20 éves jubileumát ünnepli a Budapest Design Week
Huszadik alkalommal rendezi meg a legnagyobb múltú hazai designeseményt a Magyar Formatervezési Tanács (MFT). A Budapest Design Week központi témája ezúttal a magyar design elmúlt két évtizedének áttekintése és a jövőben rejlő lehetőségek lesznek. A tíznapos eseménysorozaton felidézik az elmúlt húsz év legjelentősebb pillanatait, amelyek mellett bemutatják a jövőbe mutató kutatásokat, pályázati lehetőségeket és a kreatívipari felsőoktatás innovatív képzéseit is. A Budapest Design Week központi helyszínét adó Néprajzi Múzeumban Kárpáti Tibor illusztrátor infografikáinak segítségével egy időkapszula tárlat kelti életre az emlékeket és a fesztivál eddigi eredményeit, s mindez az eltelt két évtized egy-egy évének emblematikus alkotásával egészül ki.
Mindemellett hagyományosan a Magyar Formatervezési Díj alkotásaival és a Design Management Díj idén elismert szervezeteivel is itt ismerkedhet meg először a nagyközönség. Az idén 15 éves Design Management Díj fennállása alatt ismertté tette a designmenedzsment fogalmát, illetve rámutatott, hogy a designtudatos szemlélet, a design alkalmazása és szakszerű menedzselése hogyan növeli a szervezetek versenyképességét és hatékonyságát. A Magyar Formatervezési Díj idei mezőnyében nagy arányban vannak jelen a piacérett, sikeres termékek, de innovatív diákmunkák és termékkoncepciók is helyet kaptak.
A Budapest Design Week tematikus előadássorozata október 10-12. között zajlik a Néprajzi Múzeumban. Október 10-én a LÁSS A JÖVŐBE! előadás-sorozat keretében többek között Hideg Éva jövőkutató, az MTA doktora és Sebastian Gschanes, a Fuzzy Earth társalapítója és a MOME Innovációs Kutatóközpontjának kutatója és a Fuzzy Earth társalapítója is előadást tart.
Október 11-én a JÖVŐBEN VAGYUNK! című programon olyan egyetemi és vállalati projektekbe nyerhetnek betekintést a résztvevők, amelyeknek már most jövőbe mutató eredményei vannak, erről szól majd többek közt Ruppert Dániel, a MOME Mobility Design Lab vezetőjének és oktatójának formatervező és művésztanár előadása a MOME mobilitásával kapcsolatban.
Október 12-én a JövőLÉT esemény fókuszában az uniós pályázati és hazai mentorprogramok részletes bemutatása áll. Az előadók között Mondik Gábor, a Kreatív Európa Iroda ügyvezető-helyettese, a Kultúra ág vezetője a Creative Europe program képviseletében érkezik, Mányiné Walek Gabriella és Keresnyei János WORTH nagykövetek pedig a WORTH pályázatot mutatják be részletesen. A 360 Design Budapest pályázati feltételeit Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat és Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese, a Brancsközösség prezentációját Kövesdi Gábor alapító, a VISA’s She Next részleteit Juhász Katalin, a Visa termékfejlesztésért felelős regionális igazgatója ismerteti. A pályázatok szemléltetése mellett korábbi nyertes projektek prezentációja is bemutatásra kerül, emellett Zónai Roland, az EUIPO (Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala) projekt managere képviselője gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogy minden projekt rendelkezik innovációval, mely sokféleképp védhető, és azontúl, hogy az oltalomszerzés pályázatokkal is támogatott, milyen komoly gazdasági előnyei lehetnek annak vállalatunk számára.
Ezt követi a JövőKÉP című előadássorozat, amely a jövő formálását segítő képzési modelleket alkalmazó egyetemek bemutatkozója: az intézmények képviselői a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Egyetem, a Budapesti Műszaki-és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara és az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Karának képzéseit mutatják be.
