőszekrényeket, a CordZero porszívót, a Styler ruhaápoló készülékeket, a mosogatógépeket, a víztisztítókat, a mosógépeket és a szárítógépeket.
A Universal UP Easy Handle Kitben az LG mosógépek ajtajához és mosószeradagoló fiókjához tartozó levehető fogantyúk kaptak helyet. Ezeket a kiegészítőket úgy tervezték meg, hogy megkönnyítsék a mosógép eredetileg süllyesztett fogantyúinak megfogását azok számára, akiknek károsodottak, illetve gyengébbek a finommotoros készségeik vagy a csuklójuk. A készlet kontrasztos színekben is elérhető, ami kifejezetten a látási nehézségekkel, például tompalátással küzdőknek jelent segítséget.
A Universal UP portfólió másik segédkészlete, az Assistant Kit egy olyan, utólag felszerelhető kerekes támaszték, amely megváltoztatja az LG CordZero rúdporszívó súlyelosztását, ezzel pedig jobb irányíthatóságot és manőverezhetőséget tesz lehetővé. Az LG Stylerhez kifejlesztett Easy Hanger Kit egy kör alakú fogantyúval felszerelt hosszú nyél, amellyel a kerekesszékesek is könnyen felakaszthatják ruhaápoló készülék mozgó fogasára a ruhadarabokat. A hűtők akadálymentes használatát szolgálja egyrészt a Rotate Shelf Kit, amely a készülék polcaihoz való hozzáférést könnyíti meg, illetve az Easy Nozzle Kit, amelyet a víztisztítóhoz csatlakoztatva kényelmesen beállítható a kifolyócső magassága és távolsága. A víztisztító a látássérültek számára Braille-írással ellátott szilikonborítással is kiegészíthető.
„A Universal UP Kit célja, hogy a maradandó egészségügyi problémákkal élők számára megkönnyítse háztartási készülékeink használatát. A mindennapok kihívásaira valós felhasználók tapasztalatait figyelembe véve kerestük meg a válaszokat” – mondta Lyu Jae-cheol, az LG háztartásigép- és légkondicionáló üzletágának elnöke. „A Universal UP Kit révén biztosítjuk, hogy életkortól és egészségi állapottól függetlenül minden LG készüléktulajdonos kényelmes felhasználói élményben részesüljön.”
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- Az LG közzétette 2022-2023-as fenntarthatósági jelentését
- Történetének legmagasabb második negyedéves árbevételét érte el az LG
- Éttermi felszolgálórobotot mutatott be az LG
- Az LG vezérigazgatója merész víziót mutatott be
- Az LG piacra dobta új 49 hüvelykes, 32:9 képarányú gaming kijelzőjét
- Az LG teljes gőzzel fejleszti elektromosjármű-töltő megoldásaival foglalkozó üzletágát
- Megérkezett az LG első, IPS Black technológiával készülő diagnosztikai monitora
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
- Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.