A nap zárásaként október 12-én a Designpályán20 – Start up Guide LIVE elnevezésű program keretében a szintén jubileumát ünneplő, 5 éves Start up Guide LIVE házigazdája, valamint a Start up Guide alapítója, Szenes Gábor beszélget olyan designvállalkozókkal, akik az elmúlt húsz évben indultak el ezen az úton, és túl számos sikeren, továbbra is a hazai designéletet színesítik. Történeteik különbözőek: vannak, akik húsz éve alapították első cégüket és olyanok is, akik partnerrel léptek szövetségre, hogy megtalálják a helyüket a design világában. A jelenlevők például megismerhetik Halasi Zoltánt, az Art Force alapító tulajdonosát, a 2000-es évek egyik legprogresszívabb tervezőgrafikusát. A Kata Brinkus Atelier képviseletében Brinkus Kata lesz jelen, aki a mai napig az egyik legismertebb szőnyegtervező, de számos sikeres designvállalkozó felszólal még a kerekasztal-beszélgetés során. A szakmai és vállalati sikerek együttállását példázza majd két, a 15 éves Design Management Díjon korábban elismert szervezet. A Co&Co Designcommunication, az első hazai, integráltan gondolkodó tervezőstúdió, amelyet Hosszú Gergely társalapító képvisel majd, míg Baróthy Anna az S39 Hybrid Design alapítója és üvegtervező, az építészeti üveg- és homlokzatburkolat profilú tervezőirodáját és műhelyét mutatja be.
A programok sorát gazdagítja a fesztivál hagyományosan egyik legnépszerűbb programeleme, a Nyitott Stúdiók20 is. Ezúttal az elmúlt évek résztvevőiből 20 kiemelkedő, napjainkig sikeres designvállalkozás mindennapjaiba nyerhetnek újra betekintést az érdeklődők. A programelem keretében a felkért Anagraphic, Co&Co Designcommunication, De_form, Fablab, Flying Objects, Fészek Részek, Hello Wood, IAMART, Lumoconcept, Maform, Medence Csoport, MINUSPLUS, Néma Júlia, NUBU, Printa, Rejka Erika, S39 Hybrid Design, Temesi Apol, Tipton Eyeworks, Tomcsányi Dóra stúdiójának, műhelyének működését ismerhetjük meg.
A budapestdesignweek.hu honlapon és az esemény közösségi média oldalain a BDW alapítói, kurátorai, szervezői és partnerei osztják meg az elmúlt 20 év legemlékezetesebb pillanatait.
Kapcsolódó cikkek
- Találkozások terei – októberben újra Budapest Design Week
- A kisvállalkozások sikeres piacra lépését segítik
- Elkezdődött a Budapest Design Week
- Októberben indul a 18. Budapest Design Week
- Várják a jelentkezéseket a Budapest Design Weekre
- Start Up Guide LIVE – fókuszban az online értékesítés
- A kreatív ipar példát mutat a fenntartható gazdaság megteremtéséhez
- Akár egy telefonról is követhető lesz az idei Budapest Design Week
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Karácsonyi ajándéktrendek: a technológiai eszközök az öt legnépszerűbb kategória között
A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból.* A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai ajándékokra, míg az idősebb korosztály és a nők esetében jóval hátrébb sorolódnak az ilyen típusú meglepetések. Összességében a vásárlók 27 százaléka választ technológiai eszközöket ajándékként, amelyek a ruházati cikkek, ajándékutalványok, játékok, valamint könyvek után következnek. A vásárlók döntően barátok, családtagok vagy online közösségek ajánlásaira alapozzák döntéseiket, és elsősorban az online vásárlást preferálják.
A HONOR Magic V3 és V2 a tökéletes randipartnerek
Akár a hideg hónapokra keresünk társat, akár készülünk a tavaszi randilendületre, a HONOR Magic V3 és a most akciós HONOR Magic V2 egyaránt hű társak lesznek akár a románc előre lendítésében is. Egy jól összerakott Tinder vagy egyéb profil kulcsfontosságú, és ebben remek partner a két készülék.
Országos CNC-programozói versenyen lett bronzérmes a Széchenyi-egyetem csapata
Először indult az országos Bánki-HAAS CNC-programozói versenyen a győri Széchenyi István Egyetem csapata, amelynek tagjai végül nagy versenyben bronzérmet szereztek. A gépészmérnök-hallgatókból álló SZECAM elnevezésű gárda a jövőben akár nemzetközi megmérettetéseken is képviselné az intézményt.
A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár a legvonzóbb munkahely 2024-ben
Mind az autóipari gyártó, mind az összesített kategóriában a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár nyerte el a PwC 2024 Legvonzóbb Munkahelye Díjat.
Két új ZTE mobil érkezett a magyar piacra
A ZTE két, 2024-ben debütáló modellje, a nubia Flip 5G és a nubia Music nemrég megérkezett a magyar piacra is. A ZTE első összehajtható okostelefonja, a nubia Flip 5G, és a zenére hangsúlyt fektető nubia Music már elérhető a magyar vásárlók számára.